Keesokan paginya,ikutkan hati aku tak mahu bangun dari katil.Tapi disebabkan perut aku macam naga,aku pun bangun dari katil yang berwarna putih ni.Dengan berbekalkan taik mata di dua mata aku ni,akupun mandi dengan lapar sekali.Lepas mandi,aku pun pakai hoodie warna merah dengan perkataan "life is only once" dipasangkan dengan seluar jean warna biru cerah .lepas pakai foundation sikit,aku pun pakai cermin mata hitam.
Ok,Min Joo dah mesej kata dia tunggu kat luar bilik aku(bilikkan sebelah je).Aku pun ambik slingbag warna putih dan pakai boot warna hitam.
Semasa aku buka pintu bilikku,perjalananku terhenti seperti di kafe kucing dahulu.Mata aku membulat dengan besar(takdelah besar sangat).Min Joo harini pun bergaya macam kat cafe kucing dulu.Baju putih Gucci dengan jaket hijau,dipasangkan dengan seluar pendek berwarna hitam,pakai cermin mata warna biru dan stail rambut macam Ong Seong Woo "Wanna One".
Kitaorang pun keluar pergi turun bawah.Tiba-tiba,dia pun pegang tangan aku.Aku fikirlah kenapa dia pegang tangan aku tiba-tiba.Dengan muka tak bersalah pegang tangan aku sampai bawah nak makan.
Aku makan ramen dengan kimchi and Min Joo makan tteobokki dengan ayam pedas.Untuk minuman pulak,kitaorang berdua minum air green tea(sebenarnya aku yang pilih air tu dulu tapi aku tak taulah kenapa nak air tu juga tapi ada banyak air lain).
Lepas makan,dia pun ajak aku pergi pantai.Kitaorang pergi pantai jalan kaki je sebab tak jauh sangat dari hotel dan bolehlah kuruskan badan aku yang gemuk sikit ni(Min Joo tak payahlah sebab badan dia memang ada otot)
Semasa kitaorang dah sampai pantai,kitaorang pun apa lagi "mainlah jawabnya".Kitaorang lukis nama atas pasir,main air sesama sendiri,naik buaian dan makan tepi pantai.Kenangannya sangat banyak tak terkira.Macam kanak-kanak ribena.Main kejar-kejar pun ada sampai tergolek kitaorang berdua.Lepas habis main,kitaorang pun baring kat atas pasir pantai tu
Masa kitaorang tengah main,aku dengan Min Joo nampak ada sorang makcik berumur 50an tegur kitaorang "can you speak in english?".Aku pun jawab "yes i can"
Lepastu dia pun perkenalkan diri
"Hello my name is Kelly Clarston from America.I am a researcher in America.Now im research about couple around the world.Its only Korea left in my list,can you act like you are couple here.What the fish!!! Apa yang dia suruh buat,berlakon jadi couple.Mesti akward.Min Joo dari tadi aku tengok dia tersenyum-senyum,tersengih-sengih dari tadi.Takpelah,my crushkan bernama Ahn Min Joo so bolehlah.
(30 minutes after photoshoot)"Thank you for helping for my research,this is my card and you can call me anytime you want!"
Kata researcher itu.Kitaorang pun jawab
"Welcome misses Kelly,we will remember the memories with you today"
Kata aku dan Min Joo.Masa kitaorang kena tangkap gambar tadi,pose yang Min Joo buat tadi memang macam couple betul.Aku pun macam terpesona dengan pose yang Min Joo buat tadi.
Lepas habis "photoshoot couple",kitaorang pun pergilah makan kat restoran western.Dah sampai,kitaorang pun sama-sama melabuhkan punggung di kerusi kayu berfabrik merah.Sebelum aku order,Min Joo cakap kat aku yang dia akan belanja makan tengah hari ni.Harini aku rasa Min Joo pelik sikit.Nampak macam bukan dia sebab Min Joo yang aku tahu selalunya suka orang belanja,tak suka romantik sangat,tak suka tolong orang(masa tangkap gambar tu pun dia yang setuju dulu).Tapi kesimpulan yang aku boleh buat harini memang
"PELIK"
Dah habis keluar jalan-jalan and makan tengah jadi kitaorang sampai-sampai bilik,terus baring kat katil queen aku ni.Tiba-tiba,Min Joo hantar aku mesej kata
"This night please come to my room"
Aku pun reply balik
"All right "
YOU ARE READING
My story of School Of Performing Art in South Korea
AdventureDaripada seorang warganegara Malaysia,terpaksa berpindah ke Korea atas sebab kekurangan doktor,Lee