Reve Arundel

40 1 0
                                    

1. Naam: Reve Émilie Arundel
Reve is afgeleid van het Franse 'rêve', wat droom betekent. Émilie is afgeleid van het Latijnse woord 'aemulus', wat rivaal betekent. Haar achternaam is afgeleid van het Franse 'hirondelle', wat zwaluw betekent.

2. Clan/soort: Therian / harpie

3. Geslacht: vrouw

4. Leeftijd: Reve is 15 jaar en jarig op 22 december. Dit geeft haar het sterrenbeeld Capricorn (steenbok).

5. Leerjaar: jaar 3

6. Uiterlijk:
Reve is een meisje met een tengere lichaamsbouw. Ze is niet erg groot of sterk, maar smal en aardig kort, zo'n 1,60 m. Ze heeft een spits gezicht met hoge jukbeenderen en daarboven indringende ogen. Haar ogen liggen aardig diep in hun kassen dus zijn er vaak donkere schaduwen omheen, die de felle kleur alleen maar accentueren. Haar neus is recht en eindigt in een klein knikje. Ze heeft een klein litteken dat naast de buitenste ooghoek van haar linkeroog te zien is. Voor de rest is haar lichte huid aardig gaaf, afgezien van wat sproetjes rond haar neus.
Ze heeft een volumineus haar dat in grote grove krullen naar beneden valt. Haar haren komen tot ongeveer halverwege haar rug. Van nature zijn haar haren een donkere tint met blauwe glanzende plukken er door heen geweven.
Reve's ogen, omringd door donkere wimpers, zijn roestbruin, bijna rood-achtig van kleur. Vanuit haar rug ontspringen twee opvallende grote vleugels, de In verschillende tinten van zwart, wit en blauwig grijs. De veren worden naar de rand toe donkerder, tot het zwart kleurt, en bij enkele gebieden is de tint meer blauw-groenig, maar dit is vooral bij de bovenkant van haar vleugels. Op het uiteinde van de vleugels zit een soort zwarte veeg. Haar armen zijn los van haar vleugels. Vanaf haar onderbenen verandert haar lichaam ook in dat van een vogel. In plaats van mensenvoeten heeft ze sterke, grijze vogelklauwen. Ze hebben een beetje een ruwe textuur.

7. Persoonlijkheid:
Reve is iemand die graag sociaal is. Ze is een erg vriendelijk meisje, al laat ze niet gauw wat los over zichzelf. Ze toont altijd interesse in verhalen van anderen en zal altijd eerlijk zijn - al heeft dat soms ook negatieve gevolgen. Ze is iemand die erg sterke meningen vormt en daar ook achter blijft staan. Ze zal niet proberen anderen die mening op te dringen, maar laat zich ook niet snel van standpunt veranderen. Ze is redelijk kritisch, zowel op anderen als op zichzelf. Dit betekent dat ze ook qua de mensen die ze besluit te vertrouwen erg kritisch en voorzichtig is. Hoe vriendelijk ze ook is met vreemden, ze zal zich nooit zo maar open stellen. En zelfs later, als ze een goede vriendschap met iemand heeft, blijft ze aardig afgesloten.
Ze heeft het absoluut niet op enkele types. Zo vertrouwt ze flirts niet snel, en dramatische wezens vindt ze verschrikkelijk irritant.
Hierdoor lijkt het soms alsof ze een beetje bindingsangst heeft, maar in werkelijkheid is het meer een soort fobie om mensen te vertrouwen. Echt te vertrouwen. Dit heeft waarschijnlijk ook wel wat met haar opvoeding te maken.
Sommigen vinden het heel lastig om met Reve om te blijven gaan omdat ze zo stug kan zijn, zowel in haar standpunten als in haar vertrouwen.
Ze is altijd redelijk competitief geweest, mede dankzij haar jeugd. Daarnaast is ze vaak aardig serieus. Zeker als het draait om ernstige zaken.

8. Thuissituatie/familie:
- Octave Arundel | vader, harpie
- Cosette Arundel | moeder, ghoul
- Mathis Arundel | broer (20), ghoul
- Elodie Arundel | zus (20), ghoul
Ze woont buiten school om in een boshuis, dat half in een boom is gebouwd. Het huis bevindt zich in een bos in Frankrijk en wordt verhuld door de Magische Dimensie voor mensen.

9. Verleden:
Reve groeide op in een gezin van ghouls. Haar vader, Octave was een harpie, maar hij verliet hen toen Reve 5 jaar was. Haar broer en zus waren toen 10. Hun moeder, Cosette, was gebroken toen Octave hen verliet. Na een jaar te hebben geleefd in een soort half-wakkere staat, werd Reve's broer kwaad. Hij viel uit naar Cosette en schreeuwde dat ze wakker moest worden, een moeder moest zijn. Cosette begon te huilen, maar het hielp niet. Ze werd zwakker omdat ze te weinig at, en werd gek. Reve's oudere broer en zus, Mathis en Elodie, gaven Octave de schuld van de hele toestand. Omdat Reve ook een harpie was, waren ze vaak wat prikkelbaarder naar haar toe. Vooral Mathis begon Reve steeds vaker lastig te vallen en het plagen werd steeds serieuzer. Elodie focuste zich vooral op haar opleiding. Ze richtte al haar tijd op zelfbeheersing en jachttechnieken. Ze hield zich er grotendeels buiten, maar hielp Reve ook niet. Reve nam zwijgend de zorg voor hun moeder op zich en toen de tweeling naar de Academie ging op hun 12e bleef zij alleen achter met Cosette. In deze jaren werd Reve gedwongen om snel op te groeien. Ze moest zich op jonge leeftijd al verantwoordelijk gedragen.
Door haar verleden vertrouwd Reve eigenlijk niemand meer. Ze vertrouwde haar vader, maar die verliet hen. Ze vertrouwde Mathis, maar die begon haar te pesten. Ze vertrouwde Elodie, maar zij negeerde Reve, alsof ze niet bestond. Ze vertrouwde Cosette ook, en ondanks het feit dat Reve nog steeds van haar houdt (zoals ze ook nog steeds van haar broer en zus houdt), voelt ze zich verraden dat Cosette zichzelf zo verloor nadat Octave hen had verlaten.

10. Extra:
Reve is meer op haar gemak bij ghouls dan veel andere wezens, omdat ze tussen hen opgroeide. Ze heeft een roofvogel (een rode wouw), die ze ooit na lang sparen van haar eigen geld heeft gekocht. De vogel heet Topaze, en betekent veel voor Reve.
Reve is aseksueel en biromantisch. Ze vindt mensen en wetenschap enorm fascinerend en ook Astronomie interesseert haar eindeloos. Haar beste wapen is kennis en intelligentie, maar ze heeft tijdens haar onderzoek naar mensen pistolen ontdekt. Ze heeft er een te pakken gekregen ooit en sindsdien zichzelf daarmee getraind. Dit is geen populaire hobby en ze houdt het dus vaak ook voor zich.

11. Indien van toepassing
- voor Fauna/Therian: ze is een harpie van een grijze wouw.

12. Wachtwoord: Fleus

[later komt hier nog een afbeelding bij van Reve en Topaze]

Mijn KaraktersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu