✔ 30.

334 16 20
                                    

Haliii! 🤗

Nem tudom mennyire van igény arra, amire most készülök, de valamiért most kikívánkozik belőlem egy ilyen poszt.

Jöjjön hát egy kifejtős iromány!

Egy olyan témát választottam, ami szerintem minden igazi fant érint és így történetesen ebben a fandomban is aktuális.

Beszéljünk tehát a shippelés művészetéről és ezen belül is kicsit a Sherlock című sorozat összeboronált párosairól!

---------------------

Azt hiszem az itt lévőknek nem igazán kell magyaráznom, hogy mit is takar a "ship" szó (jelen esetben nem a hajót angolul xD), de azért nagyjából vegyük át a fogalmat.

A shippelés az a "tevékenység", mikor egy adott könyv, sorozat vagy film szereplőit a rajongók "összehozzák", vagyis romantikus kapcsolatot teremtenek közöttük. Ehhez nem feltétlenül kell, hogy az adott műben utalás legyen a párosra, sokszor ez úgy történik meg, hogy valójában egyetlen indok sem támasztja alá a viszonyukat.

Ennyit a fogalom tisztázásáról.

Én személy szerint akkor találkoztam először ezzel a kifejezéssel, mikor mélyebbre merültem az animék világában. Persze az ember tudtán kívül is végzi ezt a tevékenységet, még jelenleg a nappaliban tévét néző szüleim is.

Tegyük fel, hogy egy átlag ember néz egy filmet vagy egy sorozatot a tévében. Nem ismeri a shippelést és a hozzá hasonló fogalmakat, de egy idő után kiválasztja a kedvenc szereplőit, majd közülük azt a kettőt, akiket legszívesebben látna egy párként. Lehet az éppen az aktuális főszereplő páros is, teljesen mindegy.

Így utólag belegondolva én is javában gyártottam már a shipeket jóval az animés korszakom kezdete előtt. Vegyük például a Harry Pottert. Én világ életben Piton és Lily párosát részesítettem előnyben, holott jól tudtam, hogy lehetetlen. Ez már akkor javában shippelésnek számított, csupán nem tudtam nevén nevezni.

És azt hiszem most már rátérhetünk arra a párosra, mely jelen fandomnak valószínűleg a legnépszerűbbje, ez pedig nem más, mint a Johnlock.

Sherlock Holmes és John Watson párosa a BBC sorozatának köszönhetően kisebb világot hozott létre az interneten, és nem véletlenül.

Olvastam, hogy voltak, akik már korábban is shippelték őket más Sherlock művek alapján, de a sorozat megadta az utolsó nagy lökést a lavinának. Ebben szerintem nagyon is közre játszott az a rengeteg finom kis utalás, melyek végigkísérik az egész sorozatot. Nem volt ez véletlen. Nagyon is tudatosan építették bele a dolgot a történetbe, tették mindezt úgy, hogy egyáltalán nem volt erőltetett. Mintha megadták volna a lehetőséget, hogy "Figyi, elhintünk pár apró utalást, aztán döntsd el magad, hogy kell-e ez neked, vagy nem!". És ez teljesen jól működött.

Sokan vannak, akik ezen utalások ellenére egészen más párosokat alkotnak fejben, pontosan a fentiek miatt.

Nézzük sorban a legnépszerűbbeket! (Aztán majd néhány kevésbé elterjedtet is...)

Johnlock - John/Sherlock

A két főszereplő párosítása nem igazán meglepő egy fandomban, pláne, ha jóformán az arcunkba tolják a lehetőséget.
Én konkrétan az első közös pillanatuktól kezdve odáig vagyok értük, és az imádatom máig töretlen. Fanartok és fanfiction-ök tömkelege szól róluk és mindehhez nem kellett más, csupán néhány (vagy inkább jó néhány) cuki vagy megható pillanat. Azt hiszem sosem fogom őket megunni és biztos vagyok benne, hogy nem vagyok ezzel egyedül. ❤❤

SHERLOCK FANDOM ┌(˘⌣˘)ʃOnde histórias criam vida. Descubra agora