İlk ortaokul yıllarımda düşünmeye başladığım bir soru idi. O yaşlarda ilk anlatılan şey olan Adem ile Havva cevabı bana yetmişti. Yaş ilerleyip (50 yaş) bilgiler artınca Adem ile Havva cevabından daha geniş açılı bir durum olması gerektiğini anlıyor insan.
Adem yaratılıyor, cennette sıkılıyor ve yaratan, ademin kaburga kemiğinden Havva yı yaratıyor.. Tüm tek tanrılı dinlerde genel hatları ile anlatım bu. Oysa sümerlerde durum çok daha farklı bir boyuta geçiyor.
Sümer mitolojisinde 14 adet yaratılış tableti var. Burda anlatılanlar insanın kafasını gerçekten karıştırıyor.
Kısaca sümerlerde durumu özetliyeyim hemen.
Güneş sistemimizde eliptik yörüngeye sahip bir gezegen var. Adı Niburu. 3600 yılda bir dünya ile aynı düzleme geliyor. Niburu da Annunaki denen bir ırk yaşıyor. Dünyadan kat kat yüksek bir teknolojiye sahip bu ırk gezegenleri yok olmak üzere iken bilim adamları Altın ile gezegenin kurtulacağını söylüyor. Nano zerreciklere indirgenen altının atmosfere serpilmesi ile gezegenin güneşten uzaklaştığında soğuktan, yakınlaştığında ise sıcaktan korunacağını söylüyorlar. Bu arada niburudaki iç çekişmeler sonucu alalu isimli annunaki gezegenden kaçıyor ve dünyaya geliyor. Burada altını buluyor. İşte insanlık tarihide bundan sonra başlıyor.
Altın bulduğunu niburuya haber veriyor. Niburu dan bir ekip yollanıyor ve dünyada bulunan altının gezegenleri niburuyu kurtarmaya yeteceğine karar veriyorlar.
Bu ana kadar dünyada insan denen canlı yok. Sümer tabletlerinde çok sonraları insan çıkıyor ortaya. Buyrun bakın nasıl çıkıyor.
Niburu dan dünyaya, altın çıkarmak için işçiler getiriliyor. Bunlara igliler deniyor. Bu işçi igliler yıllarca çalıştırılıyor. Sonunda igliler isyan etmeye başlıyor. Zira dünyada yaşam şartları zor ve igliler perişan durumda iken yönetim kadrosu sefa içindeler. İlgilerin isyan etme noktasına gelmesi, yönetim kadrosunda bulunan bilim subayı (enki), aklında bulunan bir fikri açıkça sunmasına sebep oluyor. Dünyada bulunan canlılardan birinin DNA ları ile oynayıp altın çıkarması için çalıştırabileceklerini söylüyor. Yani işçi yaratılacak.
Enki çalışmalara başlıyor ve sonuçta kendi DNA larından da katarak ilk insan Adamu yu oluşturuyor. Böylece hem kendi kendine üreyen, hem dünyadan. beslenen bedava altın çıkaracak işçiler oluşturulmuş oluyor.
İşte Sümerlere göre yaratılışta bu. Şimdi tek tanrılı dinlere göre özenle yaratılmış insan var, birde Sümerlere göre işçi/köle olarak yaratılmış insan var. İşin garip yanı tek tanrılı dinlerin kutsal kitaplarındaki çoğu yerin Sümer tabletleri deki bilgilerle uyuşması. Tabi buradaki en büyük fark Sümer tabletleri nin tek tanrılı dinlerin çıkışından binlerce yıl önce yazılması.
Son zamanlarda ilginç teoriler çıkmaya başladı. Benim en çok dikkatimi çeken ise tüm evrenin üstün zekalı uzaylılar tarafından oluşturulan bir sanal oyun olduğunun iddia edilmesi. Elon Musk gibi bir dahi in bile "yaşadığımız evrenin sanal bir oyun olmadığını düşünmek saçmalıktır" demesi durumun ne kadar gerçekçi olduğunu gözler önüne seriyor.
Verilen tüm teorilere göre anlaşılan oki hiçbirşey göründüğü yada bize anlatıldığı, öğretildiği gibi basit değil.
Mesela tüm peygamberler Arap yarımadasına gelmiş. Kutsal kitaplarda oraya inmiş. Soruda peşinden geliyor. Araplar kutsal bir ırkmı, mesela meksikadaki insan yaratanın kulu değilmi? Neden sadece Arap yarımadası?
Kişisel teorim: Ben kendi adıma durumun Sümer tabletlerinde anlatıldığı şeklinde olduğu. Ancak zaman içinde bazı değişiklikler olduğu. Özellikle sümerlerde işçi insan statüsü dinlerde üstün insan olarak değişmiş bence. Altın arama işlenmiş genlerimize ve bu hala mevcut durumda.
Zaten olaya baktığımızda üstün insan durumu sadece egomuzu tatmin eden bir durum. Yoksa üstün olan tek yanımız zekamız. Oda sadece dünya için geçerli. Daha dünyanın dışına doğru düzgün çıkamıyoruz.
Dünyaya bağımlıyız. Beslenme açısından, hava açısından, hatta bedensel olarak bağımlıyız. Bir nevi dünyaya hapsedilmiş gibiyiz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Gerçeği Ararken
FantasyÖlüm, yaşam, yaratılış, uzaylılar ve dahası. Kendi teorilerim. Arşiv niyetine.