3

336 7 5
                                    

-Camilia? Kuulen hänen kysyvän ennen kuin kaikki pimenee.

...

Herään kamalaan päänsärkyyn ja nousen istumaan. Katson ympärilleni ja nään tuntemattoman huoneen. Olen yksin isossa vaaleassa sotkuisessa huoneessa. Seinillä on julisteita, ympäri huonetta laatikoita ja tavaroita. Kuulen vaimeaa puhetta muualta asunnosta. Huoneen suuresta ikkunasta paistaa aurinko sisälle, joten oletan olevan aamu. Muistan lähteneeni illalla bileisiin Cameronin luokse, muistan juoneeni paljon, ja muistan, kuinka joimme viskiä työhuoneessa. Sitten muistan erittäin hatarasti kaatuneeni portaissa, ja että joku otti minut kiinni. Sitten on vain tyhjää. Nousen nopeasti seisomaan ja katson itseäni kokovartalopeilistä huoneen seinällä. Mekko minulla on edelleen päällä, kengät ja takki lojuvat lattialla. Korvikset ovat paikallaan, meikkini ovat vähän levinneet. Irtoripseni ovat irronneet. Etsin hetken laukkuani, mutta löydän sen pian sängyn jalkapäästä. Kaivan sitä hetken raivokkaasti, sillä haluan tietää onko kännykkäni vielä tallella. Huokaisen helpotuksesta, ja painan iPhone 8:ni rintaani vasten. Avaan sen ja etsin nopeasti karttasovelluksen. Käteni tärisevät kun etsin sijaintiani. Minulla ei ole mitään hajua kenen luona olen, vieras osoite. En muista kuka minut otti koppiin kaatuessani portaissa.

'Ei helvetti' ajattelen, kun kuulen askeleiden huoneen ulkopuolella lähestyvän. Alan panikoimaan ja yhtäkkiä ovi avautuu. Suuni loksahtaa auki kun nään kuka ovensuussa seisoo.

-JACK! silmäni suurenevat lautasen kokoisiksi ja hän alkaa nauraa.
-Mitä sä täällä teet? jatkan.
-Missä mä olen?!

-Rauhotu! hän nauraa ja laskee kätensä olkapäilleni.
-Oot mun kotona, hän sanoo pienen naurunsa seasta.

Katson häntä kulmat kurtussa.
-Enks mä oo Pennsylvanias? kysyn.

-No, oot mun vanhempien kotona, hän sanoo ja kävelee istumaan sängylle.

-MIKS? kysyn ja menen seisomaan hänen eteensä.
-Miks sä oot Pennsylvaniassa, eiks sun pitäis olla Losis?

-Oltiin jätkien kans eilen soittamas yksis bileis tääl. Näin sut siel, hän kertoo.

-AAA, te ootte se Lisan lempibändi minkä Cameron oli palkannu, tajuan.

-Joo, hän nauraa.

-Onks muutki jätkät tääl? kysyn.

-Joo ne on alakerras Sydneyn kans, Jack vastaa.

-Ja sydney oli?

-Aa, mun sisko, hän hymähtää.

-Ois kiva nähä muutki, hymähdän.

-Okei, hän nousee seisomaan.
-Ainii mun piti tehä yks juttu, hän sanoo ja tulee halaamaan minua.
-Kiva vihdoin tavata, hän kuiskaa ja painaa suukon hiuksieni joukkoon.

Hymyilen ja nostan katseeni tämän kauniisiin ruskeisiin silmiin. Hän vastaa hymyyn ja hetken siinä seistyämme irroittaudumme. Jack avaa oven ja seuraan häntä alakertaan. Näen sohvalla istumassa neljä poikaa ja yhden ruskeahiuksisen tytön.

baby i love youWhere stories live. Discover now