Vid Cafe't hoppar jag smidigt av och väntar på att Maxi ska hoppa av så jag kan ta min väska. Jag stampar otåligt med foten bara för att irritera honom. Han hoppar sakta men säkert av. Gör i överdrivet slow motion samtidigt som han ska öppna upp luckan. Jag ser på blicken han har fäst på mig, och flinet på läpparna att han gör det bara för att retas med mig. Min blick är stensäker, jag är irriterad.
Ibland älskar jag mitt skådespeleri, han går på de. Han ser genast osäker ut men ökar inte tempot. Där, precis just exakt där, rann mitt tålamod ut. Visst väntat längre än vad jag brukar. Jag stampar högre med foten innan jag snäser mot honom. '' Jävla skit unge, men bara så du vet så ska jag ha Loka, ta vilken som helst, förutom Citron. Blåbärs muffins blir också grymt. Betalar du? Bra, skit nice. Ses där inne '' Säger jag innan jag vänder på klacken. I hela denna katastrof så har jag hunnit få tag min väska också.
Jag stampar högljudligt in i cafe't medans jag söker med blicken över alla personer. Jag ser den stora röda kalufsen och mössan. The är rätt bra att ha ibland då man enkelt finner honom för hans hår. Jag stampar om inte argare dit innan jag slår ner mig på en stol. Deras blickar var redan på mig redan innan jag kommit in på cafe't. '' Jävla bortskämda skit..'' muttrar jag innan jag lägger hakan i händerna och stöna högt. '' Vem har fått fram suris Hed då? '' säger Musse med en så tillgjort tjejröst som han bara kan.
Jag blänger intensivt på honom innan jag slänger en kort blick mot kön. Väl där borta står Maxi i kön med två småtjejer framför sig. Dem kanske var runt 10 år. Jag skulle lätt kunna bli 10 igen. De var inte lika komplicerat då, jag skulle aldrig lärt känna Musse. Bara kunna ha ett hyfsat normalt liv. Lite för mycket begärt enligt min livs skapare. Vi har varit ovänner sen första gången jag rökte på. De var för första gången i 5. Femteklass, herregud va längesen. Men jag röker inte nu, men nästintill alla i gänget röker. Förutom Musse konstigt nog.
'' Men vafan Hedda, vakna, du har fäst blicken på Noel, visst e han snygg men inte så snygg '' Skrattar Musse fram. Jag skakar intensivt på huvudet och släpper blicken innan jag istället möter Theos blick och himlar extremt med ögonen. Han svarar bara med ett bländade leende. Plötsligt slås en bricka ner framför mig. På brickan står de, en blåbärsmuffin och en Loka med smaken av Citron. Jag stelnar genast till innan jag vänder upp blicken till personen bredvid mig som flina roat. Jag ska precis säga någonting innan jag ångrar mig och säger inget utan släpper det bara.Som dem så lättroade grabbarna tror.
'' Vafan har hänt med henne..?'' Jontes röst bryter tystnaden när jag hunnit ta två tuggor av min muffin. '' Fan vet jag..'' muttrar Maxi innan han fortsätter, '' hon var så när jag hämta henne..'' suckar han. '' den veckan kanske? '' Musses röst skärs sig i mina öron. Killa fnissar som små flickor som fått sitt första smink. '' Nej träffa bara på en Idiot som jag vill halshugga och plåga, annars är mitt liv rätt chill '' skrattar jag fram innan jag tystnar och tar tag i Lokan. Ställer mig upp innan jag vandrar mot kassa. Väl framme i kassan ställer jag mig i kön. Kön går snabbt, eftersom de är bara jag och en person framför mig. Hans krulliga blonda hår hade en hatt på sig. Ögonfärgen ser jag inte eftersom jag står bakom honom. Jag kan inte riktigt placera vilken ålder kan har men över 25 och under 45 år..
När jag väl är först i kön efter mannen som skulle ha runt 8 muffins. Lite mycket för honom skulle jag tro.
'' Hej, var får de lov och vara..? '' svara killen bakom disken. Jag lyfter blicken och ser rakt in i ett par klar blå ögon. Jag ler lite smått, så diskret så möjligt. Brunt kort hår vältränad runt 18 års åldern skulle jag tro. Jag känner mycket väl till de där håret. Jag tar ett steg bak och studerar honom igen.
'' Zakarias? Gud va länge sen mannen '' skrattar jag fram när jag väl förstått vem jag står framför, Caspers storebrorsa. Han skrattar lite lätt innan han skickar mig ett leende. '' Hedda bruuuden, har inte sett dig på sistone '' ler han fram. Jag nickar medans jag lyfter upp Lokan och lägger den på disken. '' Jag skulle vilja byta den här mot någon annan smak, för en person jag känner valde fel smak. '' säger jag med ett leende, jag höjde rösten på slutet för att dem skulle höra där borta. '' Men vafan, kunde inte motstå. '' hör jag Maxi ropa innan han skrattar. ''En stor fet fegis som jag känner valde fel smak'' upprepar jag. Zakarias blick säger så mycket att han tänker. '' Vi brukar inte få göra såhär..'' mumlar han. '' Men du är ett undantag, vilken smak? '' säger han medans han tar tag i flaskan och går mot kylen. '' Vattenmelon om ni har, tack. '' säger jag och sätter handen i sidan och lägger vikten på ena benet. Han ger mig flaskan. '' Tackar'' skrattar jag och Zakarias bara ler mot mig medans jag vänder på klacken och vandrar vidare mot de andra.
YOU ARE READING
Man Down - o.r( PAUSAD )
RomanceDet står falsk stämplat i huvudet på mig, varför kan de inte bara se de? - Hedda