KSIĘGA ZESŁANIA:

159 9 4
                                    

****

(Ze. 4, 1-2) ¹ A wtedy Pan ich zesłał - pięknych, silnych i dosiadających niezwyciężone bestie - i rzekł do nich: " Wy - dzieci moje, zrodzone w burzy i ogniu - daje wam Siłę, abyście mogli bronić tych którzy sami nie mogą się obronić, Moc abyście mogli walczyć z niegodziwością Wyklętego i ogniste bestie zdolne ponieść was na krańce świata. Strzeżcie ludzi w czasie pokoju, a w czasie gdy ziemie spowije ciemność, walczcie i umierajcie nie bacząc na własne życie. Albowiem taka jest wola moja."

² A oni go usłuchali i rozpierzchli się na wszystkie krańce świata, gotowi strzec ludzi w czasie pokoju, walczyć za nich w czasie gdy ziemie spowije ciemność i umierać nie bacząc na własne życie. Poprzysięgli wykorzystać swą siłę aby bronić tych którzy sami nie mogą się obronić, swą Moc do walki z niegodziwością Wyklętego i swe bestie aby poniosły ich na krańce świata. I tak miało pozostać aż do Dnia Kresu, a każdy, który się usłuchał, zostanie zbawiony i obdarowany wiecznym życiem w Chwale!

****

PS: Jestem początkująca na Wattpadzie i nie do końca pewna swych umiejętności, ale bardzo chciałabym przedstawić wam swoje uniwersum i bohaterów (Którzy w pewnym momencie zaczeli żyć własnym życiem). Proszę o nieskrępowane wytykanie wszystkich błędów ortograficznych i stylistycznych.

Mile widziana konstruktywna krytyka i dobre rady :)

MAPA:

'W mrokach czyhają Moce starsze niż czas

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

'W mrokach czyhają Moce starsze niż czas.
Kim jesteś w tym przepastnym uniwersum?'

________________________________________

Kilka najważniejszych terminów, które powinny ułatwić zagłębienie się w lekturę:

Próba/ Test - proces z użyciem kryształu, który ma na celu namierzenie osób obdarzonych Błogosławioną krwią.

Poszukiwania - tradycja praktykowana przez Centerczyków od wieków, niegdyś szanowana i czczona, dziś zapomniana i niepożądana. Podczas trwania Poszukiwań odnajduje się osoby obdarzone Boskim dziedzictwem i wciela się je do wojska.

Fort - siedziba Błogosławionych. Gigantyczny kompleks zwykle składający się z wielu poziomów i zlokalizowany na odludziu. Na Center znajduję się obecnie 6 aktywnych Fortów (Czerwone chorągwie na mapie).

Błogosławieni krwią/ Jeźdźcy/ Tęczowoocy - Pradawny lud zesłany na Center aby wyplenić demoniczną zarazę. Natura obdarzyła ich niezwykłymi zdolnościami i potężną sylwetką (gigantyzmem). Żyją odizolowani od świata i czekają na spełnienie przepowiedni. Kiedyś byli szanowani i czczeni, dziś ludzie zapomnieli o ich zasługach i przeklinają ich.

Razzmatazz/ Domowe drzewo - obiekt kultu. Największa świętość Jeźdźców. Wśród ludzi jest tylko pogłoską, zaledwie garstka nie-błogosławionych odstąpiła zaszczytu ujrzenia go na własne oczy.

Pomiędzy - przestrzeń pomiędzy wymiarami - nicość. Miejsce poza czasem, deprywacja od tu i tam.

Czerwona gwiazda - patron Błogosławionych, wierzą w to, że ostrzega ich przed niebezpieczenstwem. Element przepowiedni. Jeźdźcy obawiają się jej.

Naznaczenie - połączenie umysłu przyszłego Jeźdźca z umysłem nowo nagrodzonego wierzchowca. Pierwszy etap na drodze nowego kadeta. Zwykle odbywa się w wieku 8-12 lat.

Kadet - przyszły Jeździec - uczeń.

Koniunkcja - moment w którym dochodzi do niekontrolowanej interakcji między wymiarami.

Dzień przybycia - dzień w którym Jeźdźcy przybyli na ziemię i ujawnili sekret swojego istnienia. Miało to miejsce około 10 lat temu.

Obrót - Centerski rok.

Kryształ - najcenniejsza rzecz jaką posiada Jeździec. Jest to 'naczynie' magazynujące wspomnienia i fragment duszy Błogosławionego. Wzmacnia więź między Jeźdźcem a wierzchowcem, służy jako katalizator. Jego utrata lub zniszczenie wiąże się z niewyobrażalny bólem i często kończy życie właściciela lub doprowadza do szaleństwa.

Anielski Jad - najmocniejsza trucizna znana na Center. Wywołuje drgawki, zaburza motorykę i sprawia ogromny ból. Otruty ma wrażenie jakgdy palił się żywcem. Nie ma na nią antidotum.

Burakumin -  nie-Błogosławiona osoba mieszkająca w Forcie, zwykle zajmująca się mało ważnymi zajęciami. Niektórzy wysokopostawieni Błogosławieni gardzą nimi.

KSIĘGI SZARE: Księga I - Czerwony ŚwitOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz