Author's P.O.V.
Jari jemari Eun ligat menaip laporan. Tiba-tiba, dia terdengar seseorang memanggilnya. "Eun-ah, Encik Lee suruh awak translate kita punya majalah dalam 7 bahasa macam biasa. Awak tau macam mana nak buat kan?" Tanya Puan Jeonwoo sambil meletakkan beberapa fail hitam diatas meja. "Oh, nae." Dia menunduk. "Kalau ada apa-apa, tanya saya. Saya minta diri dulu."Tiba-tiba, telefonnya berdering.
Eun: Yeoboseyo? Ah, Joon-Hyung-ah..wae?
Joon-Hyung: Awak ada masa lapang?
+++"Saya nak putus."
"W-wae? Saya ada buat salah ke?"
"Saya dah ada orang lain."
"Tapi kita dah 5 tahun bersama...takkan nak putus."
"Saya sibuk lah, saya minta diri dulu."
"Joon-Hyung! Tunggu!"
+++
Eun berlari kedalam hutan dalam keadaan mabuk sambil menangis. Dia berhenti disuatu tempat. "Kenapa Joon-Hyung buat macam ni kat aku!? Kenapa dia putus dengan aku?"Tiba-tiba, kedengaran tapak kaki sedang berjalan. Dia memapah Eun. Sepanjang perjalanan, namja tersebut berasa lapar. Dia menoleh kearah Eun yang lena tidur dalam dukungannya. Mukanya mula bertukar menjadi semakin pucat dari biasa.
Dia menyandarkan Eun pada sebatang pokok dan menyelak rambutnya yang menghalang leher. Taringnya menonjolkan diri. Dia menggigit leher Eun dan menyedut darahnya. Tiba-tiba, Eun tersedar sejurus selepas dia habis menghisap darah. Eun menjerit dengan kuat dan menolak namja tersebut ke tepi. Lalu, namja tersebut menekup mulut Eun. "Diamlah! Nanti orang dengar!"
Taringnya dibasahi dengan darah. "A-apa kau b-buat dekat aku?" Eun mengundurkan dirinya tiga langkah kebelakang. "Mianhae..aku lapar sangat. Dah tiga hari aku tak makan. Buat masa ni, kita tidur kat sini dulu. Dah gelap, aku tak jumpa jalan keluar. " Ujar namja tersebut.
'Omo! Pabo la kau ni Eun!' Dia baru menyedari yang telefonnya tertinggal dirumah. Tidur dengan vampire? Memang tak la, tapi, Eun tiada pilihan lagi. Namja tersebut menyalakan api. "Apa nama kau?"
"Kim Taehyung. Kau?"
"Kim Da-Eun. Panggil Eun." Aku menggigil kesejukan. Taehyung membuka jaketnya lalu menyarungkan kebahu Eun. "Kenapa kau dalam ni?" Eun memberanikan dirinya untuk bertanya.
"Aku lari dari rumah. Appa dan eomma aku suruh aku hisap darah manusia, tapi aku tak nak. Aku tak boleh. Tiga hari aku dalam hutan ni. Biasanya aku hisap darah haiwan je, tapi tak jumpa. Aku hisaplah darah kau."
'Eh, senang hati dia je. Ingat darah aku sekilo seringgit je ke?'
"Oh, macam tu.." Eun mula menguap dan mengeliat. Dia meletakkan kepalaku keatas riba Taehyung yang sedang duduk. Tiba-tiba, dia berasa sakit di bahagian lehernya. Dua bintik merah pada lehernya. "Sakit sekejap je. Nanti luka tu baik balik." Ujar Taehyung. Memandangkan dia vampire, dia takkan rasa mengantuk.
______________________________________
YOU ARE READING
Blood Sucker
FanfictionSatu malam, tragedi menimpa Satu malam, darahku diambil Satu malam, aku bertukar "Kau ingat darah aku ni sekilo 20 ringgit ke?!" "Love is only about blood darling." #87 in suga