Bab 2-Indah khabar dari rupa.

12 3 4
                                    

   Segala perspektif aku mengenai alam remaja berubah apabila terjebak dalam percintaan.Ya,aku tau aku masih muda untuk terlibat dalam benda-benda macam ni.Tapi apa boleh buat benda dah jadi pun.

  Sebenarnya,aku tak ada niat pun nak bercinta-cinta ni(Aku nak bebas😝!!lagi pun baru tingkatan 1 masih hingusan lagi haha)tapi satu hari ni,aku terima satu message melalui media sosial(facebook)jadi aku buka.Di sana nama seorang makhluk ciptaan tuhan(gadis😇)terpampang bersama gambar senyum manisnya bak madu sejuk hati anum ini memandang.Mulai di sana,mula lah gadis tersebut,aku namakan gadis E "like" kiriman-kiriman aku dekat laman sosial(bukan ada apa-apa pun sebenarnya kiriman aku tu,sekadar selamat malam,pagi,gambar anime adalah sebab tak kesah sangat pasal sosial media ni)jadi aku pun suka lah bila "post-post" aku kena "like"

Jadi  hubungan kami semakin akrab hari demi hari,fasal "like-like" gambar komen,ucap selamat malam dan banyak lagi lah.

Jadi,aku sebagai lelaki tanya lah nama sebenar,umur,sekolah semua lah.Hal yang tak disangka gadis E ni sebenarnya satu sekolah dengan aku.Umur dia masa tu 17 tahun,aku 13 tahun.Aku tak tahu sebab aku sesi petang dia sesi pagi.Jadi,kami mula bersembang-sembang daripada facebook ke Wechat(aku dulu zaman wechat 2015).

Hubungan kami makin akrab lagi bila dia ajak aku jadi adik angkat dia🙈.Dulu masa sekolah rendah mana ada semua ni tau bantai saja lari sini sana,main tanah lumpur segala.😹Aku naik seronok lah dah jadi adik angkat orang pertama kali haha.

Lama-lama kami putuskan untuk "bercouple"/berpacaran(amboi macam nak kahwin pula siap" putuskan"lagi😹.Ini lah pertama kali nya aku berpasangan masa alam remaja ni.Rasa seronok,gembira,sedih tu ada masa kami "bersama".Kami tak pernah berjumpa pun cuma sembang dalam telefon saja.

Satu hari ni,dia bawa jumpa,apa eh kena panggil " dating" eh?(yukss hahaha😹)jadi aku gementar,gembira,takut pun ada.Yelah pertama kali kan😹.Masa tu gadis E suruh aku tunggu dekat koperasi sekolah.Sana lah juga tempat yang ramai orang lalu dia suruh jumpa haha tapi sebenarnya aku sokong saja sebab aku pun tak tau mana lagi tempat lain nak jumpa😹.

Masa aku tunggu tu,aku dah nampak kelibat dia turun tangga..Wah ini kah yang dikatakan "cinta alam remaja"? sejuk saja mata aku memandang.Dari jauh lagi dia senyum bila nampak aku(bila difikirkan balik,antara senyuman termanis pernah aku nampak setakat ini).Timbul lah pulak perasaan malu-malau kucing masa tu,makin dekat makin aku rasa malu ahahaha😹.Jadi masa kami cerita-cerita tu ada pulak kawan(lelaki)aku tengok aku dari jauh(muka hairan)aku tak hiraukan sebab dah khusyuk " dating"(😹😹).

Mula saat itu,kerap kali juga lah kami berjumpa.Makin sayang pula aku sama gadis E padahal aku baru tingkatan 1 masa tu(🙊).Nak diteruskan cerita,hubungan kami tu dah nak masuk 8 bulan😝(lama ker?cuba komen).

Oh ya!! Kawan lelaki aku yang tengok-tengok masa kami "dating" tu ada berkata dengan aku "siapa Gadis tu?" aku kata " kawan saja ".

Aku rasa bahagia saja waktu tu,kalau malam mesti senyum-senyum saja sebelum tidur.Yalah siapa yang tak seronok terima "wish goodnight" daripada yang tercinta(😘).

Balik sekolah,mesti tengok "chat" dia dulu,tengok gambar-gambar dia,kiriman-kiriman dia kat "FB/Wechat".Dah boleh dikatakan angau ker?😹😹.

Detik gembira yang aku pujakan selama ini dikirakan berpanjangan.Suatu hari,aku dapat tahu kebenaran mengenai gadis E.Hati aku yang mengkal ni mula rapuh selepas mengetahui kebenaran ini(😿😣😪)

Rupa-rupanya gadis E ni...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 21, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

PiluWhere stories live. Discover now