Hoofdstuk 1

222 6 0
                                    


// Dit is mijn eerste boek dat ik ooooit hebt geschreven. Dus ik ben nog een beetje noob met de schrijftechnieken enzo, maar ik hoop dat jullie het misschien leuk vinden. Tips of leuke ideeën om over te schrijven zijn altijd welkom. Veel leesplezier x //




POV Lisa

Ik sta starend voor de hoge gebouwen van mijn school. De gebouwen lijken anders dan voor de vakantie, ook al is dat niet zo. Ik ben bang hoe dit jaar zou verlopen. Ik weet dat binnen de deuren waar ik starend voor sta dat er een jongen op mijn wacht, mijn vriendje: Jesse. Ik neem een diepe zucht en stap de school in.

Ik zie mensen al naar mij staren. Ik weet niet als ze staren omdat iedereen mij kent of omdat ik de enige was die een dag later was die op school kwam

"LISAAAA, AAAAHHH DAAR BEN JE!! IK HEB JE GEMIST.'' Ik keek om en zag dat Julia rennend naar mij toe komt. Julia is mijn beste vriendin, maar ik ben nooit open geweest over mijn problemen. Ik ken haar sinds dat ik 8 ben. Het is niet dat het een keuze is om haar dagelijks te zien, omdat mijn ouders beste vrienden zijn met haar ouders. Daarom zijn we een beetje voor altijd aan elkaar geplakt. 

Ze gaf me een dikke knuffel en deed gelijk een armbandje om mijn pols. ''Deze heb ik voor je meegenomen. Het komt uit Marokko'' zei Julia. ''Dankje'' zei ik beetje verbaasd omdat we voor de vakantie nog ruzie hadden. Ze had gezoend met Jesse, ja Jesse mijn vriendje. Ik voelde me niet gekwetst, maar meer het gevoel dat je beste vriendin je dat aandoet. Dat is respectloos. Ik ben niet verliefd op Jesse, nooit geweest. Maat het is gewoon weer zo gebeurd; aanvoerder van het voetbalteam met  de aanvoerder van het cheerleaderteam. 

''Jesse staat op je te wachten. Hij heeft je erg gemist'' zei Julia. Grappig hoor dat Julia dit weer zegt. Ik wist al toen Jesse en ik net hadden dat Julia altijd een crush op hem had, wie niet? Hij is super knap en hij is heel aardig. Alleen ik voel niks voor hem. Ik dacht dat ik verliefd op hem was, maar sinds de vakantie kan ik aan niks meer denken maar aan haar. Haar mooie groene ogen die schenen toen de zon op kwam, haar roze lippen, haar perfecte wenkbrauwen en haar schattige 46 sproetjes. NEE LIES VERGEET HAAR!! HET WAS MAAR 1 WEEK... Je moet nu denken aan je vriendje, aan je toneelstuk. Je bent gewoon hetero. Je was bijna heel die week gewoon dronken en dat weet je zelf ook.. Je bent niet voor niets gestopt om met haar te appen of bellen.

''Schat, daar ben je'' hoorde ik Jesse achter me rug roepen. Hij knuffelde me van achter en ik draaide me om. Ik gaf hem een dikke knuffel. Ook al voelde ik niks voor Jesse. Ik hield wel van hem. Hij was de enige die er voor mij altijd was. Ik ben ook bang om hem te verliezen. Maar ik hou niet van hem om die manier, en dat weet ik.

Hij gaf me een zacht kusje op mijn neus. En kuste daarna mij echt. Hopend dat ik dit keer wel iets zou voelen, voelde ik weer niets.

''Heey, ik moet mijn spullen nog in mijn kamer zetten. Kan je me misschien helpen Jes?'' vroeg ik

''Ja, natuurlijk'' zei Jesse en pakte mijn 2 grote tassen en we liepen naar de grote houten trappen toe. Ik keek om mij heen en zag dat mensen echt waren veranderd. Alle meisjes zijn gewoon na 1 vakantie allemaal 10x knapper geworden. Ik pakte één grote tas van Jesse af. Die tassen zijn zo zwaar, ik wil hem dat niet aan doen. Jesse deed zijn éne vrije arm om mijn schouder.

''Ik hoef btw mijn kamer met niemand te delen'' zei ik tegen Jesse. Jesse keek me aan grinnikend, omdat hij al 2 jaar met mij 'het' wilt doen. Maar ik heb elke keer gezegd dat ik het nog niet wilt, maar hij probeerde het wel altijd.

Ik legde mijn tas op de grond en Jesse deed het zelfde. Toen ik de deur probeerde te openen kuste Jesse mijn nek. Ik probeerde hem van mij af te halen, maar het lukte me niet. Ik probeerdemijn kamer in te lopen, maar Jesse bleef me maar kussen.

''Jes, ik wil nog niet'' zei ik. ''Please schat, we hebben lang genoeg gewacht'' zei Jesse. Ik duwde hem van mij af en ik wist dat hij het bedoelde als grap en ik lachte.''Ik ga me omkleden, weer de  mooie lange rok en lange sokken'' zei ik sarcastisch.ik deed mijn hemd uit en gaf hem een klein kusje.

En toen kwam iemand uit de badkamer. Omg Dona......... Neeee ben ik aan het dromen? 

''Sorry, ik wil jullie niet storen'' zei ze verlegen. ''Ik ga weer eens..'' zei Jesse verlegen. Jesse liep uit de kamer en deed de deur achter hem dicht. Ik keek hem helemaal niet aan. Ik keek Dona aan met met mijn mond open. Totdat ik realiseerde dat Dona naar mijn BH keek en ik vergat dat ik alleen in mijn BH stond, deed ik snel mijn hemd weer aan.

''Hey'' zei ik awkward.

''Hey'' zei ze. Ow nu dat ik haar zie en ik haar hoor mistte ik haar nog erger ook al stond ze voor me. Dit was niet hoe het eerst was.

''W- wat doe je hier?, waarom ben je-'' Zei ik, maar ik kon niet mijn zin afmaken omdat ik werd gestoord met een kus van Dona. 








16 - GxGWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu