Resan gick fort och nu står jag med mitt sällskap som tydligen har utnämnt sig själv till herr tystlåten bakom mig. Jag går fram till vakten som står vid ingången till palatset, jag skannar mitt öga vid skannern på dörren och detsamma gör herr tystlåten. Jag går in i palatset med herr tystlåten bakom mig, och fortsätter till tronsalen där Zeus väntar på oss. Jag svänger höger sedan vänster och vänster igen sedan går jag en bra bit framåt, svänger vänster ännu en gång, och till sist så svänger jag höger och möts utav en hög och tjock trädörr. Vakterna vid dörren öppnar för oss, och vi går in. Längst fram i tronsalen så ser jag Zeus sitta och vänta. Jag går fram mot honom men stannar ett par tiotal meter framför honom med herr tystlåten fortfarande bakom mig. Vi bugar oss och jag ser i ögonvrån hur Zeus nickar nästan omärkbart så vi reser oss upp. Nu är det Zeus tur att ställa sig upp, han går fram till herr tystlåten och säger...
-Vad gör du här Hel???
Jag ser hur herr tystlåten(Hel) tittar upp på Zeus, hon backar ett steg bakåt,sträcker fram händerna liknande en skål, stänger sedan ögonen och säger...
-Litterae
Ett brev uppenbaras i hennes händer, hon öppnar ögonen och ger brevet till Zeus, sedan säger hon..
-Från Oden.
Zeus öppnar brevet och medans han läser det så nickar och mumlar han lite då och då. När han läst klart brevet så tittar han på Hel, men det blir ingen lång blick för han vänder sig snabbt om och går mot ett skrivbord lite längre bort i tronsalen. Han sätter sig ner på stolen, tar fram papper och penna och skriver ett svar till Oden. När han skrivit klart så lägger han både sitt eget och Odens brev i samma kuvert, och ger det sedan till Hel. Jag hör sedan hur Zeus mumlar...
-Quia Praetorians
Ett starkt ljus omringar Hel och innan hon försvinner tillbaka till Asgård med brevet i sin hand så säger hon tydligt...
-Tack för allt.
Hel försvinner och nu är det bara jag och Zeus kvar i tronsalen.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Då var sista delen som jag hade tänkt kommit ut, del sex. Det kanske kommer någon del lite då och då, allteftersom jag känner för det. Latinska ord👇
litterae - brev
Quia Praetorians - Till Asgård
ESTÁS LEYENDO
Regina Inferorum
Historia CortaHel, helvetets drottning, får som uppdrag att fara till Olympus med ett meddelande till Zeus, men bli fängslad utav människorna i en by där. Vad kommer att hända med Hel? Kommer Zeus att få meddelandet? Om ni vill veta vad som händer med Hel så få...