Fyra

358 5 2
                                    

Jag låg i sängen och stirrade på en fläck i taket.
Nej nej nej. Jag ville inte till skolan. Men jag reste mig upp och hoppades att gud fanns med mig.

Jag gick till en av flyttkartongerna och kollade igenom vad jag skulle ha på mig. Jag drog o slet i kläderna. Fan, när man för en gångs skull skulle vara lite snygg var det fan omöjligt.

Jag hittade mina gamla jeans. Dem var tighta och ljusblåa. Dem hade små hål som inte gick rakt igenom så att man såg huden. Utan bara små slitna sönderrevor.

Sedan hittade jag ett linne från Gina Tricot. Det var kort och hade en ljusgrå nyans.
Jag drog först min vita BH över huvudet och sedan satte jag på mig linnet och jeansen.
Håret satte jag upp i en knut för att sedan platta håret.

Jag gick ner för att äta frukost. Trappan knakade även om den var så nybyggd. Jag svängde vänster när jag kommit nerför trappan. Jag var vrålhungrig.

Jag gick in i det stora ljusa köket, där satt alla tre killar. Jag försökte spela cool och orädd.

- Vart är mamma?

Elias log mot mig.

- Både pappa och Sofie jobbar.

- Mhm.

Jag öppnade skåpet ovanför diskhon och tog fram ett glas. Jag fyllde det med vatten och drack upp. Sedan satte jag mig på en stol långt ifrån killarna.

- Vad finns det att äta?

Cevin såg på mig.

- Det finns allt möjligt.

Jag såg fruktskålen och jag tog två bananer.
Sen gick jag o hämtade ett glas och fyllde det med vatten. Jag skakade.

Dem tre killarna satt fortfarande där och log.
Det var obehagligt.

- Sätt dig här.

Elias pekade med handen på stolen brevid honom. Jag gick långsamt till stolen och satt mig.

- Jo idag börjar ju du i samma skola som mig. Jag går ju i andra ring o vad går du i nu igen?

- Jag går i nian.

Nej nej nej nej. Tänk o gå i samma skola som dem. Fuck fuck. 

- Vi kanske har lite kul med dig på rasterna sen.

Plötsligt reste dem sig upp och gick iväg.
Jag åt upp mina 2 bananer och reste mig också upp och gick iväg.  Uppe på mitt rum sket jag i o platta håret. Jag orkade inte. Istället tog jag fram min dator och satte på det nya avsnittet av Riverdale.

Efter en stund knackade det på min sovrumsdörr. Sedan öppnades dörren. Det var William .

- Vi skjutsar dig till skolan.

Jag ville absolut inte åka EPA med dem till skolan. Fast ändå najs att slippa gå.

- Nej tack.

- Eh jo, du åker med oss sötnos.

Jag förstod att det inte var någon mening i att protestera.

- Ses utanför om 10 min.

Jag sminkade mig lite snabbt och sedan borstade jag tänderna. Jag gick ner o tog på mig ytterkläder o gick ut. Där stod bilen. Och dem andra.

Jag gick till bilen och öppnade ena dörren till baksätet. På andra sidan baksätet satt William. Fuck.

- På fredag skulle Pappa och Sofie bo på hotell. Vi ska ha hem några boys här då o vi ska kolla på en viktig innebandymatch.

-Mm.

Mina bröderWhere stories live. Discover now