Dark lies - kapitel 3

996 31 7
                                    

"Unga dam kan du förklara varför du sover i en fåtölj med vardagskläderna på," hörde jag en sträng röst eka i rummet. Den tonen har man hört några för många gånger.

"För jag.. Pluggade och somnade," ljög jag medan jag försiktigt tittade på mamma som stod med armarna i kors.

"När ska du bli lydig?" Sa hon och tittade på mig med en medlidande blick. Aoutch.

Hon suckade och gick ut ur rummet. Jag lät mina bara fötter nudda det kalla trä golvet, och en rysning gick längst kroppen medan gåshuden dök upp på mina armar. Jag släpade mina fötter till badrummet och började göra mig iordning. Jag gick förbi Tv:n och tittade en stund på nyheterna, det var någon stackars kille som hade dött igår sent, varför ska alla döda alla? Bara onödigt, jag skulle aldrig vilja vara Vänn med någon sådan.

**

Jag ryckte upp dörren och mina lungor fylldes av frisk luft. Jag tog på mig mina brillor och tittade runt efter Liam. Efter två minuter kom han med sin bil i full fart.

"Hoppa in," sa han stressat medan han tittade snabbt runt.

Så fort jag hade stängt dörren så körde Liam iväg i full fart så mitt huvud for bak i stolens 'kudde' vilket inte var så speciellt skönt. Jag tittade argt på Liam medan jag spände fast mig.

"Liam payne förklara!" Skrek jag så att han kunde höra något för vi åkte så snabbt.

Han tittade på mig i två sekunder och sedan igen på vägen. Jag suckade och lutade mig tillbaka och tog upp mobilen och gick in på Twitter. Det var flera som hade taggat mig i olika kommentarer som tillexempel "vem är den nya tjejen @caradelevingne ? Alla pratar om henne" - @felix_wemmling .Jag tittade noggrannare och drog upp ljus styrkan så att jag skulle se bättre, jag bläddrade igenom tills bilen tvär stannade på skolans parkering.

Solen lyste och inga moln syntes, inte illa för att vara i mitten av augusti. Folk pratade och några tittade på mig och Liam medan vi gick ut ur bilen. Liam såg allmänt stressad ut när han väntade på mig att komma bredvid han. När jag tittade konstigt på han så tog han tag i min hand. Han tittade bakom mig och hans ögon spärrades upp, han började genast att springa och jag nästan flög iväg med han. Vilket borde sätt skit roligt ut.

"Liam!" Skrek jag så att han skulle höra.

"Min handled går snart av," la jag till.

Han drog in mig i en städ skrubb och tog sin hand för min mun, åhhh han är hopplös. När han släppte taget om mig så tittade jag argt på han och sa: "förklara eller jag cyklar till skolan" han sukade och började...

"Igår så var jag ute sent med en kompis, sedan såg jag hur Luke,Harry och Zayn klå upp en kille. Eller Harry slog han och dom andra skrattade. Så jag gick fram och röt till och sa åt dom att sluta. Då slog han till mig," han pausade och visade ett kraftigt blåmärke på hans mage, jag visste inte att Liam hade six-pack, hottie.

"Efter en liten fight så drog dom, och när jag tittade killens puls så var ha-an.. Borta," sa Liam och tittade djupt i mina ögon.

"Och dom var efter mig i deras bil,förlåt för allt," sa han och jag kramade om han.

"Jag kommer försvara dig," sa jag och han log mot mig och jag började att fnissa lite.

Vi gick ut ur skrubben och vi fick allas uppmärksamhet, alla ögon tittade på oss. Vi stod stilla och jag märkte vad alla tänkte på "vad gjorde dom i det rummet, ensamma,en kille och en tjej" jag började att skratta och Liam brast också ut i skratt. Sedan öppnades klassrummets dörrar och vi gick in.

"Välkomna allihopa, idag tänkte jag ge er en uppgift, ni ska två och två jämföra Englans ekonomi nu och ett annat årtal som ni själva ska bestämma, jag har bestämt grupperna så Sarah och Kim försök inte ens," sa magistern och tittade på två tjejer. Han släkte genast deras lycka.

En enkel uppgift, jag skulle kunna få ett A på denna uppgift utan att anstränga mig så särskilt mycket. Fast det bror på vem jag hamnar med.

"Så på tal om grupperna... Luke och Kim, Cornelia och Felix, Cara och Harry," magistern stoppade upp och tittade på lappen noga.

Vänta lite, h-Harry han som dödade den döda killen? Jag gör hellre uppgiften själv än med honom. Jag tittade på Liam och han tittade tomt ut i klassrummet. Jag rättade till mig kjol och andades djupt.

"Jag kan svära på att jag skrev Cara och Liam...? Men jag antar att jag har fel," sa magistern glatt och fortsatte att rabbla upp namn.

Hur kan han låta glad, jag ska plugga med en mördare.

Jag tittade bak i klassrummet för att se om Harry satt där, så sannt som det var sagt så satt han där och ett 'peddo' smile kröp upp på hans läppar sakta, sedan vinkade han och jag vände snabbt blicken framåt. Jag överreagerar, han är säkert inte så farlig....

----------

Tredje delen uppe, så vad tycks? Kommentera och rösta gärna. :)

Dark liesWhere stories live. Discover now