4

296 4 0
                                    


"Ara.Jom makan.Papa dah siapkan sarapan kat bawah."kata papa.

Papa membuka daun pintu bilik tidurku.

Kelihatan sekujur tubuhku yang terbaring dan masih berkain selimut di badan.

Papa tergeleng perlahan.

"Sayang."

Papa menggerakkan sikit tubuhku.

"Ermm"kataku.

Papa meletakkan tangannya di atas dahi aku untuk cek suhu.

'Panasnya'kata hati papa.

Lalu papa terus keluar dari bilikku dan menuju ke dapur.Papa memasakkan bubur buatku yang sedang demam itu.

Lalu bubur yang sudah siap dimasak diletakkan di atas dulang.Dia juga mengambil ubat di atas peti sejuk.Air masak juga turut diambil.

Dan papa masuk semula ke dalam bilikku untuk bagi aku sarapan.

"Ara.Mari makan sayang.Papa ada buatkan bubur untuk Ara."kata papa sambil menarik sedikit selimutku.

"Ara tak nak."kataku perlahan.

"Sayang tak boleh lah macam nih.Ara kena makan jugak.Nanti demam makin melarat macam mana?"soal papa cuba memujuk.

"ARA CAKAP ARA TAK NAK ARA TAK NAKLAH.PAPA NIH TAK FAHAM BAHASA KE HA?ORANG DAH TAK NAK TU BIARLAH.
HISHH!"tengkingku.

Papa hanya menunduk.

"Papa cuma nak anak papa sihat je.Tapi takpelah.Nanti kalau Ara lapar,Ara makan ye?Jangan lupa makan ubat." ujar papa seraya melangkah keluar dari bilik.

'Takpelah.Sekurang-kurangnya aku dah pujuk'kata hati papa.

Papa✔Where stories live. Discover now