I'am free..........

14 0 1
                                    

Aku seorang gadis yang bernama 이 하 나 sudah bebas.Aku boleh buat apa-apa dengan wang yang diberi.Berkat duit simpanan aku,duit aku bertambah banyak. Ha Ha Ha(jahatkan ketawa aku).Esok merupakan hari Sabtu yang bermaksud hari untuk student seperti aku berehat atau buat hal sendiri.Aku sebagai seorang gadis yang hiperaktif ada saja kehendak aku.Selalunya,aku pergi perpustakaan.Tak nak,aku nak tukar plan.Asyik pergi sana je,macam budak nerd pulak.Aku nak ajak So Ra pergi Myeondong cari barang makeup,baju baru dan makanan(walaupun aku makan banyak tetap kurusye).Tak boleh,So Ra pergi lawatan sambil belajar di istana lama Joseon sempena minggu sejarah sekolah dia.Apa kata aku ajak Min Joo pergi cafe kucing.Dia pun minat kucing sama macam aku jugak.

Idea yang bagus!!!

Trut trut
Trut trut
Me          :Hello Min Joo,do you want to go to cats cafe near my house with me?
Min Joo :its absolutely a good idea!what time will you arrive to the cafe?
Me          :i will arrive at the cafe at 3:00 pm
Min Joo  :okay,see you there.Bye Ha Na
Me            :okay,bye Min Joo

Bagus,dia terima.Dalam pukul 2:30 pm camtu aku mula bersiap.Cafe kucing tu 5 minit je dari rumah aku.Dalam pukul 2:55 pm camtu aku geraklah pergi cafe tu

  Dah tiba masa untuk bersiap.Aku akan memakai baju Gucci putih dipasangkan dengan skirt panjang purple.Kenalah dengan tema kesukaan aku ni 😄

Tiba masanya untuk make up(teringat pulak lagu kiss and make up BlackPink dengan Dua Lipa).Mula-mula,sapukan foundation keseluruh muka(macam buat tutorial make up macam Michelle Phan pulak).Selepas itu,letakkan eyeshadow berwarna biru gelap kemudian campurkan bersama eyeshadow biru cair.Akhir sekali,aku pun pakai lipstick yang berwarna merah terang ni.Disebabkan aku seorang gadis yang suka menghias diri,aku pun pakai subang mutiara yang aku beli semasa aku menetap di Malaysia dulu.Teringat pulak memori masa tinggal kat Malaysia dulu.

"Lee Ha Na !! Jangan termenung.Kau dah lupa ke kau ada perjumpaan dengan Min Joo "
Kata mindaku

Aku pun bergegas mengambil beg tangan berwarna hitam dan menyarung kasut tumit tinggiku lalu,berlalu pergi

My story of School Of Performing Art in South KoreaWhere stories live. Discover now