Ada satu orang yang menhadapi kemurungan. Ini ceritanya.
Seorang lelaki bernama Hafiz. Masa kanak-kanak Hafiz tidak sepert bagus. Ibu Hafiz meninggal dunia bila dia umur lima. Dia terlalu kecik untuk faham apa yang terjadi. Dia tidak kesa yang Ibunya tidak ada sebelahnya and dia bergantung kepada Ayahnya, Ayah Zuri. Selama selama tahun-tahun berlalu, Hafiz perasan yang Ayahnya berkelakuan aneh seperti selalu balik lambat malam-malam hari-hari dan dia akan bertindak seolah-olah dia mabuk. Hafiz berasa risau dengan kelihatan Ayahnya. Dia cuba menghentikan kebiasakan Ayahnya tetapi tidak berhasil. Ayahnya mula mengalahgunakan Hafiz dan hidup dia semakin teruk. Dia akan pergi ke sekolah dengan lebam-lebam di seluruh badannya. Tetapi tidak ada satu orang yang sedar atau peduli tentang dia. Hafiz selalu dibuli oleh rakan sekelasnya dan Ayahnya tidak kesa. Keseluruhnya, tidak ada satu orang yang kesa pasal Hafiz. Pada mulanya, Hafiz tidak seperti tetapi dia sudah terbiasa dengan hidup yang rubuk. Tetapi, pada satu hri, Ayahnya beritahunya yang Ibunya meniggal dunia. Hafiz menangis dengan sekuatnya. Dia perasan yang dia tertinggla sebatang kara tanpa Ibunya.
Kerana semua masalah ini, Hafiz membuat keputusan untuk focus dalam sekolah. Dia mengulang kaji di perpustakaan hingga larut malam jadi dia tidak perlu layan Ayahnya itu. Dia menjadi pandai dan dia meningkat dewasa untuk menjadi seorang yang kaya dan Berjaya. Dia berkerja sambilan dan memperoleh wang yang mencukupi untuk membeli sebuah apartmen yang kecil dan jauh dari rumahnya. Ayahnya tidak sedar yang Hafiz berpinda dan Hafiz terlupa tentang Ayahnya semasa bertinggal sendiri. Tetapi, kenangan zaman kanak-kanaknya tidak pernah meningal fikirannya. Selapas beberapa tahun, pemikiran tentang hidupnya bila dia kecil kembali dan mengambil aleh fikirannya. Hafiz tiba-tiba mengalami kemurungan. Dia menjadi seorang yang diam dan selalu mengangis setiap malam berfirkir tentang Ibu dan Ayahnya. Hafiz mempunyai kerja setiah baru-baru ini. Dia harus bersembunyi kemurungannya kerana dia tahu dia harus ada talian professional dengan kerja rakan-rakannya.
Pada satu hari, Hafiz menghabis kerjanya dan hendak sambung kerjanya di rumah. Dia menaiki kereanya dan memandu ke rumahnya. Apabila dia