Hoofdstuk 1.

511 14 7
                                    

Danique.

"Daan, wat vind je van deze jongen?" Mijn beste vriendin Celine laat me een foto zien op haar iPhone 5s. Fronsend pak ik haar telefoon uit haar handen, 'Laurens, 17' staat erboven. De jongen op de foto heeft donkerbruin haar en mysterieuze donkere ogen, de foto is overduidelijk een vakantie foto omdat het aan een strand is gemaakt. "Wat is dit?" Vraag ik terwijl ik naar het hartje en kruisje kijk wat aan de onderkant van de foto staat. "Ken je dit echt niet?" Vraagt ze verbaasd. Ik bijt op me lip en schud mijn hoofd. "Nee, is dit een app ofzo?"

Celine vergrendelt haar telefoon. "Het is een app, Hot or not."

"Wat houdt het in?"

"Kijk," Ze ontgrendelt haar telefoon weer en klikt op een of ander menuutje en dan kom je op haar profiel terecht. "Je meldt je aan, je naam, leeftijd, geslacht en je voegt een paar foto's toe." Dan gaat ze terug naar de foto van die ene Laurens. "Andere mensen doen dat ook, je kan elkaar dan 'liken'. Als je elkaar liked, heb je een match."

"Het is een soort dating-app?" Vraag ik.

Ze knikt twijfelend. "Zo kan je het zien, maar ik doe het vooral omdat ik het grappig vind om mensen uit te lachen en sommige jongens zijn goed voor je zelfvertrouwen. En hé, nieuwe volgers op insta." Reageert ze knipogend.

Ik moet lachen, Celine doet ook alles om nieuwe insta volgers te krijgen!

"Maar," Gaat ze verder. "Je moet natuurlijk niet te goed van vertrouwen zijn want er kunnen ook rare figuren op zitten. Zo moet je ze niet alles vertellen over je privé leven en al helemaal niet zomaar je telefoonnummer geven."

"Is het wel leuk?"

Ze knikt. "Het is een prima tijddoder, om het zo maar te noemen." Lacht ze.

Ik grinnik een beetje terwijl ik mijn eigen iPhone ontgrendel. "Hoelaat moet je thuis zijn?" Vraag ik aan Celine. Ze kijkt op haar telefoon. "Over een halfuur, dan is het 6 uur. Ik ga over 20 minuten weg." We zijn al de hele middag bij mij thuis, sinds we uit zijn.

"Waarom maak jij niet ook een account aan?" Vraagt Celine.

Ik haal mijn schouders op. "Weet niet."

"Ah kom op, het is echt grappig." Lacht ze.

"Wat doe jij trouwens met die Laurens?" Verander ik het onderwerp.

Celine knippert met haar ogen. "Liken dúh! Heb je zijn hoofd gezien?"

"Maar hij is 17, jij bent 15. Wat moet je met een 17-jarige?"

"Daantje, kom op. Het is allemaal maar voor de grap, en een beetje flirten is toch niks mis mee? En trouwens, waarschijnlijk is hij net zo'n raar oversekst gastje en dan blokkeer ik hem gewoon."

Ik neem haar woorden in me op en denk een tijdje na. "Zitten er ook niet oversekste gastjes op?"

Ze knikt. "Sommige zijn gewoon leuk om mee te praten, ik vertel ze heus niet alles hoor. Zoals ik al zei, het is een tijddoder." Zegt ze lachend.

"Ik maak het wel aan, ik verveel me vaak genoeg en als jij het doet kan ik het ook!"

Grinnikend kijkt Celine me aan. "Tuurlijk!"

Eigenlijk weet ik helemaal niet of ik hetzelfde kan als Celine. Ze is een heel mooi, spontaan en grappig meisje. niet voor niks dat ze een van de populairste meisjes op school is, ze heeft superveel vrienden. Toch zijn we beste vriendinnen, sinds de eerste klas al. Ik kwam halverwege het jaar de atheneum klas instromen omdat ik het gymnasium niks vond op me oude school. Celine was de eerste die tegen me begon te praten en vroeg of ik na school bij haar langs wilde komen. Sinds toen zijn we onafscheidelijk en beste vriendinnen! We zitten in de derde en er is niks veranderd in onze vriendschap. Zij is degene met de meeste vriendjes en jongens achter zich aan, en ik loop er altijd maar een beetje achteraan.

Hot, or not?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu