Deaht Note

31 0 0
                                    

Ma elhoztam nektek azt az animét amit elsőnek néztem meg. Ezzel kezdődött az egész anime/manga őrületem.

Történet:

A főhősünk egy jól tanuló gimnazista fiú, Yagami Light. (Természetesen az idő múlásával már az egyetemet is elkezdi.) Light az egyik nap az iskola ablakából látja, hogy valami az égből leesett. Rögtön órák után a kezében tartotta azt a tárgyat. Egy füzet volt amin a Death Note felirat szerepelt. Az elején pár szabállyal ami azt foglalta össze, hogy ha ebbe a füzetbe valaki beleírja egy olyan személy nevét akinek az arcképe az elméjében van akkor az az ember meghal. Light elsőnek valami tréfának hitte, de kiváncsisága hazavitette magával. Otthon kipróbálta egy férfin aki óvódásokat ejtett túszúl. A füzet működött és Lightot magával ragadta és rendszeresen használta. Pár nap után feltűnik egy halálisten, Ryuk aki a valódi gazdája a Halállistának. A rendőrségnek feltűnt, hogy a legtöbb bűnöző meghal. Ezért nyomozni kezdett egy híres detektív akinek a fedőneve L. Még pár rendőr segítségével próbáltak utána járni ennek a gyilkosbak, Matsuda, Aizawa, Ukita, Ide és köztük Light apja is Yagami úr is benne volt ebben a csapatban. A nyomozás közben ki-be lépegetnek a rendőrök. Az anime végefelé L utódjaival is tálalkozhatunk.

Vélemény:

Nekem nagyon tetszett. Elgondolkodtató egy története van. Külömböző karakterű embereket lehet evvel az animével megismerni.  Se Lt se Lightot nem szeretem jobban. Ha ezt kérdezik mindig azt mondom, hogy a kedvencem Matsuda. Lightot is és Lt is imádom. Két külömböző ember, akik ellenségként tekintettek egymásra, de én egyiküknek se szurkoltam. Talan csak a barátságuknak.

Igazából nekem különösebb véleményem nincs az animéről. Egyszerűen zseniális. Hosszabban tudnékróla írni, hogyha lenne benne hiba ami számomra zavaró tényező lenne, természetesen ez embertől függ.
-----------------------------------------------------------

  (Sok olyan cikk vagy gondolat van arról az elméletről, hogy melyik szereplőnek milyen betegsége van.:

L: Asperger-szindróma

Light: Antiszociális személyiségzavar és/vagy Nárcisztikus személyiségzavar

Misa: Dependens személyiségzavar és Figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar

Mello: Borderline személyiségzavar és Hisztrionikus személyiségzavar

Near: Szkizotip személyiségzavar

Matsuda: Figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar

Mikami: Rögeszmés-kényszeres személyiségzavar

Takada: ugyanaz mint Light-nál)

Sokan ajánlják első animének és én is nyugodtan merem ajánlani. Természetesen 13-14 éves kortól. (Amúgy 16 karikás, szóval saját felelőségre.)
Az animét meglehet találni magyar szinkronnal és a mangát is kiadták magyar nyelvvel.

Sajnos a mangákat elég nehéz beszerezni. Vagy elő kell rendelni a könyvesboltoknál ami valószinűleg szinte lehetetlen már, hogy valaki kézhez is kaphatja a könyvet vagy könyvtárból kell kivenni. (Ilyen esetre a Szabó Ervin könyvtárakat tudom ajánlani.) Esetleg ha valaki interneten szeretne eladni párat akkor arra is van esély, de annyira beszerezhetetlen, hogy ha nekem lenne akkor én nem adnám el.

A sorozat hossza: 37 rész

Manga hossza: 12 kötet és japánban van egy 13.kötet amelyben különböző információkat irnak le a történetről, szereplőkről és a legelső manga változatáról.

És képek mert miért ne!:

És képek mert miért ne!:

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.
Anime ajánló!!♡Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang