Hedda*
-28 Juni 2013
Jag himlade med ögonen åt att Jonte snubblade för 4 gången på en liten stenen, och vi har inte ens gått i 5 minuter. Musse var på hanns vänstra sida och skrattade djupt åt honom medans han själv snubblade fram. Den killen hade ingen balans över huvud taget. Theo på höger sida av Jonte, lite efter dem andra och var fullt upptagen av hanns mobil.
Han hade väl hittat en lite flickvän, annars brukar han också vara så uttråkade som dem andra. Maxi är väl den ända '' okej '' personen av dem alla. Snyggast var han klart också. Blont lagom långt hår, så han kan slänga med de sådär snyggt. Mörka choklad ögon och vältränad. Dem andra var väl inte heller så dåliga egentligen.
Alla är sjukt söta egentligen. Men när dem läger till sin sjukt dåliga klädsmak och sina miljontals muskler är dem inte så söta längre.Jonte har mörkbrunt hår, nästan svart, hans ögon är väldigt ovanliga. Han har sådana riktigt klar gröna ögon som är en stor tjänst för honom. I alla fall när han vill få tjejer på fall, och de händer rätt ofta. Med tydliga ansiktsdrag och stora ögonbryn ser han sjukt bra ut. Han ser ju Svensk ut, men han har sjukt bra pigment i huden så han blir alltid så snabbt snyggt solbränd.
Theo ser mer pojkaktig ut än dem andra rött kort hår och blåa ögon. Han är den som har minst muskler, och är fysiskt minst av dem. Men hans hjärna är sjukt stor, snabbt och grym att ha på sin sida. Det är nog därför han har fått stanna i detta lilla gäng.
Musse, han ser värst ut, svart hår och mörka ögon. Man kan inte riktigt säga att han ser snäll ut, men snäll är han mot mig i alla fall. Han har en stor tatuering över sin arm. Den ska föreställer ett lejon, tror jag. Aldrig riktigt frågat honom.
'' Men du Edi ska vi dra till fotbolls planen vid skogen? tror att dem där töntarna är där '' Skrattar Musse medan han lägger armen om mina axlar.
'' Heter jag inte Hedda? och vad är de för smeknamn? Edi? seriöst? '' jag kunde inte låta bli att ge honom ett brett flin innan jag fortsatte '' men visst, och dessutom tror jag att dem är smarta att inte vara på en fotbolls plan i Göteborg en Fredagskväll utan obeväpnade'' sa jag med en otrolig förvånad röst som var så fejkat som jag kunde innan jag slingrar mig ur Musses grepp och studsade fram mot Theo.
'' Vem skriver du till ? '' sa jag med en sådan retsam röst som jag bara kan, han slår snabbt ihop mobilen och mumlar något ohövligt. '' Inget '' sa han innan han tog några steg fram till Jonte och var tyst. '' Jaha.. '' muttrade jag surt och la armarna i kors. '' Kom suris Hed '' sa Musse och tog ett stadigt grepp om min midja innan han svängde upp mig så jag hängde över hans axel. Ett riktigt tjejskrik lämnade mina läppar. '' Släpp mig din idiot, Jonte hjälp miiiiiiigh.. '' skrikskrattade jag innan jag gallskrek och gav Musse ett slag i ryggen så han svindlade till och tappade balansen. Jag tog min chans och försökte så smidigt jag kan göra en kullerbytta över hans rygg och landa på marken, och jag lyckades.
'' Vem är bääst? '' skriksjöng jag. Ingen svarar utan bara blänger på mig. '' Sjukt nice faktiskt,vart fan har du lärt dig de? '' sa Maxi med en imponerad blick medan han studera mig. '' Jag är bäst, Yeeey.. men ibland får man improvisera '' svarade jag med ett flin. '' Men skynda slöfockar vi ska och spöa upp töntarna'' Musses röst tar fatt igen. '' Men tänk om dem är beväpnade då? '' sa jag högt och tydlig riktat mot Musse. '' Lilla gumman..'' börja Jonte innan och kastade min väska på mig.Som han hade bart hela vägen från mig.
Jag fångade den med båda händerna och kände hur ohört tung den är. Jag gav Jonte en oförstående blick. Han gav mig bara ett flin tillbaka. Jag drog sakta upp blixtlåset på väskan och de första jag får syn på är något svart. Efter någon sekund vände sig mina ögon och jag såg konturerna. Det var pistoler. Ögonen spärrades upp och jag hörde Maxi små skrattade åt mig. Jag försökte förstå varför innan jag förstod. Det var planerat att vi skulle dit, de skulle bli ett stort bråk. När den tanken gått igenom mitt huvud så suckade jag. Jag drog snabbt igenom blixtlåset innan jag gav väskan till Maxi som hade tystnat till efter min suck. Han tog villigt emot den men skulle precis protestera innan jag la pekfingret på han läppar och sa '' shhh..''
Jag drog snabbt bort mitt finger innan jag med bestämda steg traskade bort mot Jonte som såg minst lika förvånad ut som alla andra. Där rann mitt Poker Face ut.. jag börja skratta, väldigt mycket för de hela slutade med att jag låg på marken och skrattade.
Efter ett tag var vi framme, jag hade ridit på Jontes rygg hela vägen. På fotbolls planen stod ungefär 5 personer med svart huvtröja och luvan upp och diskutera något i en ring. Jag börja småskratta och dem vänder sig hastigt om. Jag börjar skratta mer innan Maxi tar ett stadigt tag om mitt huvud och lägger handen för min mun medans jag satt på Jontes rygg.
Snabbt fick allt en start och jag förstod inte ett skit. Slag hit slag dit, hot hit hot dit. De roliga allt var att dem missade oftast varandra. I mina tankar så skulle jag vilja skrika att de skulle pausa så jag skulle kunna springa till Ica och köpa färdig poppade popcorn och sen komma tillbaks och fortsätta kolla på när dem missar varandra och skickar roliga hot mot varandra. Men jag lät bli, för jag vet att då hade nog Musse tagit sin chans och skjutit mig av '' misstag'' för jag var så störande.
Plötsligt tar någon ett stadigt tag om mig bakifrån och jag ger ifrån mig ett tjut.
'' Är du rädd sötnos? '' rösten lät grov och killen måste vara ett antal år äldre än mig men ändå var jag på min självsäkra sida idag. '' Nej, faktiskt inte alls '' fortsätter jag och jag kan känna hans frånvarande blickar på mig. Men de försvann snabbt igen.'' Tycker faktiskt du är rätt fjantig som går på mig, asså.. är du för svag för dem andra eller? '' sa jag och ger ifrån mig ett stort flin som jag skickar till Musse som har blicken på mig. Han ska precis skicka ett hot till killen som håller i mig men jag höjer benet. Tur för honom så förstår han mitt sätt att få honom att vara tyst. Han återgår till den personen han håller på med. Han tar ett hårdare grepp om mig och sa " nä, blev hit skickad och ta dig som bete .." Sa han.
'' Men du killen bakom mig? '' frågade jag medans jag försöker komma på en panik flyktväg.'' Japp sötnos? Vad ville du säga? '' Hans röst lät mycket ödmjukare denna gången han pratade, men strax efter jag fått den tanken kände jag något kallt mot min strupe, efter någon enstaka sekund förstår jag vad det är, en pistol. Men konstigt nog behåller jag lugnet och frågar honom istället min fråga.'' Jo,jag tänkte bara dubbelkolla du är en kille va? '' sa jag och muttrade någon svordom för att jag är så korkad, men jag har min plan i huvudet. '' Öh.. Ja? '' Svarade han med en förvåning i rösten. Ett flin placerade på mina läppar och jag bara hummade till svar, hur ska jag få min plan att fungera utan att han skjuter mig.
Efter ett litet tag bestämmer jag mig för att chansa, i värsta fall så dör jag ju. Men jag tar ett djupt andetag innan jag höjer mitt ena ben så han får de mellan bena med en smäll han trillar ihop på marken och tappat pistolen, eller han avlöste skottet så alla kollar på oss. Jag sätter mig ner på huk, tar tag om pistolen studerar den, inte så värst intressant egentligen. Jag tog tag om den i en hand innan jag började. '' Förlåt, men den här var nice så tack så mycket! '' säger jag med ett flin och reser mig upp och går iväg mot Musse som ser häpet på mig.
'' Det där är min brud de '' säger han och lägger armarna om mig när jag kom fram. Jag kunde inte hålla mig från att säga en dum kommentar. '' Men gud, ni var ju så barnsliga, måste ju vara lite drama i de hela '' sa jag så att dem på andra sidan också hörde mig. Dem alla skrek väste något om att han blev dissad. '' Du ville ha drama, då ska du få drama..'' hörde jag Musse säga innan han tog ett stadigt tag om mina händer utanpå pistolen. '' Är du säker på det här Musse? '' hörde jag Maxis röst säga. Musse nickar innan han vilar huvudet på min axel.
'' Och de coola med detta är att dem inte vet vem hon är bara att hon har brunt hår och snygg kropp och kaxig attityd.. '' säger Musse så att bara vi, på denna halvan av planen hör. Dem andra killarna instämmer. '' Man tackar för komplimangen '' sa jag med ett litet flin på läpparna , vanliga tjejer hade rodnat eller nått, rodna gjorde jag knappt. Hade i alla fall inte gjort de på många år.
Han siktade på en kille med ryggen mot oss.. '' och nu trycker du in knappen..'' säger han.. jag drar sakta in den och bam så var skottet iväg. När de pricka honom rakt i ryggen så föll han ihop, och killen bredvid hade dragit ner sin luva. Han sjönk snabbt ner på sidan av honom då jag hörde honom säga.. '' Charl.. Charl..? CHARLIE?! '' hans röst lät förtvivlad.. han förstod också rätt snabbt att han var död..Han vände huvudet mot oss Musse hade kvar sitt huvud på min axel men sänkt händerna. Man såg klart och tydligt hans detaljer på huvudet hans bruna mörka djupa ögon, mörka håret.. Just exakt där visste jag att de var han, Omar Rudberg som har förstört mitt liv sådär fruktansvärt mycket och jag kände mg inte skyldig, utan bara glad, han fick sin hämnd.
YOU ARE READING
Man Down - o.r( PAUSAD )
RomanceDet står falsk stämplat i huvudet på mig, varför kan de inte bara se de? - Hedda