» Hali x Readers [ Depress ] «
(Y/n)'s P.O.V
"Hai (y/n)." Lamunanku terhenti apabila Halilintar menyapaku, aku cuba sedaya upaya untuk memberikan Halilintar senyuman manisku, tetapi gagal. Aku hanya mampu memberikan senyuman palsuku.
"Oh hai Halilintar."Kataku kepadanya, "Sorang je ke?" Tanya Halilintar, "Eh takla, berdua."Aku berloyar buruk. "Siapa lagi seorang?"Tanya Halilintar, nadanya terselit sedikit cemburu.
"Kau."Kata aku kemudian tersenyum senget, "Oh, ye tak ye jugak eh?"Kata Halilintar kemudian menggaru kepalanya yang entah gatal ke tidak aku pun tak tahu.
"Kau buat apa kat sini?"Tanya aku kepada Halilintar, maybe dia tengah stalk awek-awek yang ade kat sini? Yelah, sebab sekarang ni aku kat taman.
Ade terselit rasa cemburu disitu, "Hm, takde, saje nak tengok-tengok perempuan yang aku cintai kat sini." Kata Halilintar kemudian dia tersenyum kecil kat aku.
"Oh, yeke? Kalau macam tu, aku pergi dulu, aku taknak ganggu kau tengah stalk perempuan yang kau cintai tu."Kata Aku kemudian ingin berlalu pergi.
"E-eh?! Tunggu dulu (y/n)!" Halilintar memegang tangan aku erat.
Author will be like: UwU, so sawit~
Aku pandang Halilintar dengan pandangan sedih tapi aku cuba untuk membuatkan diri aku happy. Yelah, Orang yang kita sayangi, tak sayang kita, tapi, dia sayang orang yang di cintainya selain aku. SIAPA JE TAK SEDIH WOII, AUTHOR PUN SEDIH SIAA, SEBAB BARU PUTUS DENGAN EX-BOYFRIEND DIYE SIAA.
Author:MULUT CELUPARR KAUU.
Maap maap, TERlepas cakap. "Kau nak ke mana tu (y/n)?"Tanya Halilintar, ke hati Gempa, ACHIAL CHIAL CHIAL.
Aku tersenyum pahit, "A-aku tak nak ganggu kau tengah stalk awek kau, so, aku pergi dulu, bye." Kata aku kemudian berlalu pergi.
(Asal ayat aku cam keling? Hm, abaikan je.)
End of (y/n) P.O.V
Halilintar's P.O.V
Nampak sangat dia tu tengah sedih. Haih, (y/n) (y/n), nak menipu pun agak-agaklah, esok jelah aku pujuk dia, kat sekolah.
Kemudian, aku pun berjalan kaki menuju ke rumah Tok Aba.
Skip time di rumah Tok Aba...
"Eh Hali, kau buat apa kat sini? Kau kata nak lamar (y/n), sekejapnye kau lamar dia, atau, dia tolak kau?"Halah, banyak songeh tul Lipan yakni Papan a.k.a Taufan ni.
"Diamlah kau, dan, sejak bila aku bagitahu kau yang aku lamar (y/n)? Banyak handsome muka kau kata aku lamar dia, dahla, daripada aku layan kau, lebih baik aku temankan Gempa kat kedai atok daripada layan kau yang otak entah terbang kemana, ok, chau dulu." Bebel aku kemudian berlalu pergi ke gerai atok.
s
k
I
pt
I
m
e
(Di gerai tok aba...)Sesampai aku kat gerai tok aba, aku tengok (y/n) gembira sangat dengan Gempa, terasa cemburu sedikit pada diri aku.
Aku mendekati 3 insan yang aku sangat sayang tu, "Eh Hali! Kau buat apa kat sini?"Amboi, menghalau nampak.
"Takdelah, aku rasa bosan masa aku duduk kat rumah tu, asyik dengar suara si Taufan puting beliung tuu je, stress aku di buatnya."Kata Aku, sesekali memandang (y/n) sekilas.
"Oh! Aku lupa nak tanya kau, kau dah confess kat orang yang kau cintai tu? Kalau dia terima, congrats, kalau dia tolak kau, mohon bertabah."Kata (y/n) sambil tersenyum manis kat aku, tapi aku tahu, dia tengah sedih.
Maknanya cinta aku tak bertepuk sebelah tanganlah ni?? >//<
"Tak, belum lagi, aku belum lagi confess, memandangkan aku nak cepat, aku nak confess lah ni kat orang yang aku cintai tu."Kata aku .
(y/n) pandang sekeliling dia. Cuma dia seorang sahaja perempuan di sini.
"So, (y/n) kau nak tahu satu benda tak?" Tanya aku kat (y/n). "A-aku balik rumah dulu."Kata (y/n) ingin berlalu pergi tapi aku menghalang dia.
"Kau nak tahu siapa orang yang aku cintai tu?"Dia hanya diam, memandang lantai.
"Orang yang aku cintai tu ialah kau."Serta-merta (y/n) memandang aku. "A-aku?"Kata (y/n) sambil menunjuk ke arah dirinya.
Aku hanya mengangguk.
"So, will you be my soulmate? (y/n)?"Tanya Aku kepadanya.
"...Ye."Kata (y/n) malu2.
Serta-merta aku peluk dia. Dia rasa terkejut, tapi balas balik pelukan aku.
"Love you." Kata aku kepada (y/n).
"love you too." Balas (y/n).
THE END
___
Fuh! Siap jugak akhirnya, dah berhabuk cerita ni. Sorry for the late update!
YOU ARE READING
BoBoiBoy x Readers [ One Shot ] [ SU ]
FanficRequest selalu terbuka untuk para readers ;)