☆ SEPULUH ☆

352 42 6
                                    


"Jungkook kau okay? Badan kau panas ni..Kau demam"kata Taehyung sambil meletakkan tangannya Di atas dahi jungkook.

"H-hyung jangan risau ye.. Kook o-ok"jawab Jungkook tergagap-gagap.

"Tunggu sini hyung ambik ubat"Kata Taehyung lalu Turun ke bawah.

Jimin yang Dari tadi asyik bermain Telefon akhirnya pergi ke arah Jungkook untuk melihat keadaannya.

"Kau ok Kook?" Soal Jimin sambil matanya Masih memandang screen Telefon.

"Tak"

"Kau nampak ape semalam?Tae bagitau kau nak tidur sebelah dia bagai.Ni pun sampai demam"

"Kook nampak h--"

"Kook ni ubat dah sampai,nanti makan sendiri ye.Takkanla hyung nak suapkan"Kata Taehyung.

"Hah kau nampak apa?" Soal Jimin lagi.

"Kook nampak hantu.Mata dia merah.S-seram"Kata Jungkook

"Heh.Macam tak betul je budak ni.Kat dunia ni mana ada hantu."kata Jimin Yang Masih memandang screen Telefon nya.Dia tengok ape pun author tak tau.

"Eleh kau Jimeng.Antara semua member kau la paling penakut.Lepastu nak cakap besar.Kang jadi dekat kau baru tahu" Kata Taehyung

Kata Kata Taehyung tadi membuatkan Jimin tersentak.Ye la kalau bende Tu jadi kat dia macam mana.Silap silap boleh mati terkejut dia.Jimin sebenarnya hanya mahu nampak hebat di depan member member nya.

"Oi tak baik cakap macam tu"Kata Jimin kepada Taehyung.

"Ape bende betul Kan"Kata Taehyung sambil menjeling Jimin.

*******************************
Semua bangtan sedang nyenyak tidur dibuai mimpi.krik krik krik krik (sape pulak Bela cengkerik ni)

Jimin dengan tiba tiba nya bangun sebab nak terkencing.Jadi dia pun pergi la ke dapur.

Setelah selesai dia pun keluar.Pastu pastu die en die en terdengar bunyi tapak kaki.Pastu pastu die pun menoleh ke belakang.Pastu pastu dia tak nampak apa apa.(k cukup la)

Jimin menoleh akibat terdengar bunyi tapak kaki.Bulu romanya mula meremang.Kata Kata Taehyung tergiang giang di ingatannya.

"Kang jadi dekat kau baru tahu"

"Kang jadi dekat kau baru tahu"

"Kang jadi dekat kau baru tahu"

"Kang jadi dekat kau baru tahu"

"Kang jadi dekat kau baru tahu"

"Kang jadi dekat kau baru tahu"

"Kang jadi dekat kau baru tahu"

"Kang jadi dekat kau baru tahu"

"Heh Taehyung Tu main main je kut"bisik hati kecil Jimin.

Jimin meneruskan langkah nya.Dengan tiba tiba dia berhenti.

"Eh Aku Lupa nak tutup lampu tandas"Kata Jimin lalu terus pergi ke tandas.

Jimin menutup lampu tandas Dan dia terus meneruskan langkah nya lagi.

"One two three four five s--"( Jimin baru nak belajar mengira dalan Bahasa English)

"Six hehehehe"

"Hah sape Tu"bisik Jimin sendiri.Bulu romanya makin meremang.

"Seven eight nine ten"

Jimin berlari menaiki tangga.Dia mahu sahaja menangis akibat ketakutannya.

"Oppa..kenape lari?"

Jimin memberhentikan langkahnya.Dia memberanikan diri untuk menoleh.Dia menoleh akibat terdengar suara seorang budak memanggilnya.

Setelah dia menoleh,dia melihat seorang kanak kanak perempuan sedang memegang teddy bear.Badan budak itu berlumuran darah,tangan Dan kakinya hilang.Kepala nya pula hampir terputus

Jantung Jimin seperti mahu tercabut kerana melihat susuk tubuh itu.Dengan ketakutan Jimin bertanya.

"A-adik buat ape kat s-sini?"

"Oppa,Oppa boleh Tolong saya tak?"

"T-tolong a-apa?"

"Tolong carikan badan saya" *smirk*

"Hah kenape Aku"Kata Jimin.

"Sebab Oppa je Yang berani"

"Tak Aku tak berani..Aku penakut..Pergi kau setan taguna..minggir kamu..shuh shuh"

"Kalau Oppa Dan kawan kawan Oppa tak boleh Cari badan saya.Korang tak boleh keluar Dari sini" setelah itu benda itu pun hilang.

"Huh pahal Aku..kenape Aku?"omel Jimin sendirian.

Jimin terus masuk ke bilik Dan tidur..(ye la masuk bilik tidur la kau nak die buat ape?)

Lame Kan author hiatus..HAHAHAHAHA..K author malas nak buat panjang ii sebab takde idea..idea author hilang sebab kesedihan kerana...

K bye..harap readers semua enjoy cerita karut ni.

Ouija [BTS FanFic]Where stories live. Discover now