part 20

415 16 0
                                    

"Younghee, apa kau buat tu? Kenapa tak balik rumah sendiri? " Tanya omma nya.

"Younghee malas lah omma, makin sakit hati"

"Lahh, dah kenapa ni? "

"Hmm, Jin curang"

"What?!! Curang? Biar betul ni Younghee"

"Betul omma"

"Kenapa curang? "

"Semalam,Younghee dan Jinyoung tengah bermain kat taman pastu boleh terserempak dengan Jin dan Jina, yeoja pabo"

"Hmm, perkara kecil tu. Lebih baik Younghee pergi balik rumah. Minta maaf dengan Jin"kata ommnya sambil mengusap rambut Younghee.

" Tengoklah omma, tunggu hati Younghee ni tenang baru Younghee balik "

"Okay lah tu, mana Jinyoung? "

"Jinyoung main dengan Suga"

"Ohh, jom tolong omma masak"

"Okay"

Rumah Jin~

"Annyeong Namjoon, tolong aku hisk hisk"

"Wae? "

"Younghee, dah seminggu dia tak pulang rumah"

"Yahh, kenapa tak call dia? "

"Hmm, aku dah call tapi dia tak angkat pun"

"Hmm kalau cam tu, kau pergi lah cari dia. Kau pergi minta maaf kat dia"

"Aku dah minta maaf kat dia tapi dia x nak maafkan aku"

"Let me think. Aku ada idea yang bernas untuk kau"

"Apa dia? "

"Nanti aku bagitau kau, keyh? "

"Okay"

Jin menutup panggilan tersebut.

Jin pergi menukar baju nya dan keluar dari rumah itu. Jin menghidupkan enjin kereta lalu beredar dari situ. Jin pergi mencari Younghee. Jin sudah cari di rumah kawan nya, Seongmin, Hyunjoo dan Jeongsook. Jin pun sudah cari di rumah V dan Eric. Mereka semua tidak tahu di mana Younghee. Jin cuba mencari di mana Younghee.

"Hmm, mungkin dia kat rumah omma. Aku patut pergi situ"

Jin terus pergi ke rumah omma.

Tiba di rumah omma~

"Annyeong! Ada orang kat rumah?? " Panggil Jin

"Ada! " Jawab omma

"Omma! " Jerit Jin

"Wae Jin? "

"Mana Younghee omma?? "

"Ada kat dalam. Meh masuk" Ajak omma

"Okay" Jin pun masuk ke dalam rumah.

-------

"DADDY!! " panggil Jinyoung.

"Jinyoung! " Jin terus peluk Jinyoung dengan erat.

"Daddy rindu Jinyoung hisk hisk" Jin menangis.

"Daddy, jangan menangis. " Jinyoung mengurut belakang daddy nya, Jin.

"Hmm, mana omma kamu? " Tanya Jin

"Omma ada kat dapur. Tengah masak"

"Ohh okay"

Jin pergi ke dapur.

Jin memeluk Younghee dari belakang

"Ahh Jin? Kenapa datang sini?! " Younghee menolak Jin.

"Kenapa? Salah ke sunbae datang sini? "

"Hmm"

"Sayangg, mianhae" Jin memeluk Younghee.

"Sunbae, lepaskan Younghee"

"Tak nak! Sunbae takkan sesekali lepaskan Younghee selagi Younghee tak maafkan sunbae" Jin menitiskan air mata nya.

"Hmmm, dah lah sunbae" Younghee pergi dari dapur lalu pergi ke bilik nya.

---------------

"Hey adik, sampai bila kau nak jadi camni hah? " Tanya Suga

"Sampai tu jugak lah"

"Hey, kau nak ke Jin tu pergi ke Jina? "

"Hmm" Younghee mengeluh.

"Hmm adik, kau tak leh jadi camni. Kesian aku tengok Jin tu, aku tengok macam orang mati bini ja" Kata Suga

"Hmm suka hati dia lah, siapa suruh broken kan hati Younghee"

"Adohh kau ni degil betol. "Suga menjentik dahi Younghee.

" Hmm Suga, aku rasa diri aku dipergunakan. Aku rasa lebih baik aku kahwin dengan V "kata Younghee lalu meninggalkan Suga berseorangan.

" V? Biar betol dia ni. Dia tak tau ke yang V tu pysco" Suga menggaru kepalanya.

Malam~

"Jin, kenapa tak makan lagi? Dari tadi asyik main dengan nasi tu" Kata Omma.

"Hmm, Jin takda selera nak makan"

"Lahh Jin, makan lah. Nanti sakit perut"

"Okay omma" Akhirnya Jin makan jugak.

"Younghee, kenapa kau tak bagi suami kau makan? Kesian tengok Jin" Kata omma

"Hmm omma, dia kan pandai ambik sendiri. Ada kaki pakai lah" Kata Younghee dengan selamba.

"Younghee! Tak baik cakap macam tu dekat Jin! "

"Dah lah, tak da mood Younghee nak makan! Younghee nak pergi tido! " Younghee meninggalkan makanan nya lalu pergi ke bilik.

"Hmm dah lah omma, biarkan saja dia tu" Suga mengurut belakang omma.

"Jin, omma harap Jin tak ambik hati sangat dengan kata kata Younghee tadi. Mian"

"Tak pa omma, Jin okay. Sepatutnya, Jin yang perlu pujuk dia, minta maaf dengan dia sebab Jin buat hati dia retak" Kata Jin

"Jin, pergi lah pujuk si Younghee tu" Kata omma

"Nanti lah omma, Jin tahu macam mana nak suruh Younghee maafkan Jin" Jin senyum tawar.

Dalam bilik~

"Mommy, Jinyoung pergi tido dulu keyh" Jinyoung mencium pipi omma nya, Younghee.

"Okay, sweet dream my lil boy" Younghee mencium dahi Jinyoung.

"Mommy, boleh tak mommy lagu untuk Jinyoung" Pinta Jinyoung.

"Lagu apa? Mommy tak pandai berlagu lah" Kata Younghee

"Hmm mommy, lagu lah. Selalu nya, setiap malam daddy yang lagu kan untuk Jinyoung. Tapi, sekarang Jinyoung nak mommy lagi yang lagu untuk Jinyoung" Kata Jinyoung sambil membuat puppy eyes

"Hmm"

Jin membuka pintu bilik Jinyoung

"Daddy! " Jinyoung lari ke arah Jin lalu memeluk nya.

"Kenapa tak tido lagi hah? " Kata Jin sambil mengusap rambut Jinyoung.

"Mommy tak nak lagu untuk Jinyoung"

"Lahh, meh daddy lagu untuk Jinyoung keyh? "

"Yeah!! " Sorak Jinyoung lalu lari ke arah katil nya.

Jin duduk disebelah Jinyoung lalu lagu untuk Jinyoung. Younghee hanya mendengar lagu itu.

Akhirnya, Jinyoung tidur juga. Tapi, Younghee juga turut tido disebelah Jinyoung

"Hmm" Jin pun baring disebelah Jinyoung juga.

"Goodnight Jinyoung" Jin mencium dahi Jinyoung.

"Goodnight sayang" Jin mencium dahi dan mengusap rambut Younghee. Akhirnya, mereka semua tidur

It's My Husband + KSJWhere stories live. Discover now