Hoofdstuk2: Dood

26 3 2
                                    

Braamklauw sprong naar het lichaam van de kater.

Langstaart lag roekeloos op de grond.

Haviktand zij verdrietig "het spijt me ik kon niks doen hij was te zwaar gewond, nu jaagt hij mee met de Sterrenclan.

Alle katten kwamen om Langstaarts lichaam staan.

Spikelster kwam erbij staan.

Ze drong zig door de katten heen die verdrietig op de grond keken.

Ze stond voor het lichaam en zij" Langster was een loyaale krijger.

Hij vocht voor zijn clan tot het einde.

Hij hielp ons altijd en nu is hij opweg naar de eeuwigejagden van de Sterrenclan."

Een paar katten keken vol haat, ze zouden nu het liefst de zwerfkatten aan stukken scheuren.

Spikkelster ging bij het lichaam zitten.

Een paar oudere gingen erbij zitten.

Braamklauw liep achter Haviktand aan die liep naar zijn hol.

Hij vroeg zig af hoe het met Witpoot ging.

Toen hij voor het hol stond zag hij Haviktand Witpoot helpe optestaan.

Hij vroeg" Bedankt Witpoot zonder jou was ik kraaienvoer geweest."

Witpoot keek hem vredig aan en zij" Ik laat mijn mentor toch niet aanraken door een zwerfkat."

Braamklauw keek blij.

Hij antwoorde" mischien wordt het tijd om met Spikkelster te praten."

Witpoot kijk met zijn ogen open en zij" meen je dat?!"

Braamklauw knikte en gaf hem een snelle lik.

Haviktand keek nog steeds verdrietig over wat er met langstaart was gebeurd.

Braamklauw zij" Haviktand het is niet jou schuld dat Langstaart is gestorven."

Witpoot keek weer met open ogen en zij" Langstaart gestorven?!!"

Braamklauw knikte en keek weer naar Haviktand die weer wat blijer keek.

Haviktand antwoorde" ik ga de andere krijgers controleren, Witpoot blijf hier ik haal zo nog wat spinrag voor je rug."

Braamklauw draaide zig om en keek Haviktand na die weg richting de gewonde krijgers liep."

Hij nam afscheidt van Witpoot en liep naar Kwikvacht.

Kwikvacht keek om en zag Braamklauw aanlopen.

Hij keek haar aan en zag een paar schrammen op haar poten.

Hij vroeg haar" alles oké? "

Ze knikte en zag dat hij in paar littekens op zijn oor had.

"Dat was een zwaar gevecht hè? "

Kwikvacht antwoorde" waar kwamen opeens al die zwerfkatten vandaan ik heb nog nooit zo een grote groep gezien in dit woud."

Hij begreep het ook niet en zij" ik denk dat wij niet de enige zijn die last van ze hebben."

Kwikvacht keek nadenkent en zij" denk je dat... je weet wel hij hier mee te maken heeft?

Warrior Cats WraakWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu