Kapittel 1

189 1 1
                                    

Jake

Jeg våknet om morgenen og jeg bare syntes at livet var herlig! (Ironi...) jeg skulle begynne på videregående. Alle de andre vennene mine hadde flyttet eller startet på en annen skole.

Da jeg kommer på skolen har allerede første time startet.... Som vanlig. Jeg kommer alltid forsent.

Da jeg kom til timen snudde alle seg og så på meg med store øyne. "Vell, vell, vell" begynner Stiv (Læreren min). "Unnskyld" sier jeg. "Bare sett deg ved siden av Zoey" sier han. "Okey, hvor var vi" sier han.

Etter en time var timen over. Endelig! Jeg går ut av klasserommet og setter meg ned på en benk. Det var ingen andre der. Jeg har jo ingen venner så det var ikke vits å sette meg med noen. Plutselig kommer Zoey bort til meg og setter seg på andre siden av benken. "Hei" sier hun. "Hei" sier jeg. Også sitter vi bare der uten å si noen ting.

"Bbbrrrrriiiiinnnggg" skriker ringeklokka. Nå er det andre time og da er det tysk! Blæ... Verste faget EVER.

To timer senere....

Endelig! Vi er ferdig med siste time og nå skal jeg dra hjem. Jeg pleier egentlig ikke å gå med noen, men Zoey spurte om vi skulle gå sammen. Selvfølgelig sa jeg ja.

Vi går uten å si noe. "Har ikke du noen venner på videregående?" Spør Zoey. "Nei"sier jeg kort. "Ok" svare Zoey. "Duda" sier jeg. "Nei" svarer hun. Vi går vært for oss. Zoey bor i det neste kvartalet for meg. Vi er egentlig naboer, men har ikke merket det siden jeg ikke er så mye ute.

----------------------------------------------

Hva kommer til å skje videre? Kommer Zoey og Jake til å bli venner? Vil du vite hva som skjer må du lese videre.

Hidden secretWhere stories live. Discover now