Tengriciliğin sistemi ve Şamanizm

306 31 4
                                    

Belirtmek gerekir ki Tengricilik yaşayan bir dindir ve tek bir Tanrısı vardır.

Gelişmiş Tengricilik kısaca günümüzün bilim seviyesine uyarlanmış Tengriciliktir.Tengricilik dinamik bir dindir ve bu yüzden bu kadar eski olmasına rağmen hiç kimlik değiştirmeden günümüze ulaşmıştır.

Gelişmiş Tengriciliğe göre Tengri Big Bangdeki ana enerjidir ve bu patlamada parçalanıp saçılmıştır.Fizik yasalarına göre enerji asla yok olmayacağı gibi şekil değiştirmesi gerektiğinden dolayı biz Tengrinin evlatlarıyız.

Tengrinin müdahalesi onun parçasını taşıyan birinden veya birilerinden  olur, ancak bu demek değildir ki her şey Tengrinin işaretidir.

Tengrinin müdahalesini ya da doğa içinde kendiliğinden oluşmasını sıradan insanlar ayırmakta da anlamakta da güçlük çeker.Ancsk bir yere kadan Tengrinin dilini okuyabilirler.Bu da genelde kitaplarda karşılaştığınız 'evrenin dili' tanımındandır.Çünkü her insanın bir algı sınırı vardır.Fakat bazı insanlar bu sınırdan etkilenmezler.Çünkü doğuştan yetenekleri vardır.
Bu kişilere Kam ya da Şaman denir.

Şamanlar yani Kamlar, genelde Kam soyundan gelir.Üstün zekalıdırlar, altıncı hisleri oldukça güçlüdür ve sanata karşı üstün bir yetenekleri vardır.Bu yetenekler Kamların hem evrenin dilinden bizden daha ustaca anlayabilmesinden hem de Kamların hepsinin törenlerde bu yeteneklerinin gelişmesinden.Kısaca bu evrimsel bir iz de olabilir.

Kamlar yetenekleriyle geleceği tahmin eder ve birçok şeyi yorumlar.Bu bir büyü değil yaratılış özelliğidir.Kamlar bunları kendi yöntemleriyle yapar.Bazıları sohbet eder, bazıları bir eylem ister veya bazıları el okur.

Ancak buradaki iş kahveye ya da ele bakmak değil ruhu  ve zamanı yorumlanabilmektedir.Bunun altında güvenilmez bir ilahilik değil bir zeka vardır.

Kamların görevleri törenler düzenlemek, kahinlik yapmak ve doğayı inceleyip yorumlamaktır.Kamların oluşturup kültüre dönüşen bu felsefe Şamanizmdir.

Şamanizm bir din değil, Tengriciliğin felsefesidir.Şamanizmde ruhlar ve Tanrıya kafa tutabilecek başka varlıklar varken Tengricilik bundan muaftır.Bu yüzden Tengricilikte tek Tanrı varken Şamanizm bir felsefedir.

Malum soruyu biliyorum, 'Şamanizm ölmüş müdür?'

Hayır ölmemiştir.Nasıl ki felsefe geliştiriliyorsa ve edebi bir bilim dalıysa Şamanizm de öyledir.Yapılması gereken Şamanizmi geliştirmektir zira Türkin bilimi de edebiyatı da Şamanizmdir.

Felsefe kitaplarında da sözlüklerinde de Şamanizmle karşılaşırsınız.Ancak bu yazıların hepsi yüzeyseldir.Çünkü bu belgeleri yazanlar Türkolog değillerdir.

Türk evlatları olarak görevimiz Tengrici olsak da olmasak da kök dinimizi, tarihimizi, biyolojik geçmişimizi de araştırmamız ve bu araştırmalara katkıda bulunmamızdır.Başbuğ Atatürkün de dediği gibi "Tarih anlatmak Tarih yazmak kadar önemlidir." Şu anda Türkler Türklerle ilgili araştırmalara yeterince sahip çıkmadığından bazı olaylar kolayca çarpıtılıyor ve tarihimiz saptırılıyor.Tarihi olmayan bir milletin millet olamayacağı gibi, tarihine sahip çıkmayan milletin de ileriyi göremeyeceği her zamanın dahileri tarafından söylenir.

Yaşayan TengricilikHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin