C7 💎

2.3K 163 2
                                    

Kim Da-Eun's P.O.V.
"Kau nak bawak aku pergi mana ni?"
Aku keliru. "Ikut je lah."

10 minit kemudian...

Aku dibawa ke satu dunia yang lain. "Macam yang kau tahu, bumi kita ni ada dua dunia. Satu dunia manusia satu lagi dunia ghaib." Kenapa gelap sangat ni...Aku takut gelap... "Semua benda yang manusia takut ada kat sini. Zombi atau hantu dari kepercayaan negara lain."

"Ini tak dikira menceroboh ke?" Aku mula risau. Disebabkan zombi dan makhluk-makhluk lain yang aku tak nak sebutkan berada di merata-rata tempat, aku yang tadi berlagak berani terus memegang baju Taehyung dan berjalan dibelakangnya. "Tak, kau kan masih vampire?"

"Aku dah jadi manusia normal semalam." Ya, betul. Aku berubah. Memang susah jadi vampire. Rahsia aku masih tak terbongkar. "Baguslah macam tu."

"Kau nak makan?"

"Ada ke makanan manusia normal dekat sini?" Aku melihat muka Taehyung dengan penuh kehairanan. "Aku nak ajak kau pergi rumah omma aku. Dia manusia."

Aku terkejut. "Vampire dengan manusia boleh bercinta?" Tiba-tiba Taehyung mengukirkan senyuman sinis di bibirnya. "Kalau dorang dah suka sama suka? Omma aku kata cinta antara manusia dengan vampire adalah cinta yang paling kuat."

"Pfft..kau percaya semua tu?" Aku tergelak. "Nae, aku percaya." "Oh..nae.." Aku kembali serius. "Kau pernah jatuh cinta ke?" Tanyaku. Tiba-tiba, Taehyung memegang tanganku erat sambil tangannya yang lagi satu diselukkan kedalam poket. "Nae, sampai sekarang aku masih cintakan dia lagi."

"Dia tak tahu?"

"Aku takut nak bagi tahu. Kitorang baru jumpa kot. "

"Yaahh...kau patut bagi tahu dia!" Aku menepuk belakang badannya. "Senangla kau cakap." Dia menjeling lalu kami meneruskan perjalanan kerumah Taehyung.
+++
Ding dong! Ding dong!

Seorang yeoja yang berumur lingkungan 40 tahun membuka pintu. "Oh..... Taehyung. Siapa ni?"

"Annyounghaseyo, Kim Da-Eun imnida. Saya kawan baik anak makcik." Aku menundukkan badanku. "Annyoung. Mari masuk. Panggil makcik je." Puan Song mempelawa aku untuk masuk. Aku dengan rendah dirinya masuk kedalam rumah. Eh, kembang hidung jap.

Wah..daebak! Lasagna!

"Jemput makan." Puan Song meletakkan beberapa cawan yang diisi kopi diatas meja. "Saya makan dulu." Aku mula menjamu selera. "Taehyung sekarang dah bawa teman wanita jumpa omma ya?" Usik Puan Song. Aku yang dari tadi gelojoh nak makan makanan favourite aku tiba-tiba tersedak. "Eun-ah, gwenchana?"

Aku memberi signal supaya Puan Song memberikan air. Taehyung menepuk-nepuk belakangku. Aku meneguk air itu dengan laju. " Saya okay, makcik." Aku mengurut dadaku.

Memalukan betullah kau ni Kim Da-Eun!! Aku melihat Puan Song dengan pandangan yang janggal.

Blood SuckerWhere stories live. Discover now