1 - Proloog

95 6 0
                                    

Ik wordt wakker en neem als eerste m'n gsm om te kijken hoe laat het is.

Zondag 30 oktober 9.30u.

Ik gooi het deken van me af en loop naar m'n kast.

Ik kom langs m'n bureau waar ik een foto van mezelf en Chloe zie staan.

Ik schud met m'n hoofd en loop door.

Ik neem een lichte skinny jeans en een groene trui.

Als ik gedoucht heb poets ik m'n tanden en trek ik m'n kleren aan, neem m'n beige UGG's en trek die ook aan en ga nog even naar m'n kamer waar ik m'n donkerblonde haar borstel en wat mascara opdoe. Ik bekijk mezelf nog even in de spiegel check ook of m'n lichtgroene ogen bij m'n outfit passen. Dit moet wel lukken.

Ik zie een briefje op de tafel liggen.

"Olive, ik ben naar het centrum en het gemeentehuis. Ben voor 21u thuis, liefs papa" lees ik hardop voor.

Ik gooi het briefje in de prullenbak en trek m'n leren jasje aan en loop naar de garage.

Ik grids m'n autosleutels van de kapstok en stap in. 'Ow,' zeg ik als ik realiseer dat ik m'n spullen ben vergeten. Ik stap uit en neem m'n tas waar m'n portemonnee en een paar boeken inzitten en loop ook nog naar boven om m'n gsm te nemen.

Als ik weer in de auto zit start ik hem en rij ik naar Central Park.

Nu hopen op parkeerplaats.

Als ik aankom zie ik net aan de ingang nog een plekje.

Yes, volgende keer ga ik gewoon te voet.

Ik loop naar het bankje waar ik elke dag ga zitten, het 16e van links.

Als ik dichterbij kom zie ik vaag dat er al iemand zit.

Ik loop nog wat verder en sta dan vlak voor het bankje. Een jongen met donkerbruin haar en chocolade-bruine ogen kijkt op van z'n boek. 'Hallo?' zegt hij twijfelend. 'Dit is mijn bankje,' zeg ik zelfzeker.

'Oh, ik wist niet dat je een bankje moet huren,' antwoord hij.

Ik zucht , denk even na en zeg dan 'Kijk, als jij nu gewoon even op een ander bankje gaat zitten dan is dit opgelost,'

'Of jij gaat op een ander bankje zitten, of je komt erbij zitten want ik verschuif niet!' zegt hij uitdagend.

Ik denk na en veeg de plaats naast hem af met m'n mouw, ga zitten en open m'n boek.

__________________________

Hey loves ! Dit is mijn eerste wattpad boek dus het zou leuk zijn als je zou willen voten en commenten wat je vindt? Thank you !

Love,

Helena :)

Het bankje in oktoberWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu