"Dus je zegt dat ze..... wat?"

11 1 0
                                    

(Herschreven, aan degenen die dit deel al gelezen hadden, lees het misschien opnieuw want ik heb een paar dingen verandert!)

Lees maar verder nu

Louis.

"Oké." Zegt hij.

Ik tril even.

We nemen allemaal een stoel en Fred wacht tot we allemaal zitten.

"Ik kan nu wel een heel verhaal vertellen met alle details erop en eraan maar het gaat erom dat er mensen hebben getrouwd. We kennen allemaal Merlin, de grote tovenaar. En Nicolaas Flamel, Cassandra Zwamdrift.... allemaal 'grote' tovenaars...
Blijkt dus dat ze op de een of andere manier verwant zijn, en de eerste directe afstammeling, is May. "

"Dus je zegt dat ze..... wat? Één van de krachtigste bloedlijnen heeft?"

"Ja, en ik ben blij dat het daarbij blijft, want ze had eens iets gezegd, wat ze onmogelijk kon weten, dat ze een heks was. Ik vroeg haar of ze kan voorspellen en ze zei dat ze had gegokt, nee dus. Ik denk dat ik mijn blijheid toen niet kon verbergen. Wat de leerkrachten ook mogen zeggen, ik geloof niet dat haar dossier opeen verdwenen was. Ik heb een vermoede dat het gestolen was."
Stilte.
"En ik denk dat de reden dat ik niet meer met haar mag omgaan is dat mevrouw Sharp bang is om mij ook in gevaar te brengen. Moest May nu nog kunnen voorspellen, dan was ze denk ik zo goed als ten dode opgeschreven"

Stilte. Weer.

Zoveel informatie op een moment.

"Dus, zeg als ik fout ben. Jij zegt dus dat May a) familie is van een paar van de krachtigste tovenaars gekend, b) als ze dan toch blijkbaar kan voorspellen het echt gevaarlijk word omdat je denkt dat iemand achter haar aanzit?"

Ik knik.

En toen werd het voor de derde keer stil.

"Wacht, een ding snap ik niet" zegt Anne. Ik kijk haar aan.
"Als ze verwant met hen is, moet toch tenminste een van haar ouders tovenaarsbloed hebben? Maar ze is toch een muggleborn?"

"Lily had een theorie dat haar ouders beide Snullen zijn, en dat hún ouders het gewoon nooit hebben gezegd"
Anne maakte een 'O'-vorm met haar mond. En knikte.
May.

Euhm.... wat?!
Waarom heeft hij dat mij nog niet verteld?

Ik probeer me niet te bewegen (wat ik eigenlijk toch niet kon).

Ik voel me trouwens al een stuk beter door die pil.

Ik ben in mijn hoofd een to-do-list aan het maken:

- Amy terug pakken
- Lily vertellen over en om hulp vragen met mijn voorspellingsgave
- uitzoeken wie mijn dossier heeft gestolen
- als ik iets te weten kom en ik moet iets riskants doen, proberen de rest zo min mogelijk te betrekken.

Okeeee

Dit was kort.

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat er is met May.

Ik had dit stuk al eens geschreven, maar het was onwijs slecht verwoord, dus ik hoop dat dit beter is

Kisses and Smurf-cookies
M.

My story (HP)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu