SEKOLAH MENENGAH SAINS KOTA TINGGI BANDAR PENAWAR
"wahh..Besarnya sekolah ni baba" kata dania.."Jom kita pergi kaunter pendaftaran"kata encik hariz.
DI KAUNTER PENDAFTARAN
"Hai adik..Nama adik siapa" tanya sorang kakak yang memakai baju bewarna ungu bertanda nama "elzara" itu.."Nama saya NURUL AIN DANIA".."panggil dania lah ni..Ok.." kata akak berbaju ungu itu sambil menulis nama Dania di atas sekeping kat tanda nama bewarna kuning.."Nah..Pakai ni"kata akak tersebut."kita dengar taklimat dulu jom..Lepas ni pergi kedai buku pulak"kata encik hariz..
SETELAH SELESAI SEMUA URUSAN..DANIA DAN KELUARGANYA BERGERAK KE KAWASAN ASRAMA
"Akak dorm beta6..Atas sekali tuu" kata encik hariz.."wah..Boleh kuruslah macamni..Gi sklh pun kena daki bukit kan..." kata puan ainna..Dania hanya tersenyum...
Puan ainna menolong dania mengemas lockernya dan menyuruh dania pergi mandi..Setelah dania selesai mandi....
"akak..Umi dengan baba balik dulu..Jaga diri..Kawan yang elok2 je..Yang elok ikut..Yang buruk tinggal"pesan puan ainna..Dania bersalaman dengan umi dan babanya serta adik kembarnya..
Maka bermulalah hari pertama dania tinggal di sekolah berasrama penuh...
____________________________________
Hai semua..Macam mana..Nak tahu tak hari pertama apa yg jadi??kalau nak tahu..Stay tuned..❤❤
YOU ARE READING
MEMORI
Random'kau sebarkan fitnah ni semata mata sebab cemburu..Sila Meninggal'kata Dania