Hoofdstuk 6.

154 8 1
                                    

Danique.

"Je hebt een date! Je hebt een date!" Schreeuwt Celine in mijn oor als we weer in de les zitten. "Shht, niet de hele wereld hoeft het te weten." Probeer ik haar stil te krijgen. "Wat maakt het uit, Daan. Bij het gala ziet iedereen toch dat je samen bent." Giechelt Megan.

"Lau, met wie ga jij eigenlijk?" Vraagt Celine ineens uit het niets. Laura begint zenuwachtig op haar lip te bijten en te friemelen aan haar vest. "Ben je überhaupt al gevraagd?" Volgt Megan als Laura geen antwoord geeft.

Met medelijden kijk ik naar Laura's rode gezicht. Ze schudt zachtjes haar hoofd. "Die jongens op deze school zijn gek!" Roep ik uit. En ik meen het. Laura is van ons vier misschien niet de knapste, oké dat klonk heel egoïstisch, maar ze is ook niet lelijk. Ze heeft superlang bruin haar met een beetje slag en hele grote lichtblauwe ogen. Hier en daar een puistje, maar daar kan ze toch niks aan doen? Net zoals dat ze een beetje stevig gebohwd is. Maar dat is dan enkel haar uiterlijk! Ze is zo lief en behulpzaam. Als ik ergens mee zit ga ik altijd naar haar toe omdat ze er voor je is. Megan en Celine denken altijd iets meer aan hun eigen problemen terwijl Laura zichzelf altijd op de laatste plek zet.

"Hoezo?" Vraagt Laura. "Je bent hartstikke leuk!" Zeg ik. Ze haalt rustig haar schouders op. "Anders ga ik wel niet.. Hoef ik morgen ook niet mee naar de stad en kan ik mijn cijfers een beetje ophalen." Mompelt ze.

"Oh nee, jij moet en zal mee gaan naar de stad!" Schreeuwt Megan ineens tussendoor. Niet-begrijpend kijken we haar aan om haar spontane reactie. "Ookal heb je misschien geen date, er is toch altijd wel een excuus om met de leukste vriendinnen naar de stad te gaan?" Zegt ze met haar liefste glimlachje. Laura probeert de verleiding van Megan te weerstaan, maar helaas faalt ze daarin.

Ik snap ook waarom, hoor. Megan is zo goed als een porseleinen popje. Is ze al sinds de eerste. Donkerblond/lichtbruin halflang haar wat stijl naar beneden valt en bruine kraalogen waarmee ze iedereen kan verleiden. Haar make-up zit altijd alsof het net door een proffessionele visagiste is gedaan en haar kleding past bij haar zoals het bij paspoppen ook altijd perfect zit. Ja, het is lastig leven met een vriendin als Megan die er zo goed als perfect uit ziet.

"Oké, ik ga wel mee. Voor jullie." Stemt Laura uiteindelijk in. Celine en Megan geven elkaar een highfive als overwinning. "Zullen we morgen gewoon om 1 uur voor de Starbucks afspreken?" Vraag ik. Iedereen is het ermee eens en precies op dat moment gaat de bel.

"WEEKEND BITCH!" Horen we iemand van achter roepen. Lachend kijken we elkaar aan voordat we in koor 'Ruben' zuchten.

Als ik de klas uitloop voel ik iemand me bij mijn arm pakken. "Daan, samen fietsen?" Vraagt Celine als ze naast me komt lopen. "Duh!" Lach ik voordat ik naar mijn kluisje ga.

"Zit jij eigenlijk nog op Hot or Not?" Vraag ik als we naast elkaar richting huis fietsen. Celine schudt haar hoofd. "Nee, ik bedoel, ik maak nu echt een kans bij Ruben en het was toch nutteloos." Zegt ze terwijl ze stug naar voren kijkt. Ik bijt zenuwachtig op mijn lip. "Jij?" Vraagt ze.

"Eh, naja, ik heb de app wel nog, maar ik ga hem verwijderen als ik thuis ben. Ik bedoel, ik heb nu een date met Sam dus ik ga mijn aandacht op hem vestigen want hij is echt supercute en zoals jij zei het is toch nutteloos." Zeg ik snel. Celine kijkt naar me terwijl ze een wenkbrauw optrekt. Dat doet ze altijd als ze twijfels heeft. "Ja halló, alleen maar vieze geile jongetjes dat waarschijnlijk toch alleen maar pedo's zijn." Vul ik mezelf nog even aan. De twijfel verdwijnt van Celines gezicht en ze knikt instemmend. "Ja snap je, het was eigenlijk toch alleen maar om mensen uit te lachen." Zegt ze grinnikend. Ik begin nep lachend met haar mee te lachen. "Precies."

"Wat voor jurk heb jij in gedachten?" Vraagt ze ineens, het onderwerp totaal veranderen. Ik haal mijn schouders op. "Sowieso een korte, strapless vind ik denk ik ook wel leuk, en niet te kleurrijk. Jij?"

Hot, or not?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu