Prologue

19 0 0
                                    

Razeef: "Eqa.Eqa!"

Elisya: "Kejap Razeef, saya datang ni."

Razeef: "Cepat lah sikit."

Elisya: "Ok hold on.Let me...let me catch some breath."

Dalam beberapa saat masing ii senyap

Razeef: "Dah? Cukup dah ke oksigen u tu?"

Elisya: "Ok, ada ape Razeef?"

Razeef: "Malam ni.Ingat ke tak malam ni ade ape?"

Elisya: "...."

Razeef: "Lupa ah tu."

Elisya: "Ada....?"

Razeef: "Haaa..fikir bukan ii."

Dia ketawa.

Elisya: "Mana ada! Awak tahu ke apa yang sedang saya fikir sekarang ni?"

Razeef: "Saya dengar ii lah, kalau orang cakap malam je, mesti fikir lain."

Dia tersenyum senget sambil mengerling reaksi isterinya.

Elisya: "Saya tak tergolong dalam golongan ii tu ok?"

Razeef ketawa kuat dan Elisya menjelingnya.

Eilsya: "Bagitau ajelah, awak ni."

Razeef: "Haihhh...malam ni, Eqa.Malam ni kan kita kena dinner dekat rumah nenda i."

Elisya: "Ohh ya.Aah.Aduiii camne saya bole terlupa ehh?"

Razeef hanya menggeleng.

Razeef: "Take a note ya? I balik awal tau hari ni.Make sure u dah siap tau bile i balik."

Elisya: "Ok.Awak...pergi kerja balik ke?"

Razeef: "I datang sini sebab lunch break.Nasib i datang, kalau tak...u langsung takkan ingat rasanya."

Elisya: "Hehehe...sorry."

Razeef: "Dah la.I balik sini pon sebenarnya nak ambik file kerja dengan phone i yg tertinggal dalam bilik."

Elisya: "Errr...nak saya ambikkan ke?"

Razeef: "Tak perlu.Biar i ambik sendiri."

Razeef mendaki anak tangga dan menuju ke biliknya.Elisya yang sebentar tadi sedang mengemas di dapur melangkah semula ke ruang itu.

3 minit

Dari ruang tamu, terdengar Razeef memanggil namanya.

Razeef: "Eqa!"

Elisya: "Ya ya, saya datang.Kejap."

Dia terus menuju ke arah suaminya yang sedang duduk di sofa ruang tamu.

Razeef: "I dah nak pergi ni.Ingat tau malam ni! U jangan lupa pulak.Nanti kalau kita lambat, i yang kena dengan nenda."

Elisya: "Ya Razeef.Insyaallah, saya akan ingat.Urmm..tapi, awak tak nak makan dulu ke? Alang ii dah ade kat rumah, jum la lunch kat rumah."

Razeef: "Tak pe la.I dah janji dengan Diana nak keluar lunch dengan dia hari ni."

Elisya terpempan dan terus memandang lantai dari memandang muka Razeef.

Elisya: "O-ouh ok."

Razeef: "Ok lah, i pergi dulu."

Razeef bangun dari duduknya lalu terus menuju ke arah pintu utama rumah kondo miliknya.

Elisya: "Bawak kereta elok ii ya?"

Elisya menghulurkan tangannya untuk bersalaman dengan Razeef.Dia yang cuba menyarungkan kasutnya terhenti dan perlahan ii menyambutnya dan Elisya melekapkan bibirnya ke tangan Razeef.Elisya menarik tangannya perlahan, dan mata mereka bertembung.

Elisya pantas melarikan pandangan tersebut, dia tersenyum kecil lalu memandang lantai.Razeef pula hanya menekur lantai dan menelan air liurnya yang dirasakan kelat sedikit.Untuk menghilangkan gemuruh,

Elisya: "Ehh..meh saya tolong awak sarungkan kasut awak ni."

Razeef: "Ehh Eqa..no need..."

Elisya: "Takpe..cepat lah.Nanti awak lambat."

Razeef hanya mengikut kehendak isterinya itu.Setelah membantu Razeef menyarungkan kasutnya, dia bangun dari duduknya.

Elisya: "Dah.Hati ii tau.Assalammualaikum."

Razeef tersenyum dan menjawab salam tersebut.

Razeef: "Waalaikumussalam.Thanks Eqa."

Dia membuka pintu pagar manakala Elisya mengikutnya dari belakang.

Razeef: "Remember this night?"

Elisya: "Hah..ok ok."

Razeef: "Bye."

Dia mencuit pipi isterinya lalu terus berlalu dari situ.Elisya menyentuh pipinya sambil tersenyum kecil.



Elisya: "Saya keliru dengan awak."

Still Luv U, Wahai SuamiWhere stories live. Discover now