Aq berlari namun x smpat aq keluar dari hutan itu beberapa zombie menyerangku dari hadapan dan juga belakang, aq mengelak daripada digigit dan aq patahkan tulang leher zombie itu dengan sekali tendangan.
Nmun tnpa ku sedari seorng zombie di belakang ku telah menggigit bahu aq."JANGAN!!!!" Aq tersedar dari mimpi itu, haah haaah.. Mimpi yang sama menghantui aq setiap malam.
Aq pergi ke tndas dan buka baju aq, aq melihat susuk tubuh aq yang putih pucat di hadapan cermin besar. Parut pada bahu aq... Tmpat yang digigit zombie di dalam mimpi aq tu sama dengan tempt parut itu berada..
Jangan²... Ah! Jngn berfikir mcm tu. Zombie dah lama pupus la!!
"Blade? Its time for ur injection" kata Doctor Yuuji, dia berasal dari jepun.
Aq menghampiri Doc di ruang tamu dan membuka baju ku.. "doc.. Knpa aq perlu ambil injection setiap hari?" tnya ku binggung dan tertanya-tnya "sbb kamu sakit dn penyakit kamu susah nak sembuh... Sbb tu la kamu kene ambil injection setiap hari" aq hnya mengangguk..
Mungkin btul..."doc...knpa aq x boleh keluar?" tnya ku lagi "sbb kamu tu sakit dan sensitif kepada cahaya matahari lagi satu di luar itu bahaya"
Itu la perkataan yang diblas setiap kali aq tnya soalan yng sama....
Kami kemudian mkn sarapan.. Aq hairan doc makan sayuran katanya dan knpa aq x boleh? Knpa aq boleh mkn daging mentah je??
"baiklah, aq dah nak gi klinik ni.. Ingt jngn buka pintu selagi x dengr suara aq panggil kamu fhm?" pesannya setiap hari sebelum keluar
"faham!!" kataku dengan senyuman
Suatu hari doc terlupa hp nya... Lalu aq agak² nak keluar atau tak untuk bagi hp dia???
Aq x kisah.. A keluar dan terus aq ke klinik.
"hello! Apa yang aq boleh bantu??"
Tnya deorng lelaki yng berada di kaunter"ermm... Nak cari doctor Yuuji.. Dia trlupa hpnya" matanya nmpk bersinar.. "ok sebentar"
Tak lama kemudian doc berlari ke arah aq "kamu dah x waras ke?! Kan aq ckp jngn keluar rumah!" mukanya memerah akibat menahan marah.. Air mataku x dpt ku tahan sbb ni prtama kali nmpk doc marah "a..a..aq cuma.. N-nak... Pulngkn...hp doc..sniff sniff" aq menangis menunduk sambil menghulurkan hpnya... Dia memegang kepalanya.
"hp pejabatkan ada~adoh... " aq berhenti menangis dan senyum semula....
20 minutes later
"ah? Kamu buat apa duduk di situ??" tnya lelaki yng berada di kaunter td.
"doc suruh aq duduk sini sementara menunggunya" balasku jujur..
"kamu x bosan?" sambil dia duduk di hadapan aq...
"bosan? Apa tu?" pertama kali dengar prkataan bosan..
"bosan tu mcm.. Kamu x tau nak buat apa dah duduk pun kamu x selesa kamu rasa mcm keseorangan"
Keseorangan?
"tak pernah" aq x tau pun semua tu
"sape tu Sayu?" tnya seorng perempuan yang agak cantik
"ohhh... Sarah! Ni hah... X tau sape.. Sape nama kau??"
"err...Blade?"
"hah...nma dia Blade..! Well ni Sarah.. PA Doc Yuuji.
"apa tu PA??" tnya ku lagi
"err..mcm.. Personal Assistant.. Hmm x pe lah kalu kmu x tau bukn penting pun!" kemudian dia usap kepala aq..
"oh ya..knpa doc marh kalau kamu keluar rumah??"
"doc ckp aq sensitif kat chya mathri dan kat luar merbahaya... Tp mase aq kluar...ok je pun.. X pun apa² jadi kat aq bile kene chya matahari..." kta ku
"knpa kulit kamu pucat? X cukup makan? Mcm x de darah" hairan Sarah
"doc ckp aq sakit"
"sakit apa?"
"x tahu"
"hoi,borak apa tu?" tnya doc tetiba di belakang sarah dan Sayu.. Mereka nmpk terkejut...... Kami pulang ke rumh
"lain. Kali... Kalau aq trtinggal sesuatu jngn sesekali keluar... Biarkan saja di situ...ok?" kata doc sambil menghisap rokok di tngannya
Aq hnya mengangguk lemah..
Sperti biasa... Malam tu mimpi yang sama.... Disernag zombie dan tmpat digigit sama dngn parut di bahuku.
Hari demi hari aq semakin senang bersama kawan² doc di klinik itu.
YOU ARE READING
The Last Zombie(bxb)
Fantasymengisahkan seorng zombie yng dikira terakhir selepas serangan virus tidak diketahui. zombie terakhir itu berjaya diselamatkan oleh seorng doctor tetapi zombie itu harus mendapatkan injection setiap hari jika tidk dia akan berubah mnjadi zombie yang...