¶ 3

1.6K 254 84
                                    

"Awak, anak kita dah berapa bulan?"

Soal Minho.

"Lagi dua minggu ehhh seminggu lagi cukup lah lima bulan"

Balas aku.

(Senanya, Minho gi Jepun tu baru empat bulan. Sebulan selepas Heejeong ni disahkan mengandung. Heejeong ni merapu je yang Minho tu tak balik setahun.)

"Hm, kamu membesar dengan baik sayang"

Ucap Minho sambil usap perutku. Lee Know, ai geli duh, you know? Huehue.

"Nama?"

Soalnya.

"Belum cari lagi lah. Lagipun lambat lagi dia nak lahir"

"Mm, kalau centu, saya cari lah. Kalau perempuan, Lee Minjeong. Kalau lelaki pulak, Lee Jeongmin. Ha boley tak? Boleylah.."

Aku tergelak kecil melihat telatah Minho yang comel itu. Duh duh tak jadi nak benci (๑ิټ ิ).

"Baby ni perempuan lah, jadi nama dia Lee Minjeong lah"

Balasku lembut sambil usap rambut Minho.

Sekarang kitorang dok kat depan tv. Aku dok kat atas sofa, Minho pulak dok depan aku kat atas lantai.

Sian duh, tv tu yang tengok kitorang. Kitorang tak tengok dia. Dahlah ada Han dalam tv tu. Huehue bias. Tapi hasben kena diutamakan (๑ิټ ิ).

"Oh yeke?! Uwahhh tak sabar nak tunggu lagi lima bulan. Bila baby ni keluar, mesti dia sama cantik macam mak dia"

Ucap Minho sambil melebarkan senyumannya selebar lebarnya. Duh duh macam kucing je aku tengok dia. Comel sia (๑ิټ ิ). Uwah uwah sebelum kawin, mamat ni nak senyum pon susah. Ey, bila dah kawin ni terlebih senyuman pulak heh benci benci (๑ิټ ิ).

Lee know, you know aku benci? (๑ิټ ิ).

"Tapi kan wak...."

Sambung Minho. Percakapannya terhenti.

"Tapi kan apa?"

Aku menyoal.

"Tapi, saya tak sure yang saya boleh jaga Minjeong ni selama-lamanya jadi, awak janji dengan saya, awak akan jaga dia baik-baik, sayangkan dia sangat-sangat seperti mana saya sayangkan awak"

Duh mulalah Minho ni nak berdrama. Dah terikut Lee Minho ke ape. Tahulah nama sama, tapi jangan lah buat kerja yang sama. Nanti banyak pulak peminat Minho aku ni pastu kesian kat Lee Minho takde sape minat (๑ิټ ิ).

"Kenapa awak cakap macam tu? Tak semestinya awak yang pergi dulu"

"Yela, tu semua takdir tuhan. Kot kot lah saya yang pergi dulu, siapa tahu kan?"

Balas Minho sambil tersenyum memandang lantai.

Ey boley pulak dia senyum. Aku dah lah takut gila ni. Tetiba je buang tabiat laki aku ni. Dah tak lama ke? Ok takpe, nanti Han akan gantikan tempat Minho (๑ิټ ิ). Duh gurau-gurau.

"Awak janganlah ceni, saya takutlah"

Ucapku lalu menolak bahu Minho.

"Hahaha ok, saya gurau je. Padu gila awak tolak"

"Ni Heejeong lah. Semut pun boleh melayang sekali tiup (๑ิټ ิ)"

Ha hebat hebat.

"Awak banyak berubah lah hahahaha"

Ucap Minho sambil tergelak. Duh duh sopannya dia gelak huhu melt ಥ_ಥ.

"Kalau bukan sebab Saera jahanem tu, perangai saya takkan berubah. Saera yang ajar saya apa itu kejam MUAHAHAHAHAK arghhhh"

Aku tengok mende apa yang tampar dahi aku tadi.

Pfftt, tangan Minho duh.

"Eheh hapa nih oh dah pandai lawan orang ye ha meh meh"

Aku bangun dari sofa pastu buat gaya acah nak lawan.

"Saya tampar tadi sebab ada nyamuk lah. Tak caya, cer sentuh dahi awak"

Aku sentuh dahi. Pastu aku tengok jari telunjuk aku. Darah huehue yeayyyy i like darah-- eh tiber.

"Oh haah lah hahahaha"

-

"Heejeong, senyuman tu, saya akan rindukannya suatu hari nanti"

-

*

Power of destiny huehue.

pergi, lee know.Where stories live. Discover now