EP. 3

5 0 0
                                    

Diana menekan penggera pada kunci keretanya lantas membuka pintu dan masuk ke dalam.Masam mukanya memandang skrin telefon.

Diana: "Mana si Razeef ni? Pergi off phone kenapa? Tak ingat ke aku ada date dengan dia? Hisssy!"

Setelah membuat panggilan beberapa kali, dengan rasa sebalnya dia memandu kereta Mini Cooper merahnya keluar dari kawasan parkir bawah tanah bangunan tempat kerjanya.

20 minit

Dia memakir keretanya berdekatan bangunan yang tersergam kukuh di tengah ii bandar Kuala Lumpur.Masuk ke dalam melalui lobi sampai ke pintu lif.Beberapa saat menunggu pintu lif terbuka.Berpusu ii orang keluar dari dalam lif tersebut dan setelah kosong, dia melangkah masuk.Bunyi derapan kasut tumit tingginya cukup kedengaran.

Sampai di tingkat paling atas bangunan, tingkat 30, melangkah keluar dari lif lalu menuju ke bilik Razeef.Sebelum masuk, dari jauh sudah kelihatan tanda di pintu

Timbalan CEO

Sebelum masuk, tumpuannya teralih kepada pembantunya yang di luar.

Puan Salmah: "Cik Diana, cik nak jumpa Tuan Razeef ke?"

Diana: "Ya lah.Tu pon nak tanya ke kak? I datang sini nak jumpa dia je.Excuse me.."

Puan Salmah: "Cik, cik.Cik Diana ada buat appointment dengan Tuan Razeef?"

Diana: "Ikut suka i lah nak datang bile pon.Buat appointment ke tak, i still lagi boleh jumpa dia kak.Anytime.So..excuse me."

Puan Salmah: "Tapi cik...nanti kalau akak bagi cik Diana masuk macam tu aje, kalau dia tak suka, akak jugak yang kena marah.Tuan Razeef sibuk tu."

Diana: "Lantak i lah.I nak ajak dia date aje lepas tu i blah lah.Semak lah dia ni!"

Diana menjeling Puan Salmah dan terus melangkah masuk ke dalam bilik.Sementara itu, Puan Salmah menggeleng ii kesal.

Puan Salmah: "Budak sekarang...perangainya bagus sangat.Ya Allah."

Razeef yang tekun meneliti fail ii di atas mejanya tersentak pintu dibuka tanpa diketuk.Setelah melihat Diana di muka pintu, mulutnya mengeluh kecil dan kembali dengan kerjanya yang tergendala sebentar.Kelihaan Puan Salmah berdiri di belakang Diana.

Diana: "U...tak nak balik ke? Dah pukul 6 lebih ni, cakap nak date.Lama i tunggu tau.."

Puan Salmah: "Maaf Tuan Razeef.Saya dah cakap yang Tuan sibuk tapi cik Diana tetap nak masuk jugak jumpa dengan Tuan."

Razeef: "Takpe kak.Takpe ii."

Puan Salmah: "Maaf Tuan Razeef.Akak nak minta diri dulu ya?"

Razeef: "Ya ya kak.Ingatkan akak dah balik.Dah pukul 6 suku dah ni, mesti jammed sekarang.Akak balik lah."

Puan Salmah: "Terima kasih Tuan."

Razeef: "Baik kak.Hati ii jalan."

Puan Salmah: "Insyaallah."

Puan Salmah menapak keluar dari biliknya.Dia menyambung penelitiannya pada fail di hadapannya.

Diana: "Helo Razeef.I ni tunggul ke dari tadi berdiri kat sini?"

Tanpa memandang wajah Diana, dia menjawab.

Razeef: "Waalaikumussalam."

Diana: "Hissyy Razeef."

Dia mendongak dengan dahinya berkerut.

Razeef: "Apa dia Diana?"

Diana: "I tanya..cakap nak date lepas habis kerja.Sekarang lah time nya.Jomlah,lama i tunggu tau."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 04, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Still Luv U, Wahai SuamiWhere stories live. Discover now