1. Volání Hlubiny

65 2 3
                                    

Název: Volání Hlubiny
Autor: Petrikweprik
Počet kapitol: 10

White Wolf:

Název:
Nemám asi nic, co bych mohla vytknout. Není zbytečně dlouhý, ani příliš krátký, vystihuje hlavní myšlenku příběhu.

10/10

Cover:
Cover se mi líbí, vyvolává pocit tajemna, pasuje k příběhu. Dole je dokonce i město, které se v příběhu vyskytuje. Naopak, velryba, která je na coveru, se v příběhu neukázala, takže hádám, že má coveru dodávat pocit podoceánského světa a trochu toho tajemna.
Text zapadá, kvalita je dobrá.

9/10

Anotace:
Ve čtenáři zanechává několik otázek a myšlenek, což je dobře. Shrnuje hlavní myšlenku děje a neodhaluje příliš. Já osobně mám často problém s poskládáním anotace a tak vážně oceňuji plynulost textu.

9/10

Hlavní zápletka:
Poté, co hlavní postava Mia nechtěně "prokleje" svou mladší sestru Lili, si Hlubina vybere právě Lili k tomu, aby ji přivolala k sobě.
Nápad se mi líbí, celkově myšlenka, že si Hlubina každý rok bere k sobě dvě osoby - chlapce a dívku, je zajímavá.
Hlavní zápletkou je tedy nalezení a záchrana Lili, o to se pokusí Mia se svým nejlepším kamarádem Joelem.
Zaujaly mě nápady jako třeba vstup do podvodního světa skrz chrám Vládce moří, s kterým Mia dokonce i mluvila, mořští hadi a podobně.
Co se týče konce, docela mě překvapil. Myslela jsem, že je Joel mimo nebezpečí, když Mia zachránila jeho a Lili. A vůbec jsem si nevzpomněla na podmínku, že někdo musí v mořském světě zůstat. A to ani nemluvím o scéně se žralokem a o osudu Namwali.

7/10

Originalita:
Nepamatuji si, že bych něco takového četla nebo viděla. Snad jedině scéna, kdy Mia nechtěně "prokleje" svou sestru aby si ji Hlubina vzala, což se také stane, mi připomněla Polednici a scéna, kdy si má Mia vybrat kdo zemře (Namwali / Joel /Lili) a kteří dva z nich přežijí, se už někde nejednou vyskytla, ať už na Wattpadu, nebo v nějakém filmu.
Každopádně si nemyslím, že by to příběhu nějak uškodilo, s dnešním množstvím příběhů, knížek a filmů, je dost těžké vymyslet příběh bez jediné scény, která by se dala označit za klišé.

8/10

Gramatika a pravopis:
Možná že jsem někde v textu přehlédla chybějící nebo přebývající čárku, nějakou chybu, nebo překlep. Je to docela dost možné, protože když čtu, většinou jen pohledem text proletím a často si nevšimnu ani chyby ve vlastním příběhu.
Žádné do očí bijící chyby jsem ale nikde nenašla, text byl plynulý a dobře se mi četl, takže můžu říct, že gramatika i pravopis je naprosto v pořádku.

10/10

Charaktery postav:
Nemohu posoudit rodiče postav, Vládce moří, Namwali, ani Lili protože se jejich charakter nedá tak moc posoudit.
Zkusím ale rozebrat Miu, Joela a Hlubinu.

Mia - První vlastnost která mě u ní napadne je sobeckost. Moc se mi líbí, že není "perfektní" jak to bývá, protože většina postav na Wattpadu zkrátka nemá špatné vlastnosti, které ale dodávají tu realistiku. Taky je odvážná a nebojí se riskovat život svůj, nebo život svého blízkého, aby získala život své sestry.
Co mě ale vážně zarazilo bylo, když v podstatě Mia odsoudila Namwali k smrti (dost drastické smrti) a necítila žádný smutek nebo vinu.
Stejně tak u Joela - tak nějak se smířila s jeho ztrátou a nechala ho Vládci moří bez pocitu viny. Tedy nevíme, jak se cítila zpět na pevnině, ale zkrátka nejsou její pocity a emoce popsané. Taky nechala Joela, který byl ještě k tomu ošklivě zraněný, aby s sebou táhl Lili. Mia ještě Joela popoháněla a sama se nechtěla Lili ujmout, aby se jí nemusela dívat do prázdných očí.
Čímž se potvrzuje její sobeckost.

Recenze /CLOSED/Kde žijí příběhy. Začni objevovat