Öncelikle dolar hakkında bilmediğiniz 10 gerçekle başlayalım
10- En Çok Taklit Edilen Para 20 DolardırBir kişi sahte para basma isterse, bunu yapmanın birçok yolu var. Ancak, gerçeğine en yakını yapmak isterse durum biraz daha karmaşıktır. Araştırmalar ve gözlemler gösteriyor ki kalpazanlar, 20 doların sahtesinde daha başarılı oluyor. Aslında bunun birazda paranın değeriyle alakası var. Örneğin; sinema bileti için 20 dolarlık banknot kullanma, 100 dolara göre daha an göze çarpacaktır. Bu da parayı alan kişinin çok da dikkat etmemesini sağlıyor.
9 Para Aslında Keten ve Pamuktan Yapılmıştır
Para Aslında Keten ve Pamuktan YapılmıştırŞu anda cüzdanda bulunan dolar gerçekten kağıt para değil, çünkü o kağıt değil. ABD para birimi keten ve pamuk bir arada kullanılarak oluşturulur. Daha özel açıklamak gerekirse,% 25 keten ve % 75 pamuktan oluşur. Yani, onun içeriğinin dörtte üçü pamuk. 2009 yılında basılan dolarlar için, 21.000 pamuk balyası kullanıldı.
8 Bir Paranın Ömrü Değerine Göre Değişir
Bir Paranın Ömrü Değerine Göre DeğişirSöz konusu paraya bağlı olarak, bir tasarının ömrü uzun vade ve kısa vade arasında değişmektedir. Tahmin edebileceğiniz gibi, 1 dolar oldukça sık kullanılmaktadır. Birçok küçük öğeler 1 dolar kağıt parası kullanarak satın alınabilir. Bu para, çok kullanıldığı için kendi yaşam döngüsü yaklaşık 18 ay sürer. Yelpazenin diğer ucunda, insanlar için dokuz yıl sürecek ömürde 50 dolar ve 100 dolar kağıt paralar vardır. Yani değer ne kadar artarsa, para o kadar uzun ömürlüdür diyebiliriz.