Hoofdstuk 4.

175 17 3
                                    

Danique.

Juist als de eerste bel gaat sluit ik mijn kluisje. Ik was maar gewoon weggelopen nadat ik Celine mijn iets te botte reactie had gegeven. Ze hadden me verbaasd nagekeken, waarschijnlijk gewoon denkend dat ik ongesteld ofzo ben. Wat ik overigens ook ben maar dat doet er niet toe. Ik had best wat aardiger kunnen reageren, Celine heeft namelijk ook een beetje een crush op Ruben. Sinds dat we vriendinnen zijn en we hem een keertje in de stad zagen lopen, fangirlen we altijd samen om hem. Eigenlijk is het dus best egoïstisch om zo bot te reageren tegen Celine. Zij had zich hetzelfde gevoeld als hij mij had gevraagd. Mij kennende had ik er niks om gegeven hoe zij zich zou voelen. Celine kennende voelt ze zich nu heel slecht.

"Hey, Daan. Wat is er? Vanwaar die botte reactie."

Ik kijk om en zie Celine. Wow, dit is gewoon eng. Snel kijk ik weg van haar en haal mijn schouders op. "Het was stom van me om zo te reageren Lien, het spijt me."

"Nee, nee. Als jij het niet wilt doe ik het niet, dan gaan we gewoon samen. Ik bedoel wat als jij helemaal niet gevraagd wordt?" Zegt ze. Ik voel me een beetje beledigd dat ze denkt dat ik niet gevraagd ga worden. "Ga met Ruben. Ik gun je hem. En ik bedoel ik heb Laura en Megan ook nog."

"Oja, trouwens, Megan is gevraagd door Lucas." Vertelt Celine blij. Ik glimlach. "Ik vraag Laura wel, heb ik toch nog iemand."

Ze moet lachen en ik kijk haar aan. "Knuffel?" Vraag ik. "Knuffel!" Schreeuwt Celine. We vallen in elkaars armen terwijl we hard lachen.

"We gaan wel nog steeds samen een jurkje kopen hoor zaterdag!" Zegt ze. Ik knik. "Tuurlijk! Waarom vragen we Laura en Megan niet ook mee?"

"Goed plan!" Lacht Celine als ze me een high five geeft. "Oké, maar nu moeten we echt naar de les anders komen we te laat."

**

Opgelucht lopen we na het laatste uur het lokaal uit. "En nu lekker leren!" Roept Megan nep-blij. Ik lach en zoek in mijn zakken naar mijn telefoon. "NEE! Ik moet nog twee uur wachten!" Dramatisch gooi ik mijn handen in de lucht terwijl ik het gelach van mensen om mij heen hoor. "Ja heel grappig," Zeg ik. "Ben ik nog later thuis. Ik heb tenminste wel de tijd om een smoes te bedenken." Mompel ik.

"Niet zo aanstellen, ik zie je morgen Daantje." Celine geeft me een knuffel en maakt vervolgens haar weg naar haar kluisje. Ik knuffel Megan en Laura ook nog even gedag en ga dan maar naar de aula.

Als ik de aula inloop nadat ik van de grote trap afkom kreun ik geïrriteerd. Waarom moet juist nu een eerste klas een tussenuur hebben? Dat betekent alleen maar geren en geschreeuw. Ik hoopte juist dat ik alvast kon beginnen met leren voor morgen. Zuchtend ga ik aan een tafel zitten die in de hoek staat. Ik pak mijn Duits boek en schrift en begin maar vast met de woordjes overschrijven.

Na één woordenlijst leun ik verveeld achterover in mijn stoel. Ik zou nu veel liever met Thijs willen praten ofzo, of kijken of ik al nieuwe matches heb. Het berichtje dat Thijs vanochtend heeft gestuurd heb ik nog niet eens kunnen lezen. Straks denkt hij nog dat ik hem negeer!

"Hey Danique!" Ik kijk op en zie het broertje van Laura voorbij lopen. Hij zwaait naar me. "Jullie zijn toch al uit?" Ik knik. "Ja, maar me telefoon is afgepakt dus ik moet tot half 5 wachten."

"Vervelend." Reageert hij. Voordat ik iets kan zeggen wordt hij alweer aangetikt door één van zijn vriendjes uit zijn klas. Hij begint er natuurlijk weer als een gek achteraan te rennen. Ik zucht. Bruggers..

Dan gaat eindelijk de eerste bel, het is nu dus tien voor half 4. Nog maar een uurtje..

Ik pak mijn portemonnee uit mijn rugzak en kijk of ik geld heb. Hm, 5 euro. Dan besluit ik maar gewoon naar de Albert Heijn te gaan de niet al te ver van onze school is.

Hot, or not?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu