Kapittel 2

33 1 1
                                    

Jake

"Ny skoledag, nye muligheter" sier mamma mens jeg spiser frokost. "Jeg vet det, mamma" sier jeg.

Når jeg går til skolen kommer Zoey løpende forbi. "Hvorfor løper du?" Roper jeg. "Husker du ikke?" Spør Zoey. "Hva da?" Svarer jeg. "Vi skulle starte en halv time før fordi vi skulle få mer info om resten av skoleåret" skriker Zoey. Jeg husker at læreren nevnte det. Jeg kommer løpende etter Zoey.

Vi er endelig på skolen! Det var heldigvis ikke ringt inn. Zoey begynner plutselig å le. Jeg begynner plutselig å le jeg også, men jeg vet ikke hvorfor vi ler. Det er liksom noe som er veldig morsomt.

To uker senere......

"Hade mamma!" Roper jeg. "Hvor skal du?" Spør mamma. "Til Zoey" svarer jeg. "Ok" roper mamma idet jeg skal ut av døra. Jeg og Zoey har blitt venner og henger alltid sammen.

Zoey

Herregud! Jake kommer snart og rommet mitt ser ut som ett rot. Alle klærne legger jeg under senga og papirene legger jeg i en skuff. Plutselig ringer det på. Jeg løper ned trappa. Jeg åpner døra. "Hei"sier Jake. "Hei" vi går opp trappa og inn på rommet mitt.

Vi har egentlig bare sittet på senga. Jake får øye på noe og jeg ser at han ser på boksen som står på pulten. Å nei! "Hva er det det?" Spør Jake og peker på boksen. "Ingenting! Absolutt ingenting!" svarer jeg litt rart. Det hørte jeg selv. "Okey...." Svarer Jake.

Noen timer senere.....

Jake

Det var sprøtt! Zoey ble plutselig helt.... Helt.... Helt...?! Jeg vet ikke hva hun ble, men hun var i hvert fall ikke sånn hun pleier å være. "Jake, har du lagt deg?!" Roper mamma fra trappa. "Holder på!" Roper jeg tilbake. Jeg legger meg i senga og lukker øynene og i det neste øyeblikket er jeg i drømmeland.........

Jeg ser himmelen. Jeg snur meg rundt og reiser meg opp. Jeg merker at jeg er i ingenmannsland. Jeg kan se i det uendelige. Det dukker plutselig opp en eske. Det er den esken jeg så hos Zoey. Da jeg holder på å opne den hører jeg en stemme som sier: våkn opp kjære vennen min! Jeg setter meg opp i senga. "God morgen, vennen min...." Synger mamma. "God morgen, mammaen min" synger jeg tilbake.

------------------------------------------------------------

Jake holdt på å opne esken, men Zoey ville ikke at han skulle opne den..... Var det noe i den esken? Kommer Jake til å få funnet ut hva det er? Vil du finne det ut må du lese videre!

Hai finito le parti pubblicate.

⏰ Ultimo aggiornamento: Aug 07, 2014 ⏰

Aggiungi questa storia alla tua Biblioteca per ricevere una notifica quando verrà pubblicata la prossima parte!

Hidden secretDove le storie prendono vita. Scoprilo ora