zodijak je do ovog dana nepoznata osoba koja je ubijala ljude u oblasti severne kalifornije u kasnim šezdesetim i ranim sedamdesetim. osim ubijanja obožavao je da šalje anonimna pisma medijima kako bi privlačio pažnju na sebe, i zato je i čudno što ga nikada nisu uhvatili. potvrđeno je da je napao sedam ljudi od kojih je pet umrlo, dok on tvrdi da je ubio 37.
solano county, CALIFORNIA, petak, 20.12.1968
grad nije bio tako velik, sa populacijom od oko pet hiljada ljudi. najveći zločin u to vreme jeste bilo ukrasti kola, manje pljačke, ali nije bilo nikakvih ubistava.
malo nakon jedanaest sati, u autu na praznom putu sede david faraday (17) i betty lou jensen (16). obećali su roditeljima da će da se vrate do jedanaest sati, prvo su išli da posete nekog prijatelja pa su se uputili ka restoranu za večeru. zaustavili su se na putu lake herma. čovek im se približava od pozadi i u ruci mu je pištolj. david je upucan jednom ispod levog uva, betty izlazi iz kola i kreće da trči i udaljava se samo nekoliko metara pre nego što pada na pod zbog pet metaka ispucanih u njena leđa. pronašao ih je vozač koji je živeo blizu te oblasti i pozvao je policiju.
kada je policija primila poziv i došla, david je i dalje disao i bio živ. on je umro nakon dolaska u bolnicu. betty je umrla dok su oni došli. sledećeg jutra građane dočekuju dve slike, mrtva betty koja je prekrivena ćebetom iz koga viri njeno stopalo.
bili su sigurni da je to bila samo neka nestabilna osoba koja je jelte imala pištolj, videla decu u autu i krenula da puca. mislili su da nije bilo nikakvog motiva jer su to ipak bila samo deca iz srednje škole, kome su mogli da se zamere toliko da ih ubije?
vallejo, CALIFORNIA, 04.07.1969.
osam meseci nakon prva dva ubistva, policija dobija poziv od osobe koja je rekla da je čula pucnjavu blizu blue rock springs parka. kada su došli do parka, videli su telo kako leži na podu. videli su muškarca kako leži u lokvi krvi, bio je upucan negde po grudima, levoj nozi, ramenu. u autu koji je bio blizu, našli su ženu koja leži na volanu, upucana više puta u leđa. detektiv ju je pitao da li može nešto da kaže, oči su joj bile zatvorene ali je i dalje bila živa i pokušavala da ih otvori i kaže nešto ali nije uspela.
prošlo je možda malo više od sata nakon tog napada kada policija dobija poziv od čoveka koji tvrdi da je on zaslužen za tu pucnjavu. rekao je ovim rečima:
'želim da prijavim ubistvo. ako odete u blue springs park naći ćete dvoje dece u braon autu. upucani su sa metkom od devet kalibra. takođe sam ubio onu decu prošle godine. zbogom.''
otkrili su da ih je pozvao sa telefonske govornice koja se nalazila samo nekoliko ulica od policijske stanice, požurili su na to mesto ali nisu uspeli da nađu muškarca kao ni nikakve otiske prstiju.
žrtve su na kraju indetifikovane kao darlene ferrin (22) i mike mageau(19). darlene je umrla na putu ka bolnici, ali je mike preživeo. ispričao im je kako ga je darlene pokupila u pola dvanaest, morala je da popriča s njim pa su otišli u taj park, mada mnogo ljudi misli da su oni tamo čekali dilera kako bi im predao drogu. rekao je kako joj je trebalo nekoliko minuta da se parkira i ugasi kola i da se u tih nekoliko minuta drugi auto zaustavio iza njih, osoba je izašla iz auta i nosila lampu i krenula da puca. rekao je da je osoba samo nastavila da ispaljuje metke. mike je pokušao da se izvuče, sakrio se ispod zadnjeg sedišta, video je kako je darlene upucana. nakon toga ubica se udaljio od kola i onda opet vratio kako bi upucao mikea još dva puta.
mike je rekao kako je to bio belac, između 26 i 30 godina star, oko 170 cm visok sa braon kratkom kovrdžavom kosom. nakon toga mike je napustio državu i nije hteo da se petlja u slučaj do puno, puno godina kasnije.
YOU ARE READING
teorije zavere
Random❝teorija zavere ili konspirativna teorija je pokušaj da se objasni krajnji razlog nekog (najčešće društvenog, političkog, ili istorijskog) događaja, kao tajni plan tajnog udruženja moćnih osoba (često opisanih kao "moćna elita"), uz negiranje da je...