Tekrar merhaba okumayı ve yazmayı seven bütün EXO-L'e,
Üçüncü EXO fic festimiz ile bir gece ansızın döndük tekrar. Bu işin artık gelenekselleştiğini söylemek hiç de abartı olmaz. Sanırım her yıl birlikte çalışacağız artık. EXO, biz ve siz. Gelecek nesillere hatırı sayılır miktarda gay Türkçe hikaye bırakacağız. Mirasımız bu olacak dünyaya.
Bu kez konsept nedir peki?
Adından da anlayacağınız gibi konseptimiz YOUTH, yani gençlik. Birçoğunuz gençsiniz, o yüzden yazmayı en iyi bildiğiniz şey de muhakkak gençliktir.
Aşağıda, kurallarda da açıkladığımız gibi hikayelerinizi gençlerin yaşamları, dertleri, sıkıntıları, sevinçleri, heyecanları, endişeleri, zorlukları, bunalımları, yalnızlıkları, aile, okul, arkadaş ya da toplum yaşamları üzerine kurup yazmanızı istiyoruz. Bir genç neler yaşayabilecekse hepsi hikayenizin konusu olabilir.
Elbette tür konusunda bir sınırlama yok. Realist bir hikaye de gençlikten ya da büyümenin zorluğundan bahsedebilir; Ekmeğimi Kazanırken, Benim Üniversitelerim ya da Çavdar Tarlasında Çocuklar gibi... Ama Harry Potter ya da Narnia Günlükleri gibi fantastik\korku türünde bir hikaye de tamamen aynı şeyden farklı bir şekilde bahsedebilir. Anlatmak istediğiniz hikayeyi hangi yolla aktarmak istediğiniz tamamen size ve yaratıcılığınıza kalmış.
Yani kendinizi lise ve üniversite öğrencilerinin karmaşık aşk hayatı gibi kolay bir hikayeyle sınırlamak zorunda değilsiniz. Gençsiniz, hayattaki tüm endişenizin romantizm ile ilgili olmadığını biliyorsunuz.(Öyleyse bile sorun yok) Bu fest belki de yüreğinizden geçenleri okumaya değer bir kurguya yedirerek dışarıya çıkarmak için harika bir fırsattır. Kaleminizi konuşturun!
Feste katılmak için 30 Kasım tarihine kadar wattpad ve twitter hesaplarımıza özel mesaj göndererek hikaye yazacağınız çifti de ekleyerek isminizi yazdırabilirsiniz^^
KURALLAR
· Mektup\Günlük türünde yazılmış, diyalog ve kurgu içermeyen, sadece yazar içini döküyormuş gibi görünen, yalnız hafif bir eğlence için basit bir dille, çerezlik olsun diye yazılmış hikayeler,
· Ayrıntılı tecavüz, şiddet, homofobi, cinsiyetçilik, ırkçılık, pedofili ve türcülük (hayvanlara hakaret) güzellemesi ve normalleştirmesi içeren hikayeler,
· Kitap, film, dizi, anime, manga, webtoon uyarlamaları kesinlikle YASAKTIR. Bu tür hikayeler tespit edilmeleri halinde derhal silinecektir.
· Konseptimiz Youth, yani gençlik. Gençlerin her çeşit hikayesi hakkında yazabilirsiniz. Bu hikayeler gençlerin endişelerini, korkularını, sıkıntıları, trajedilerini, mutluluklarını, heyecanlarını, okul hayatlarını, aile yaşamlarını, arkadaşlıklarını, kişilik bunalımlarını, asiliklerini, günahlarını, saflıklarını vs. her türlü konuyu içerebilir.
· İstediğiniz çifte hikaye yazabilirsiniz. Fakat eğer hakkında fazla hikaye yazılmayan üye ve çiftlere yazarsanız bazı ayrıcalıklar tanınacaktır. Main şiplere yığılma olmasını da engellemeye çalışıyoruz bu yöntemle. Yani yapabiliyorsanız çok popüler bir çifte yazmayı düşündüğünüz hikayeyi popüler olmayan başka çiftlerle hayal etmeye ve yazmaya çalışın.
· Diğer fest ve Station'larda Jongdae, Minseok, Yixing ve Junmyeon'un ana çift olduğu çok az hikaye geldiğini göz önünde bulundurarak çiftlerinizi seçmeye çalışabilirsiniz. Bu festte birer tane de olsa Xiuchen, Suchen, Baeksoo, SuLay, SeXing, BaekXing vs. görmek isteriz.
· Kurgunun ve anlatımın biraz daha özenilmiş ve belirli düzeyde komplikasyona sahip olması gerekiyor.
· OT12 fic yazabilirsiniz. Eski üye, yeni üye ayırımı yapmayacağız. Yalnız ana karakterler Exo üyesi olmak zorunda. Yan karakterlerde özgürsünüz. Eğer odağı hetero bir hikaye yazacaksanız üyelerden birini kadın olarak yazabilirsiniz.
· Hikayeler en az üç bin, en fazla elli bin kelime olabilir.
· Hikayeler yayınlanırken başına çift, rate, kelime sayısı ve türünün yazıldığı bir künye eklenecek. O yüzden yazarlar hikayeleri bize gönderirken bu bilgileri başına eklerse modlar açısından büyük kolaylık olur. (örnek: Love You / ChanSoo / fluff, slice of life, pg-13 / 3k )
· İmla ve noktalamaya özellikle dikkat etmenizi rica ediyoruz. Aşırıya varan derecede kötü imla ile yazılmış hikayeler yayınlanmayacaktır.
· Yazarlar hikaye yazmaya başladıktan sonra 12 Aralık tarihine kadar bize hikayelerinin ilk 1000 (bin) kelimelik kısmını göndermek ZORUNDADIR.
· Yazarlar en geç 25 Mart'a kadar bize hikayelerinin tamamen kendi zevklerine göre düzenledikleri, içinde görsel içerik de bulunan kısa bir sunumunu gönderecek. Fest başlamadan evvel hikayelerin reklamını bu tanıtımlarla yapacağız. Böylece hikayenizi okuyuculara istediğiniz biçimde sunmuş olacaksınız.
· Hikayelerin son teslim tarihi 31 Mart'tır. Hikayeler 8 Nisan'da yayınlanmaya başlanacak. Yaşanacak herhangi bir gecikme için fest hesaplarımıza ya da fest adminlerimize mesaj atıp konuyu konuşmaktan çekinmeyin.
· Hikayeleri Word dosyası şeklinde başına künyesini ve kullanıcı adınızı ekleyerek exoficfest@gmail.com adresimize gönderebilirsiniz.
· İlk festte olduğu gibi bunda da kapaklar bizim tarafımızdan tasarlanacak.
· Yazarların ismi yine gizli tutulacak ve Fest bitiminde açıklanacak.
· Yazarlar dilerlerse eğer hikayelerine bir şarkı ve maksimum iki fotoğraf ekleyebilecek.
· LÜTFEN KURALLARI DİKKATLİ BİR ŞEKİLDE EN BAŞINDAN TEKRAR OKUYUNUZ.
· Merak ettiğiniz, anlamadığınız herhangi bir şey varsa buradan özel mesaj yoluyla ya da curiouscat.me/exoficfest hesabımıza yazıp sorabilirsiniz.