Det som inte dödar dig gör dig starkare

109 7 3
                                    

Mileys perspektiv

"Ahh", skrek jag.

Jag sätter mig med en jävla fart. Där står Pia med koklockan igen. Ett stort och retligt flin smyger sig fram på hennes läppar.

FUCK YOU Pia dra åt HELVETE", spotade jag upp i hennes fula FEJS. Hon gick skrattande ut ur rummet, tillbaks till de andra vuxna. "FAN MILEY, jag sov ju tills du var tvungen att skrika", hon sucka en hög irriterande suck. Jag vände mig snabbt om och där satt Rebecka även kallad Bella som jag säger. Hon så inte så himla glad ut.

Jag öppnade min famn och hon kom långsamt krypandes tll mig. Vi satt och pratade ett tag. Bella är som min lillasyster. Hon är endast 10 år. Efter ett tag kom dumskallen Pia in igen och skek: "Nu får ni ta era små rövar och sätta er vid frukosten NU, annars får ni med mig att göra", skrek hon så att hela byggnaden ekade. Jag är inte jätterädd för Pia men när hon skriker på oss sprängs nästan trumhinnan.

När jag och Bella gick till köket så släpades våra långa nattlinnen i golvet. Frukosten är det gamla vanliga. Två skorpor och et litet glas juice. Inget hotell direkt. När vi kom till bordet var alla vuxna borta och det var bara jag, Bella, Maja, Josefin, Lina och Sofia kvar vid bordet. Då hade nio av 15 barn gått till sina arbeten. Ja, det är lite lustigt, vi är bara 15 st barn på barnhemmet. Jag satte mig brevid Bella och mittemot Josefin.

"Kom ni också försent till frukosten?, sa jag. Ja, vi hade ett tyst kuddkrig och sen kom Pia och skrek på oss, sa Maja. Men ni rå?, frågade Lina. Jag och Miley satt och pratade, sa Bella."

Ni kanske såg att jag sa arbete förut och ja vi har var och en, en egen syssla. Min syssla är att ta bort stora,farliga och läskiga djur från andras trädgårdar.

"Jag och Maja tar familjen Rudberg, sa jag. Okej gör det sa Bella."

När vi ätit upp gick vi och satte på oss våra kläder.Sen gick vi ut till våran gemensamma flakmoppe. Ja den är inte så snygg kan man ju säga.

"Jag kör, sa jag. Okej, får ändå inte köra, sa Maja." Good girl, sa jag med ett leende på läpparna."

Det tog ungefär 45 min att komma till familjen Rudberg. När vi kom fram så såg vi ingen så jag gick och knackade på. Dörren öppnas och där står en kille i min ålder.Han stod och stirrade en lång stund på mig men jag brydde mig inte. "Hej, sa han. Vill ni ha en autograf?" "Ja gärna,sa Maja. Usch där hon och dräglar, tänkte jag. "Nej tack, vi ska bara ta bort ormen från eran tomt. Hörde att den hade rymt från Kolmården." "Ja det har den,sa han."

Omars perspektiv

Jag var i köket och gjorde lunch när det plötsligt ringde på dörren. När jag öppnade dörren står värdens snyggaste tjej där.

1. Hon har skit fina ögon.

2. Sexiga kurvor.

3. Hon har swag mer en mig nästan men, inget jag skulle erkänna.

Vänta nu här lite gör jag en lista, aja jag är ju trots allt en tonåring.

. "Hej, sa jag. Vill ni ha en autograf?" "Ja gärna,sa tjejen som stod bakom den sexiga.Oj där står hon och dräglar, tänkte jag. "Nej tack, vi ska bara ta bort ormen från eran tomt. Hörde att den hade rymt från Kolmården." "Ja det har den,sa jag."

SKIT vad hon är SNYGG!!

Den sexiga tjejen tar fram sin hand som jag tar tag i hon skakar den "Miley" sa hon ja hon såg verkligen ut som en Miley.

"Hon bakom mig heter Maja vad heter du" Hon log ett litet leende "Omar " Nu vände hon sig om till den andra tjejen "stanna här med Omar du jag kan ta hand om ormen själv" den andra tjejen nickar. "Kom in vi går inne vägen till bakdörren" När jag hade visat var ormen var hade jag och Maja gått in och man kan ju säja att hon var närgången. "Så vad tycker du" hon hade preses sjungit för mig och det lätt hemskt ska jag säga er: Jag har nog aldrig hört någon så ton döv. "Super fint" sa jag med ett falskt leende för det kändes som trumhinnan hade sprickigt Bokstavligt sprickigt det pep i öronen. Men plötsligt hörde jag en underbar röst som sjöng. Maja tog upp sina händer för öronen "Gud förlåt för Miley hon är verkligen ton döv" "Hon sjunger fantastik" Vi gick upp på bakgården där vi såg Miley sjunga medans höll i ormen.

_____

Då är första kapitlet uppe hoppas ni gillar det. Vi är två tjejer som skriver denna novell! Vi har en blogg där vi först prioriterar att lägga upp kapitel

http://www.nattstad.se/swaggirlfooo

På bloggen lägger vi även upp tips om mode, låtar, filmer mm.

Vi lägger även upp novellen på instagram där vi heter swaggirlfooo.

Kommentera och rösta!!

Baj Baj Lingonpaj!!😂😂😂

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 09, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Life My Rules  (The Fooo FanFiction)Where stories live. Discover now