" But -- ah fine fine lets go ! " balasku malas mau bertengkar lagipun Jungkook sakit sekarang. Aku tak boleh buat apa.
" Okayy , tolong aku naikkan dia dekat belakang aku. Korang semua boleh tunggu sini. Jum Jungyeon " kata Jin yang membongkokkan badannya kerana mengangkat Jungkook.
" Okay ! Tapi call kita orang as soon as he wakes up ! " balas Jimin pula.
" We will , hey jumlah " aku dan Jin keluar dari bar tu lalu menyeberang jalan untuk ke apartmentku.
Aku berat hati sebenarnya.
" Tempat aku dekat tingkat 2 , kau pasti boleh angkat mamat ni ? " tanya aku risau. Jin mengangguk lalu kami pun masuk terus ke tingkat 2.
" Huh dah sampai ! Masuklah " kataku yang membuka pintu flat apartmentku.
" Di mana nak letak dia ni ? " tanya Jin yang kepenatan.
" Atas sofa tu , kalau parents aku datang tapi dia tak bangun juga , angkat dia pergi bilik " lalu Jin pun buat apa yang aku cakap tadi.
// Call Ringtone //
" Aku perlu angkat panggilan ni " ujar Jin.
" Aku tak halang pun kau angkat " then dia buat muka wth you bish , dia mengangkat panggilan telefon tu lalu ke dapur untuk mengambil sedikit privacy huhu.
Dia kembali lalu buat muka yang sumpah rasa bersalah. Aku hanya memandang tunggu apa yang dia cakap.
" Jangan benci aku tapi .. aku perlu pergi dan bantu parents aku dekat restoran " kata Jin yang menggaru kepalanya
" Restoran tu baru buka so masih banyak benda yang perlu dikemas dan susun " sambungnya lagi.
" Are you saying you'll leave me alone ? with .... him ? " aku menunjuk ke arah figura Jungkook yang pengsan atau boleh dikatakan tidur (?)
Jin smiled.
" .. Maaf ! " then he ran out from my flat and me just like wow dude wow
" Yah ! Kim Seokjin ! " aku mengeluh , apa yang aku perlu buat ? lagipun itu tanggungjawab dia sebagai anak .
Aku memandang Jungkook.
Dia nampak sangat hand--- No no no Jungyeon !
Ting !
Aku memandang telefonku.
Seokjinnie
" Jungyeon , letak earphone dekat telinga dia dan pasang lagu , dia suka dengar lagu ketika tidur "Jungyeon
" Tapi dia bukan tidur ! dia pengsan ! "Seokjinnie
" I know but still ! JUST DO IT "Jungyeon
" Kenapa ? "Seokjinnie
" Ugh why are you so hard to be please ? sebab dia pengsanlah ! mungkin dia pengsan akibat stress ! jadi dengar lagu boleh rilexkan dia , JUST DO THE HELL I TOLD YOU ! "Jungyeon
" K "Haih macam macam benarlah. Aku ambil earphone ku yang ada dalam bag dan pasangkan ditelinga Jungkook.
YOU ARE READING
[ 𝐇 ] 𝒲𝒽𝓎 𝐻𝒾𝓂? -• 𝙅𝙅𝙆
Fanfiction" Please love me back " - Jeon Jungkook. credit by : Jimin's darling start ; 03 october 2018 end ; meh-