Där satt jag gråtandes på toaletten. Min mascara hade runnit. Jag kollade mig själv i spegeln. Jag hade ingenting på mig. Jag var helt naken. Mitt hår var rufsigt.
Jag hade flytt från killarna. Låst in mig på toaletten. Det kändes så overkligt. Att just
jag och mamma skulle flytta in i detta dårhus. Som i en bok.Jag var rädd att killarna stod o väntade på mig. Men jag hörde inget ljud utifrån.
Försiktigt låste jag upp badrumsdörren. Dörren till Cevins rum var fortfarande öppen. Men rummet var tomt.
Istället gick jag ner till stora ljusa köket och öppnade kylen. Jag tog fram smör ost. Sedan fixade jag en macka.
När jag käkat upp mackan drog jag ur telefonen ur laddaren och drog blicken över skärmen.
@Cevin_nilhe följer nu digFuck, det var ju han. Han äckliga brunetten som tafsar. Jag låste upp mobilen och och gick in på instagram. Jag hade ingen lust att kolla igenom hans instagram. Jag hade ingen lust med något.
Jag tänkte tillsist att det kunde vara bra att känna till området lite inför morgondagen. Då jag skulle börja i den nya skolan.
Jag gick mot den vita ytterdörren. På den rymliga skohyllan stod mina Nike sneakers. Jag tog ner dem från hyllan och försökte få i fötterna i dem. Vem fan orkar knyta upp skor liksom? Tillsist blev jag irriterad på skon och slängde den mot väggen.
Sekunden efter stelnade jag till, jaga märkte inte att medans jag slängt skon i väggen hade Elias kommit in genom ytterdörren med innebandy väskan (antingen så särskriver man det ordet eller så har jag missat de senaste svenskalektionerna) på ryggen och han stirrade på mig och räckte mig skohornet.
- Testa använda det nästa gång.
Jag blev irriterad. Han hade fan inte rätt att rätta en kvinna med mens som var i stort behov av choklad.
- Sköt dig själv.
Hans blick blev genast hårdare.
- Tänker fan inte sköta mig själv, i detta hus skulle jag rekommendera dig att hålla käften om du vill fira ännu en födelsedag levande.
Elias tog ett steg mot mig. Jag blev rädd och svarade inte. Sedan släppte han innebandy väskan på golvet och gick ut i köket.
Efter några minuter förstod jag att jag inte skulle få på mig skorna utan hjälp av ett skohorn. Men jag ville verkligen inte lyda en idiot. Så jag tog skohornet och satte lätt på mig skorna, fast skohornet var uppochner.
Jag log för mig själv och borstade av händerna. Sådär ja, nu hade jag på ett smidigt sätt fått på mig skorna utan att lyda en idiot.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- 433 ord -
Rösta och kommentera! I nästa del blir det mer händelser!
Läs förresten lizzutts böcker om du gillar vampyrer!
YOU ARE READING
Mina bröder
Teen Fiction"Tror du verkligen det? Det är bara och inse att ingen kommer tro dig." "Tänk efter nästa gång." "Hora." ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Jag är Clara, jag var femton. Jag bryr mig inte ett skit om vad människor tycker. Jag gillar inte män...