4 ᴅᴇ sᴇᴛᴇᴍʙʀᴏ
ǫᴜᴇʀɪᴅᴏ ᴅɪᴀʀɪᴏ,
ᴀʟɢᴏ ʜᴏʀʀɪᴠᴇʟ ᴇsᴛᴀ ᴘᴀʀᴀ ᴀᴄᴏɴᴛᴇᴄᴇʀ ʜᴏᴊᴇ.
ᴇᴜ ɴᴀᴏ sᴇɪ ᴘᴏʀ ǫᴜᴇ ᴇsᴄʀᴇᴠɪ ɪssᴏ. ɪsᴛᴏ ᴇ ᴍᴀʟᴜᴄᴏ. ɴᴀᴏ ʜᴀ ʀᴀᴢᴀᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴇᴜ ᴇsᴛᴀ ᴍᴇ ᴘᴇʀᴛᴜʀʙᴀɴᴅᴏ ᴇ ʜᴀ ᴍᴜɪᴛᴀs ʀᴀᴢᴏᴇs ᴘᴀʀᴀ ᴇᴜ ᴇsᴛᴀ ғᴇʟɪᴢ, ᴍᴀs...
ᴍᴀs ᴀǫᴜɪ ᴇsᴛᴏᴜ ᴇᴜ ᴀs 5:30 ᴅᴀ ᴍᴀɴʜᴀ, ᴅᴇsᴘᴇʀᴛᴀ ᴇ ᴀssᴜsᴛᴀᴅᴀ. ᴇᴜ ᴍᴇ ᴍᴀɴᴛɪᴠᴇ ғᴀʟᴀɴᴅᴏ, ᴀᴘᴇɴᴀs ɪssᴏ. ᴇᴜ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴅᴇsᴏʀɪᴇɴᴛᴀᴅᴀ ᴅᴇᴠɪᴅᴏ ᴀ ᴅɪғᴇʀᴇɴᴄᴀ ᴅᴇ ʜᴏʀᴀʀɪᴏ ᴇɴᴛʀᴇ ᴀ ғʀᴀɴᴄᴀ ᴇ ᴀǫᴜɪ. ᴍᴀs ɪssᴏ ɴᴀᴏ ᴇxᴘʟɪᴄᴀᴠᴀ ᴏ ᴘᴏʀǫᴜᴇ ᴅᴇ ᴇᴜ ᴇsᴛᴀʀ ᴛᴀᴏ ᴀssᴜsᴛᴀᴅᴀ. ᴛᴀᴏ ᴘᴇʀᴅɪᴅᴀ.
ᴀɴᴛᴇs ᴅᴇ ᴏɴᴛᴇᴍ, ᴇɴǫᴜᴀɴᴛᴏ ᴛɪᴀ ᴊᴜᴅɪᴛʜ, ᴍᴀʀɢᴀʀᴇᴛ ᴇ ᴇᴜ ᴇsᴛᴀᴠᴀᴍᴏs ᴠᴏʟᴛᴀɴᴅᴏ ᴅᴏ ᴀᴇʀᴏᴘᴏʀᴛᴏ, ᴇᴜ sᴇɴᴛɪ ᴏ ᴛᴀʟ sᴇɴᴛɪᴍᴇɴᴛᴏ ᴇsᴛʀᴀɴʜᴏ. ǫᴜᴀɴᴅᴏ ɴᴏs ᴅᴏʙʀᴀᴠᴀᴍᴏs ɴᴀ ɴᴏssᴀ ʀᴜᴀ, ᴇᴜ ɪᴍᴇᴅɪᴀᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴘᴇɴsᴇɪ “ᴍᴀᴍᴀᴇ ᴇ ᴘᴀᴘᴀɪ ᴇsᴛᴀᴏ ᴇsᴘᴇʀᴀɴᴅᴏ ᴘᴏʀ ɴᴏs ᴇᴍ ᴄᴀsᴀ. ᴇᴜ ᴀᴘᴏsᴛᴏ ǫᴜᴇ ᴇʟᴇs ᴇsᴛᴀᴏ ᴅᴇ ғʀᴇɴᴛᴇ ᴘᴀʀᴀ ᴀ ᴠᴀʀᴀɴᴅᴀ, ɴᴀ sᴀʟᴀ ᴏʟʜᴀɴᴅᴏ ᴘᴀʀᴀ ғᴏʀᴀ ᴅᴀ ᴊᴀɴᴇʟᴀ. ᴇʟᴇs ᴅᴇᴠᴇᴍ ᴛᴇʀ sᴇɴᴛɪɴᴅᴏ ᴛᴀɴᴛᴏ ᴍɪɴʜᴀ ғᴀʟᴛᴀ.”
ᴇᴜ sᴇɪ. ɪsᴛᴏ sᴏᴀ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴍᴀʟᴜᴄᴏ.
ᴍᴀs ᴀɪɴᴅᴀ ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴇᴜ ᴠɪ ᴀ ᴄᴀsᴀ ᴇ ᴀ ғʀᴇɴᴛᴇ ᴅᴀ ᴠᴀʀᴀɴᴅᴀ ᴠᴀᴢɪᴀ, ᴇᴜ ᴀɪɴᴅᴀ ᴍᴇ sᴇɴᴛɪʀ ʙᴇᴍ. ᴄᴏʀʀɪ ᴄᴀɴsᴀᴅᴀ ᴘᴀʀᴀ ᴘᴏʀᴛᴀ ᴇ ʙᴀᴛɪ ᴄᴏᴍ ᴏ ʙᴀᴛᴇᴅᴏʀ. ᴇ ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴛɪᴀ ᴊᴜᴅɪᴛʜ ᴅᴇsᴛʀᴀɴᴄᴏᴜ ᴀ ᴘᴏʀᴛᴀ,ᴇᴜ ɪʀʀᴏᴍᴘᴇ ᴘᴀʀᴀ ᴅᴇɴᴛʀᴏ ᴇ ᴀᴘᴇɴᴀs ᴏsᴄɪʟᴇɪ ɴᴏ ʜᴀʟʟ ᴇsᴄᴜᴛᴀɴᴅᴏ, ᴇsᴘᴇʀᴀɴᴅᴏ ᴏᴜᴠɪʀ ᴍᴀᴍᴀᴇ ᴅᴇsᴄᴇɴᴅᴏ ᴀs ᴇsᴄᴀᴅᴀs ᴏᴜ ᴘᴀᴘᴀɪ ғᴀʟᴀɴᴅᴏ ᴅᴇ ᴛᴏᴄᴀ. ᴇɴᴛᴀᴏ ᴀᴘᴇɴᴀs ᴛɪᴀ ᴊᴜᴅɪᴛʜ ᴅᴇɪxᴏᴜ ᴀ ᴍᴀʟᴀ ᴄᴏᴍ ᴜᴍ ʀᴜɪᴅᴏ ɴᴏ ᴄʜᴀᴏ, ɴᴀ ᴍɪɴʜᴀ ғʀᴇɴᴛᴇ ᴇ sᴜsᴘɪʀᴏᴜ ᴜᴍ ᴀʟᴛᴏ sᴜsᴘɪʀᴏ ᴇ ᴅɪssᴇ, “ᴇsᴛᴀᴍᴏs ᴇᴍ ᴄᴀsᴀ”. ᴇ ᴍᴀʀɢᴀʀᴇᴛ ʀɪᴜ. ᴇ ᴏ ᴘɪᴏʀ sᴇɴᴛɪᴍᴇɴᴛᴏ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ᴛɪᴠᴇ ᴇᴍ ᴛᴏᴅᴀ ᴍɪɴʜᴀ ᴠɪᴅᴀ, ᴠᴇɪᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴍɪᴍ. ᴇᴜ ɴᴜɴᴄᴀ ᴛɪɴʜᴀ ᴍᴇ sᴇɴᴛɪᴅᴏ ᴛᴀᴏ ᴀʙsᴏʟᴜᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴇ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴘᴇʀᴅɪᴅᴀ. ᴄᴀsᴀ. ᴇᴜ ᴇsᴛᴏᴜ ᴇᴍ ᴄᴀsᴀ. ᴘᴏʀ ǫᴜᴇ ɪssᴏ sᴏᴀ ᴄᴏᴍᴏ ᴜᴍᴀ ᴍᴇɴᴛɪʀᴀ?
ᴜ ɴᴀsᴄɪ ᴀǫᴜɪ ᴇᴍ ғᴇʟʟ’s ᴄʜᴜʀᴄʜ. ᴇᴜ sᴇᴍᴘʀᴇ ᴠɪᴠɪ ɴᴇssᴀ ᴄᴀsᴀ, sᴇᴍᴘʀᴇ. ᴇssᴇ ᴇ ᴍᴇᴜ ᴍᴇsᴍᴏ ᴀɴᴛɪɢᴏ ǫᴜᴀʀᴛᴏ, ᴄᴏᴍ ᴀs ᴍᴀʀᴄᴀs ᴄʜᴀᴍᴜsᴄᴀᴅᴀs ɴᴀs ᴛᴀʙᴜᴀs ᴏɴᴅᴇ ᴄᴀʀᴏʟɪɴᴇ ᴇ ᴇᴜ ᴇxᴘᴇʀɪᴍᴇɴᴛᴀᴍᴏs ᴄɪɢᴀʀʀᴏs ɴᴀ 5º sᴇʀɪᴇ ᴇ ǫᴜᴀsᴇ ɴᴏs ᴇɴɢᴀsɢᴀᴍᴏs. ᴇᴜ ᴘᴏᴅᴇʀɪᴀ ᴏʟʜᴀʀ ᴘᴀʀᴀ ғᴏʀᴀ ᴅᴀ ᴊᴀɴᴇʟᴀ ᴇ ᴠᴇʀ ᴀ ɢʀᴀɴᴅᴇ ᴀʀᴠᴏʀᴇ ǫᴜᴇ ᴏs ᴍᴇɴɪɴᴏs sᴜʙɪᴀᴍ ᴘᴀʀᴀ ᴇsᴛʀᴀɢᴀʀ ᴀᴍɪɴʜᴀ ғᴇsᴛᴀ ᴅᴏ ᴘɪᴊᴀᴍᴀ ʜᴀ ᴅᴏɪs ᴀɴᴏs ᴀᴛʀᴀs. ᴇsᴛᴀ ᴇ ᴀ ᴍɪɴʜᴀ ᴄᴀᴍᴀ, ᴍɪɴʜᴀ ᴄᴀᴅᴇɪʀᴀ, ᴍᴇᴜ ᴀʀᴍᴀʀɪᴏ. ʙᴇᴍ, ᴍᴀs ᴀɢᴏʀᴀ ᴛᴜᴅᴏ ᴘᴀʀᴇᴄᴇ ᴇsᴛʀᴀɴʜᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴍɪᴍ. ᴄᴏᴍᴏ sᴇ ᴇᴜ ɴᴀᴏ ᴘᴇʀᴛᴇɴᴄᴇssᴇ ᴀ ᴇsᴛᴇ ʟᴜɢᴀʀ. ᴇsᴛᴀ sᴏᴜ ᴇᴜ ғᴏʀᴀ ᴅᴇssᴇ ʟᴜɢᴀʀ. ᴇ ᴀ ᴘɪᴏʀ ᴄᴏɪsᴀ ᴇ ǫᴜᴇ sɪɴᴛᴏ ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴇ ᴇ ᴏ ʟᴜɢᴀʀ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ᴅᴇᴠᴏ ᴘᴇʀᴛᴇɴᴄᴇʀ, ᴍᴀs ᴇᴜ ɴᴀᴏ ᴘᴏssᴏ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀ-ʟᴏ.
ᴇᴜ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴛᴀᴏ ᴄᴀɴsᴀᴅᴀ ᴏɴᴛᴇᴍ ᴘᴀʀᴀ ɪʀ ᴀ ᴏʀɪᴇɴᴛᴀᴄᴀᴏ
ᴍᴇʀᴇᴅɪᴛʜ ᴍᴇʟʜᴏʀᴏᴜ ᴏ ᴄʀᴏɴᴏɢʀᴀᴍᴀ ᴘᴀʀᴀ ᴍɪᴍ, ᴍᴀs ᴇᴜ ɴᴀᴏ ᴍᴇ sᴇɴᴛɪʀ ʙᴇᴍ ғᴀʟᴀɴᴅᴏ ᴄᴏᴍ ᴇʟᴀ ɴᴏ ᴛᴇʟᴇғᴏɴᴇ. ᴛɪᴀ ᴊᴜᴅɪᴛʜ ᴄᴏɴᴛᴏᴜ ᴘᴀʀᴀ ǫᴜᴀʟǫᴜᴇʀ ᴜᴍ ǫᴜᴇ ʟɪɢᴀssᴇ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴄᴀɴsᴀᴅᴀ ᴅᴀ ᴠɪᴀɢᴇᴍ ᴘᴏʀ ᴄᴀᴜsᴀ ᴅᴏ ғᴜsᴏ ʜᴏʀᴀʀɪᴏ ᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴅᴏʀᴍɪɴᴅᴏ, ᴍᴀs ᴇʟᴀ ᴍᴇ ᴏʙsᴇʀᴠᴀᴠᴀ ɴᴏ ᴊᴀɴᴛᴀʀ ᴄᴏᴍ ᴜᴍᴀ ᴄᴀʀᴀ ᴇɴɢʀᴀᴄᴀᴅᴀ.
ᴇᴜ ᴛᴇɴʜᴏ ǫᴜᴇ ᴠᴇʀ ᴇssᴀ ᴍᴜʟᴛɪᴅᴀᴏ ᴛᴏᴅᴏ ᴅɪᴀ, ᴘᴇɴsᴇɪ. ɴᴏs ᴇsᴘᴇʀᴀᴠᴀᴍᴏs ɴᴏs ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀ ɴᴏ ᴛᴇʀʀᴇɴᴏ ᴅᴏ ᴇsᴛᴀᴄɪᴏɴᴀᴍᴇɴᴛᴏ ᴀɴᴛᴇs ᴅᴀ ᴇsᴄᴏʟᴀ. ᴇ ᴄᴏᴍ ɪssᴏ ᴘᴇʟᴏ ǫᴜᴇ ᴇᴜ ᴇsᴛᴏᴜ ᴀssᴜsᴛᴀᴅᴀ? ᴇᴜ ᴇsᴛᴏᴜ ᴀssᴜsᴛᴀᴅᴀ ᴄᴏᴍ ᴇʟᴇs?
ᴇʟᴇɴᴀ ɢɪʟʙᴇʀᴛ ᴘᴀʀᴏᴜ ᴅᴇ ᴇsᴄʀᴇᴠᴇʀ. ᴇʟᴀ ᴇɴᴄᴀʀᴏᴜ ᴀ ᴜʟᴛɪᴍᴀ ʟɪɴʜᴀ ǫᴜᴇ ᴛɪɴʜᴀ ᴇsᴄʀɪᴛᴏ ᴇ ᴇɴᴛᴀᴏ sᴀᴄᴜᴅɪᴜ ᴀ ᴄᴀʙᴇᴄᴀ, ᴇʟᴀ ᴘᴏᴜsᴏᴜ ᴀ ᴄᴀɴᴇᴛᴀ sᴏʙʀᴇ ᴏ ᴘᴇǫᴜᴇɴᴏ ʟɪᴠʀᴏ ᴄᴏᴍ ᴄᴀᴘᴀ ᴅᴇ ᴠᴇʟᴜᴅᴏ. ᴇɴᴛᴀᴏ, ᴄᴏᴍ ᴜᴍ sᴜʙɪᴛᴏ ɢᴇsᴛᴏ, ᴇʟᴀ ʟᴇᴠᴀɴᴛᴏᴜ ᴀ ᴄᴀʙᴇᴄᴀ ᴇ ᴀᴛɪʀᴏᴜ ᴀ ᴄᴀɴᴇᴛᴀ ᴇ ᴏ ʟɪᴠʀᴏ ᴘᴇʟᴏ ᴊᴀɴᴇʟᴀᴏ ᴅᴀ ʙᴀɪᴀ,ᴏɴᴅᴇ ᴇʟᴇs ᴘᴜʟᴀʀᴀᴍ ɪɴᴏᴄᴇɴᴛᴇᴍᴇɴᴛᴇ ᴇ ᴄᴏʀᴛᴀʀᴀᴍ ᴏ ᴇsᴛᴏғᴀᴅᴏ ᴅᴀ ᴘᴏʟᴛʀᴏɴᴀ ᴅᴀ ᴊᴀɴᴇʟᴀ. ɪsᴛᴏ ᴇʀᴀ ᴛᴀᴏ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ʀɪᴅɪᴄᴜʟᴏ.
ᴅᴇsᴅᴇ ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴇʟᴀ, ᴇʟᴇɴᴀ ɢɪʟʙᴇʀᴛ, ᴛᴇᴍ ᴇsᴛᴀᴅᴏ ᴀssᴜsᴛᴀᴅᴀ ᴇᴍ ᴄᴏɴʜᴇᴄᴇʀ ᴘᴇssᴏᴀs? ᴅᴇsᴅᴇ ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴇʟᴀ ᴛᴇᴍ ᴇsᴛᴀᴅᴏ ᴀssᴜsᴛᴀᴅᴀ ᴄᴏᴍ ᴀʟɢᴏ? ᴇʟᴀ ʟᴇᴠᴀɴᴛᴏᴜ ᴇ ɪʀʀɪᴛᴀᴅᴀ ɪᴍᴘᴜʟsɪᴏɴᴏᴜ ᴏs ʙʀᴀᴄᴏs ᴘᴀʀᴀ ᴅᴇɴᴛʀᴏ ᴅᴏ ᴋɪᴍᴏɴᴏ ᴠᴇʀᴍᴇʟʜᴏ ᴅᴇ sᴇᴅᴀ. ᴇʟᴀ ɴᴀᴏ ᴅᴇᴜ ɴᴇᴍ ᴍᴇsᴍᴏ ᴜᴍᴀ ᴏʟʜᴀᴅɪɴʜᴀ ɴᴏ ʙᴇʟᴏ ᴇsᴘᴇʟʜᴏ ᴠɪᴛᴏʀɪᴀɴᴏ ᴇᴍ ᴄɪᴍᴀ ᴅᴀ ᴄᴏᴍᴏᴅᴀ ᴀᴠᴇʀᴍᴇʟʜᴀᴅᴀ; ᴇʟᴀ sᴀʙɪᴀ ᴏ ǫᴜᴇ ᴠᴇʀɪᴀ.
ᴇʟᴇɴᴀ ɢɪʟʙᴇʀᴛ, ɪɴᴅɪғᴇʀᴇɴᴛᴇ, ʟᴏɪʀᴀ ᴇ ᴇsʙᴇʟᴛᴀ, ᴀ ᴘᴇssᴏᴀ ǫᴜᴇ ᴅɪᴛᴀ ᴀ ᴍᴏᴅᴀ ᴅᴏ ᴜʟᴛɪᴍᴏ ᴀɴᴏ ᴅᴏ ᴇɴsɪɴᴏ ᴍᴇᴅɪᴏ, ᴀ ɢᴀʀᴏᴛᴀ ǫᴜᴇ ᴛᴏᴅᴏ ɢᴀʀᴏᴛᴏ ǫᴜᴇʀ ᴇ ᴛᴏᴅᴀ ɢᴀʀᴏᴛᴀ ǫᴜᴇʀ sᴇʀ. ǫᴜᴇ ᴀɢᴏʀᴀ ᴛɪɴʜᴀ ᴜᴍᴀ ᴄᴀʀʀᴀɴᴄᴀ ᴅᴇsᴄᴏɴᴛᴇɴᴛᴇ ɴᴏ ʀᴏsᴛᴏ ᴇ ᴜᴍ ʙᴇʟɪsᴄᴀᴏ ɴᴀ ʙᴏᴄᴀ.
ᴜᴍ ʙᴀɴʜᴏ ǫᴜᴇɴᴛᴇ ᴇ ᴄᴀғᴇ ᴇ ᴇᴜ ɪʀᴇɪ ᴍᴇ ᴀᴄᴀʟᴍᴀʀ, ᴇʟᴀ ᴘᴇɴsᴏᴜ. ᴏ ʀɪᴛᴜᴀʟ ᴍᴀᴛɪɴᴀʟ ᴅᴇ ʟᴀᴠᴀʀ-sᴇ ᴇ ᴠᴇsᴛɪʀ-sᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀᴍ ᴄᴀʟᴍᴏs, ᴇ ᴇʟᴀ sᴇʟᴇᴄɪᴏɴᴏᴜ ʟᴇɴᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴛᴏᴅᴀ sᴜᴀ ɴᴏᴠᴀ ᴄᴏʟᴇᴄᴀᴏ ᴅᴇ ʀᴏᴜᴘᴀs ᴅᴇ ᴘᴀʀɪs ᴇʟᴀ ғɪɴᴀʟᴍᴇɴᴛᴇ ᴇsᴄᴏʟʜᴇᴜ ᴜᴍ ᴛᴏᴘ ʀᴏsᴀ-ʙᴇʙᴇ ᴇ ᴜᴍᴀ ʙᴇʀᴍᴜᴅᴀ ᴅᴇ ʟɪɴʜᴏ ʙʀᴀɴᴄᴀ, ᴄᴏᴍ ᴜᴍ ᴘᴇɴᴛᴇᴀᴅᴏ ǫᴜᴇ ᴀ ғᴀᴢɪᴀ ᴘᴀʀᴇᴄᴇʀ ᴜᴍᴀ ғʀᴀᴍʙᴏᴇsᴀ ɴᴜᴍ sᴜɴᴅᴀᴇ. ʙᴏᴍ ᴏ sᴜғɪᴄɪᴇɴᴛᴇ ᴘᴀʀᴀ ᴄᴏᴍᴇʀ, ᴇʟᴀ ᴘᴇɴsᴏᴜ, ᴏ ᴇsᴘᴇʟʜᴏ ᴇɴᴛᴀᴏ ᴍᴏsᴛʀᴏᴜ ᴜᴍᴀ ɢᴀʀᴏᴛᴀ ᴄᴏᴍ ᴜᴍ sᴏʀʀɪsᴏ ᴍɪsᴛᴇʀɪᴏsᴏ. ᴏs sᴇᴜs ʀᴇᴄᴇɪᴏs ɪɴɪᴄɪᴀɪs ᴛɪɴʜᴀᴍ sᴇ ᴅɪssᴏʟᴠɪᴅᴏ, ᴇsǫᴜᴇᴄɪᴅᴏs.
―ᴇʟᴇɴᴀ! ᴄᴀᴅᴇ ᴠᴏᴄᴇ? ᴠᴏᴄᴇ ᴠᴀɪ ᴄʜᴇɢᴀʀ ᴀᴛʀᴀsᴀᴅᴀ ɴᴀ ᴇsᴄᴏʟᴀ!‖ ᴀ ᴠᴏᴢ sᴏᴏᴜ ᴘᴇʀᴄᴇᴘᴛɪᴠᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴅᴏ ᴀɴᴅᴀʀ ᴅᴇ ʙᴀɪxᴏ.
ᴇʟᴇɴᴀ ᴄᴏʀʀᴇᴜ ᴘᴀssᴀɴᴅᴏ ᴀ ᴇsᴄᴏᴠᴀ ᴍᴀɪs ᴜᴍᴀ ᴠᴇᴢ ɴᴏ sᴇᴜ sᴇᴅᴏsᴏ ᴄᴀʙᴇʟᴏ ᴘʀᴇɴᴅᴇɴᴅᴏ-ᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴛʀᴀs ᴄᴏᴍ ᴜᴍᴀ ғɪᴛᴀ ʀᴏsᴀ. ᴇɴᴛᴀᴏ ᴇʟᴀ ᴘᴇɢᴏᴜ sᴜᴀ ᴍᴏᴄʜɪʟᴀ ᴇ ᴅᴇsᴄᴇᴜ ᴀs ᴇsᴄᴀᴅᴀs.
ɴᴀ ᴄᴏᴢɪɴʜᴀ, ᴍᴀʀɢᴀʀᴇᴛ, 4 ᴀɴᴏs ᴅᴇ ɪᴅᴀᴅᴇ, ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴄᴏᴍᴇɴᴅᴏ ᴄᴇʀᴇᴀʟ ɴᴀ ᴍᴇsᴀ ᴅᴀ ᴄᴏᴢɪɴʜᴀ ᴇ ᴛɪᴀ ᴊᴜᴅɪᴛʜ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ǫᴜᴇɪᴍᴀɴᴅᴏ ᴀʟɢᴏ ɴᴏ ғᴏɢᴀᴏ. ᴛɪᴀ ᴊᴜᴅɪᴛʜ ᴇʀᴀ ᴏ ᴛɪᴘᴏ ᴅᴇ ᴍᴜʟʜᴇʀ ǫᴜᴇ sᴇᴍᴘʀᴇ ᴘᴀʀᴇᴄɪᴀ ᴠᴀɢᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴀғᴏʙᴀᴅᴀ; ᴇʟᴀ ᴛɪɴʜᴀ ᴜᴍ ʀᴏsᴛᴏ ғɪɴᴏ ᴇ ᴘᴇǫᴜᴇɴᴏ, ᴄᴏᴍ ᴜᴍ ᴄʟᴀʀᴏ ᴇ ᴇsᴠᴏᴀᴄᴀsᴛᴇ ᴄᴀʙᴇʟᴏ ᴘᴜxᴀᴅᴏ ᴅᴇsᴘᴇɴᴛᴇᴀᴅᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴛʀᴀs. ᴇʟᴇɴᴀ ʙᴇʟɪsᴄᴏᴜ sᴜᴀ ʙᴏᴄʜᴇᴄʜᴀ.
―ʙᴏᴍ ᴅɪᴀ, ᴛᴏᴅᴏ ᴍᴜɴᴅᴏ. ᴅᴇsᴄᴜʟᴘᴀ, ɴᴀᴏ ᴛᴇɴʜᴏ ᴛᴇᴍᴘᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴏ ᴄᴀғᴇ-ᴅᴀ-ᴍᴀɴʜᴀ‖. ―ᴍᴀs, ᴇʟᴇɴᴀ, ᴠᴏᴄᴇ ɴᴀᴏ ᴘᴏᴅᴇ sᴀɪʀ sᴇᴍ ᴄᴏᴍᴇʀ. ᴠᴏᴄᴇ ᴘʀᴇᴄɪsᴀ ᴅᴇ ᴘʀᴏᴛᴇɪɴ...‖. ―ᴇᴜ ᴠᴏᴜ ᴘᴇɢᴀʀ ᴜᴍ ᴅᴏɴᴜᴛ ᴀɴᴛᴇs ᴅᴀ ᴇsᴄᴏʟᴀ‖. ᴇʟᴇɴᴀ ᴅɪssᴇ ʀᴀᴘɪᴅᴀᴍᴇɴᴛᴇ, ᴇʟᴀ ɪɴᴄʟɪɴᴏᴜ-sᴇ ᴇ ʙᴇɪᴊᴏᴜ ᴀ ᴛᴇsᴛᴀ ᴅᴇ ᴍᴀʀɢᴀʀᴇᴛ ᴇ ᴠɪʀᴏᴜ-sᴇ ᴘᴀʀᴀ sᴀɪʀ. ―ᴍᴀs, ᴇʟᴇɴᴀ...‖
―ᴇ ᴇᴜ ᴘʀᴏᴠᴀᴠᴇʟᴍᴇɴᴛᴇ ᴠᴏᴜ ᴠᴏʟᴛᴀʀ ᴘᴀʀᴀ ᴄᴀsᴀ ᴄᴏᴍ ᴏ ʙᴏɴɴɪᴇ ᴏᴜ ᴀ ᴍᴇʀᴇᴅɪᴛʜ, ᴅᴇᴘᴏɪs ᴅᴀ ᴇsᴄᴏʟᴀ. ᴇɴᴛᴀᴏ ɴᴀᴏ ᴍᴇ ᴇsᴘᴇʀᴇᴍ ᴘᴀʀᴀ ᴏ ᴊᴀɴᴛᴀʀ. ᴛᴄʜᴀᴜ!‖ ―ᴇʟᴇɴᴀ...‖
ᴇʟᴇɴᴀ ᴊᴀ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ɴᴀ ᴘᴏʀᴛᴀ ᴅᴀ ғʀᴇɴᴛᴇ. ᴇʟᴀ ᴀ ғᴇᴄʜᴏᴜ ᴀᴛʀᴀs ᴅᴇ sɪ, ᴄᴏʀᴛᴀɴᴅᴏ ᴏs ᴅɪsᴛᴀɴᴛᴇs ᴘʀᴏᴛᴇsᴛᴏs ᴅᴇ ᴛɪᴀ ᴊᴜᴅɪᴛʜ, ᴅᴇᴜ ᴜᴍ ᴘᴀssᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴀ ᴠᴀʀᴀɴᴅᴀ. ᴘᴀʀᴏᴜ.
ᴛᴏᴅᴏs ᴏs sᴇɴᴛɪᴍᴇɴᴛᴏs ʀᴜɪɴs ᴅᴇ ᴍᴀɴʜᴀ ᴄᴇᴅᴏ, ᴠᴏʟᴛᴀʀᴀᴍ. ᴀ ᴀɴsɪᴇᴅᴀᴅᴇ, ᴏ ᴍᴇᴅᴏ ᴇ ᴀ ᴄᴇʀᴛᴇᴢᴀ ǫᴜᴇ ᴀʟɢᴏ ʀᴜɪᴍ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴘᴀʀᴀ ᴀᴄᴏɴᴛᴇᴄᴇʀ.
ᴀ ʀᴜᴀ ᴍᴀᴘʟᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴅᴇsᴇʀᴛᴀ. ᴀs ᴀʟᴛᴀs ᴄᴀsᴀs ᴠɪᴛᴏʀɪᴀɴᴀs ᴘᴀʀᴇᴄɪᴀᴍ ᴇsᴛʀᴀɴʜᴀs ᴇ sɪʟᴇɴᴄɪᴏsᴀs. ᴄᴏᴍᴏ sᴇ ᴛᴏᴅᴀs ᴇʟᴀs ᴇsᴛɪᴠᴇssᴇᴍ, ᴛᴀʟᴠᴇᴢ, ᴠᴀᴢɪᴀs ᴘᴏʀ ᴅᴇɴᴛʀᴏ, ᴄᴏᴍᴏ ᴄᴀsᴀs ᴀʙᴀɴᴅᴏɴᴀᴅᴀs ᴅᴇ ᴜᴍ sᴇᴛ ᴅᴇ ғɪʟᴍᴀɢᴇᴍ. ᴇʟᴀs ᴘᴀʀᴇᴄɪᴀᴍ ᴠᴀᴢɪᴀs ᴅᴇ ᴘᴇssᴏᴀs, ᴍᴀs ᴄʜᴇɪᴀs ᴅᴇ ᴇsᴛʀᴀɴʜᴏs sᴇɴᴛɪᴍᴇɴᴛᴏs ǫᴜᴇ ᴀ ᴏʙsᴇʀᴠᴀᴠᴀᴍ. ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀᴍ ʟᴀ. ᴀʟɢᴏ ǫᴜᴇ ᴀ ᴏʙsᴇʀᴠᴀᴠᴀ.
ᴏ ᴄᴇᴜ sᴏʙʀᴇ sᴜᴀ ᴄᴀʙᴇᴄᴀ ɴᴀᴏ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴀᴢᴜʟ, ᴍᴀs sɪᴍ ʙʀᴀɴᴄᴏ ᴇ ᴏᴘᴀᴄᴏ, ᴄᴏᴍᴏ ᴜᴍᴀ ɢɪɢᴀɴᴛᴇ ʙᴀᴄɪᴀ ǫᴜᴇ ᴠɪʀᴏᴜ ᴇ ᴄᴀɪᴜ. ᴏ ᴀʀ ᴇsᴛᴀᴠᴀ sᴜғᴏᴄᴀɴᴛᴇ ᴇ ᴇʟᴇɴᴀ ᴛɪɴʜᴀ ᴄᴇʀᴛᴇᴢᴀ ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀᴍ ᴅᴇ ᴏʟʜᴀɴᴅᴏ-ᴀ. ᴇʟᴀ ᴠɪᴜ ᴀʟɢᴏ ᴇsᴄᴜʀᴏ ɴᴀ ʙɪғᴜʀᴄᴀᴄᴀᴏ ᴅᴀ ᴀɴᴛɪɢᴀ ᴀʀᴠᴏʀᴇ ɴᴀ ғʀᴇɴᴛᴇ ᴅᴀ ᴄᴀsᴀ.
ᴜᴍᴀ ɢʀᴀʟʜᴀ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ǫᴜɪᴇᴛᴀ ᴇ ʀᴏᴅᴇᴀᴅᴀ ᴘᴏʀ ғᴏʟʜᴀs ᴛɪɴɢɪᴅᴀs ᴅᴇ ᴀᴍᴀʀᴇʟᴏ. ᴇʟᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴏʙsᴇʀᴠᴀɴᴅᴏ-
ᴀ. ᴇʟᴀ ᴛᴇɴᴛᴏᴜ ᴅɪᴢᴇʀ ᴘᴀʀᴀ sɪ ᴍᴇsᴍᴀ ǫᴜᴇ ɪssᴏ ᴇʀᴀ ʀɪᴅɪᴄᴜʟᴏ, ᴍᴀs ᴅᴇ ᴀʟɢᴜᴍᴀ ғᴏʀᴍᴀ ᴇʟᴀ sᴀʙɪᴀ. ᴇsᴛᴀ
ᴇʀᴀ ᴀ ᴍᴀɪᴏʀ ɢʀᴀʟʜᴀ ǫᴜᴇ ᴇʟᴀ ᴊᴀ ᴠɪᴜ; ɢᴏʀᴅᴀ ᴇ ʙʀɪʟʜᴀɴᴛᴇ, ᴄᴏᴍ ᴏ ᴀʀᴄᴏ-ɪʀɪs ʙʀɪʟʜᴀɴᴅᴏ ᴘᴏʀ ᴛʀᴀs ᴅᴇ sᴜᴀs ᴘᴇɴᴀs. ᴇʟᴀ ᴘᴏᴅᴇʀɪᴀ ᴠᴇ ᴛᴏᴅᴏs ᴏs ᴅᴇᴛᴀʟʜᴇs ᴄʟᴀʀᴀᴍᴇɴᴛᴇ: ᴀs ɢʀᴀᴄɪᴏsᴀs ɢᴀʀʀᴀs ᴇsᴄᴜʀᴀs, ᴏ ɪɴᴇsᴄʀᴜᴘᴜʟᴏsᴏ ʙɪᴄᴏ, ᴏ ᴜɴɪᴄᴏ ʙʀɪʟʜᴏsᴏ ᴏʟʜᴏ ᴘʀᴇᴛᴏ.
ᴇʟᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ɪᴍᴏᴠᴇʟ, ᴛᴀʟᴠᴇᴢ ᴅᴇᴠᴇssᴇ sᴇʀ ᴜᴍ ᴘᴀssᴀʀᴏ ᴅᴇ ᴄᴇʀᴀ ǫᴜᴇ ғᴏʀᴀ ᴘᴏsᴛᴏ ʟᴀ. ᴍᴀs ᴅᴏ ᴍᴏᴅᴏ ᴄᴏᴍᴏ ᴇʟᴇ ᴀ ᴇɴᴄᴀʀᴏᴜ, ᴇʟᴇɴᴀ sᴇɴᴛɪᴜ-sᴇ ᴄᴏʀᴀʀ ᴇ ʟᴇɴᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴏ ᴄᴀʟᴏʀ sᴜʙɪɴᴅᴏ ᴘᴏʀ sᴜᴀ ɢᴀʀɢᴀɴᴛᴀ ᴇ ʙᴏᴄʜᴇᴄʜᴀ, ᴘᴏʀǫᴜᴇ ᴇʟᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴏʟʜᴀɴᴅᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴇʟᴀ. ᴏʟʜᴏᴜ ᴏs ɢᴀʀᴏᴛᴏs ǫᴜᴇ ᴘᴀssᴀᴠᴀᴍ ᴇ ᴀ ᴏʟʜᴏᴜ ᴄᴏᴍᴏ ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴇʟᴀ ᴇsᴛɪᴠᴇssᴇ ᴜsᴀɴᴅᴏ ᴜᴍ ᴛᴀɪʟʟᴇʀ ᴅᴇ ʙᴀɴʜᴏ ᴏᴜ ᴜᴍᴀ ʙʟᴜsᴀ ᴛʀᴀɴsᴘᴀʀᴇɴᴛᴇ. ᴄᴏᴍᴏ sᴇ ᴇʟᴀ ᴀ ᴅᴇsᴘɪssᴇ ᴄᴏᴍ ᴏs ᴏʟʜᴏs.
ᴀɴᴛᴇs ᴅᴇʟᴀ ᴘᴇʀᴄᴇʙᴇʀ ᴏ ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ғᴀᴢᴇɴᴅᴏ ᴇʟᴀ ᴛɪʀᴏᴜ sᴜᴀ ᴍᴏᴄʜɪʟᴀ ᴇ ᴘᴇɢᴏᴜ ᴜᴍᴀ ᴘᴇᴅʀᴀ, ǫᴜᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ɴᴀ ғʀᴇɴᴛᴇ ᴅᴀ ɢᴀʀᴀɢᴇᴍ.
―sᴀɪᴀ ᴅᴀǫᴜɪ!‖. ᴇʟᴀ ᴅɪssᴇ ᴄᴏᴍ ᴀɢɪᴛᴀᴄᴀᴏ ᴅᴇ ʀᴀɪᴠᴀ ɴᴀ sᴜᴀ ᴠᴏᴢ. ―ᴠᴀ! ᴠᴀ ᴇᴍʙᴏʀᴀ!‖. ᴄᴏᴍ ᴀ ᴜʟᴛɪᴍᴀ ᴘᴀʟᴀᴠʀᴀ, ᴇʟᴀ ᴊᴏɢᴏᴜ ᴀ ᴘᴇᴅʀᴀ.
ʜᴏᴜᴠᴇ ᴜᴍᴀ ᴇxᴘʟᴏsᴀᴏ ᴅᴇ ғᴏʟʜᴀs, ᴍᴀs ᴀ ɢʀᴀʟʜᴀ sᴀɪᴜ ɪʟᴇsᴀ. ᴀʙʀɪɴᴅᴏ sᴜᴀs ᴇɴᴏʀᴍᴇs ᴀsᴀs, ǫᴜᴇ ᴛɪɴʜᴀᴍ ᴏ ᴛᴀᴍᴀɴʜᴏ ᴅᴇ ᴜᴍᴀ ʀᴀǫᴜᴇᴛᴇ, ᴏ sᴜғɪᴄɪᴇɴᴛᴇ ᴘᴀʀᴀ ᴜᴍ ʙᴀɴᴅᴏ ᴅᴇ ɢʀᴀʟʜᴀs. ᴇʟᴇɴᴀ ᴀɢᴀᴄʜᴏᴜ-sᴇ ᴅᴇʀ ʀᴇᴘᴇɴᴛᴇ, ᴀssᴜsᴛᴀᴅᴀ, ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴇʟᴇ ʙᴀᴛᴇᴜ ᴀs ᴀsᴀs ᴅɪʀᴇᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ɴᴀ ᴄᴀʙᴇᴄᴀ ᴅᴇʟᴀ, ᴏ ᴠᴇɴᴛᴏ ᴅᴀs ᴀsᴀs ʙᴀʟᴀɴᴄᴀɴᴅᴏ sᴇᴜ ᴄᴀʙᴇʟᴏ ʟᴏɪʀᴏ.
ᴍᴀs ᴇʟᴇ ɪɴᴠᴇsᴛɪᴜ ᴘᴀʀᴀ ᴄɪᴍᴀ ᴅᴇ ɴᴏᴠᴏ, ᴄɪʀᴄᴜʟᴀɴᴅᴏ, ᴀ sɪʟʜᴜᴇᴛᴀ ᴇsᴄᴜʀᴀ ᴄᴏɴᴛʀᴀ ᴏ ᴄᴇᴜ ʙʀᴀɴᴄᴏ- ᴘᴀᴘᴇʟ. ᴇɴᴛᴀᴏ, ᴄᴏᴍ ᴜᴍ ᴇsᴛʀɪᴅᴇɴᴛᴇ ᴄᴏᴀxᴀʀ, ᴇʟᴇ ᴠᴏᴏᴜ ᴇᴍ ᴄɪʀᴄᴜʟᴏs ɴᴀ ᴅɪʀᴇᴄᴀᴏ ᴅᴏ ᴄᴀᴍɪɴʜᴏ ᴅᴀs ᴄᴏᴘᴀs ᴅᴀs ᴀʀᴠᴏʀᴇs.
ᴇʟᴇɴᴀ ᴇɴᴅɪʀᴇɪᴛᴏᴜ-sᴇ ʟᴇɴᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ, ᴇɴᴛᴀᴏ ᴏʟʜᴏᴜ ᴀᴏ ʀᴇᴅᴏʀ, sᴇᴍ ɴᴀᴛᴜʀᴀʟɪᴅᴀᴅᴇ. ᴇʟᴀ ɴᴀᴏ ᴘᴏᴅɪᴀ ᴀᴄʀᴇᴅɪᴛᴀʀ ɴᴏ ǫᴜᴇ ᴇʟᴀ ᴛɪɴʜᴀ ғᴇɪᴛᴏ. ᴍᴀs ᴀɢᴏʀᴀ ǫᴜᴇ ᴀ ᴀᴠᴇ sᴇ ғᴏʀᴀ, ᴏ ᴄᴇᴜ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ɴᴏʀᴍᴀʟ ᴅᴇ ɴᴏᴠᴏ. ᴜᴍᴀ ʙʀɪsᴀ ғᴇᴢ ᴀs ғᴏʟʜᴀs ғʟᴜᴛᴜᴀʀᴇᴍ ᴇ ᴇʟᴇɴᴀ ʀᴇsᴘɪʀᴏᴜ ᴘʀᴏғᴜɴᴅᴀᴍᴇɴᴛᴇ. ɴᴏ ғɪɴᴀʟ ᴅᴀ ʀᴜᴀ ᴜᴍᴀ ᴘᴏʀᴛᴀ ᴀʙʀɪᴜ-sᴇ ᴇ ᴠᴀʀɪᴀs ᴄʀɪᴀɴᴄᴀs sᴀɪʀᴀᴍ, ʀɪɴᴅᴏ. ᴇʟᴀ sᴏʀʀɪᴜ ᴇ ʀᴇsᴘɪʀᴏᴜ ɴᴏᴠᴀᴍᴇɴᴛᴇ, ᴏ ᴀʟɪᴠɪᴏ ᴠᴀʀʀᴇᴜ sᴇᴜs ᴘᴇɴsᴀᴍᴇɴᴛᴏs ᴄᴏᴍᴏ ʀᴀɪᴏs ᴅᴇ sᴏʟ. ᴄᴏᴍᴏ ᴇʟᴀ ᴘᴏᴅᴇ ᴛᴇʀ sɪᴅᴏ ᴛᴀᴏ ᴛᴏʟᴀ? ᴇsᴛᴇ ᴇʀᴀ ᴜᴍ ᴅɪᴀ ʙᴏɴɪᴛᴏ, ᴄʜᴇɪᴏ ᴅᴇ ᴘʀᴏᴍᴇssᴀs ᴇ ɴᴀᴅᴀ ʀᴜɪᴍ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴀᴄᴏɴᴛᴇᴄᴇɴᴅᴏ.
ɴᴀᴅᴀ ʀᴜɪᴍ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴀᴄᴏɴᴛᴇᴄᴇɴᴅᴏ – ᴇxᴄᴇᴛᴏ ǫᴜᴇ ᴇʟᴀ ᴄʜᴇɢᴀʀɪᴀ ᴀᴛʀᴀsᴀᴅᴀ ɴᴀ ᴇsᴄᴏʟᴀ. ᴏ ᴘᴜʙʟɪᴄᴏ ᴇsᴛᴀʀɪᴀ ᴇsᴘᴇʀᴀɴᴅᴏ-ᴀ ɴᴏ ᴇsᴛᴀᴄɪᴏɴᴀᴍᴇɴᴛᴏ.
ᴠᴏᴄᴇ ᴘᴏᴅᴇʀɪᴀ sᴇᴍᴘʀᴇ ᴄᴏɴᴛᴀʀ ᴀ ᴛᴏᴅᴏ ᴍᴜɴᴅᴏ, ǫᴜᴇ ᴠᴏᴄᴇ ᴘᴀʀᴏᴜ ᴘᴀʀᴀ ᴊᴏɢᴀʀ ᴘᴇᴅʀᴀs ɴᴀ ᴘᴇᴇᴘɪɴɢ ᴛᴏᴍ, ᴇʟᴀ ᴘᴇɴsᴏᴜ ᴇ ǫᴜᴀsᴇ ʀɪᴜ. ᴀɢᴏʀᴀ ɪssᴏ ᴅᴀʀᴀ ᴀʟɢᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴇʟᴇs ᴘᴇɴsᴀʀᴇᴍ.
sᴇᴍ ᴏʟʜᴀʀ ᴘᴀʀᴀ ᴛʀᴀs, ᴘᴀʀᴀ ᴀs ᴀʀᴠᴏʀᴇs, ᴇʟᴀ ᴄᴏᴍᴇᴄᴏᴜ ᴀ ᴀɴᴅᴀʀ ʀᴀᴘɪᴅᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴅᴇsᴄᴇɴᴅᴏ ᴀ ʀᴜᴀ.
ᴀ ɢʀᴀʟʜᴀ ᴘᴀʀᴏᴜ ᴇᴍ ᴄɪᴍᴀ ᴅᴇ ᴜᴍ ᴇɴᴏʀᴍᴇ ᴄᴀʀᴠᴀʟʜᴏ ᴇ sᴛᴇғᴀɴ ʟᴇᴠᴀɴᴛᴏᴜ ᴀ ᴄᴀʙᴇᴄᴀ ᴘᴏʀ ʀᴇғʟᴇxᴏ. ǫᴜᴀɴᴅᴏ ᴇʟᴇ ᴠɪᴜ ǫᴜᴇ ᴇʀᴀ ᴀᴘᴇɴᴀs ᴜᴍ ᴘᴀssᴀʀᴏ, ᴇʟᴇ ʀᴇʟᴀxᴏᴜ. sᴇᴜs ᴏʟʜᴏs ᴘʀᴇɴᴅᴇʀᴀᴍ-sᴇ ɴᴀ ᴍᴀɴᴄʜᴀ ʙʀᴀɴᴄᴀ ᴇᴍ sᴜᴀs ᴍᴀᴏs. ᴇʟᴇ sᴇɴᴛɪᴜ sᴇᴜ ʀᴏsᴛᴏ ᴛᴏʀᴄᴇssᴇ-sᴇ ᴅᴇ ᴀʀʀᴇᴘᴇɴᴅɪᴍᴇɴᴛᴏ. ᴇʟᴇ ɴᴀᴏ ᴛɪɴʜᴀ ɪɴᴛᴇɴᴄᴀᴏ ᴅᴇ ᴍᴀᴛᴀ-ʟᴏ. ᴇʟᴇ ᴅᴇᴠᴇʀɪᴀ ᴛᴇʀ ᴄᴀᴄᴀᴅᴏ ᴀʟɢᴏ ᴍᴀɪᴏʀ ǫᴜᴇ ᴜᴍ ᴄᴏᴇʟʜᴏ. sᴇ ᴇʟᴇ sᴏᴜʙᴇssᴇ ᴏ ǫᴜᴀɴᴛᴏ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ғᴀᴍɪɴᴛᴏ. ᴍᴀs, ʟᴏɢɪᴄᴏ, ɪsᴛᴏ ᴇʀᴀ ᴘᴇɴsᴀʀ ɴᴏ ᴏ ᴀssᴜsᴛᴀᴠᴀ: ɴᴜɴᴄᴀ sᴀʙᴇʀ ᴄᴏᴍᴏ ᴏ ᴄᴀᴄᴀᴅᴏʀ ᴘᴏᴅᴇʀɪᴀ sᴇʀ ғᴏʀᴛᴇ ᴏᴜ ᴏ ǫᴜᴇ ᴇʟᴇ ᴘᴏᴅᴇʀɪᴀ ᴛᴇʀ ᴘᴀʀᴀ sᴀᴛɪsғᴀᴢᴇ-ʟᴏ. ᴇʟᴇ ᴇʀᴀ sᴏʀᴛᴜᴅᴏ ᴘᴏʀ ɴᴇsᴛᴇ ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏ sᴏ ᴄᴀᴄᴀʀ ᴄᴏᴇʟʜᴏs.
ᴇʟᴇ ᴀᴘᴏɪᴀᴠᴀ-sᴇ ᴅᴇ ʙᴀɪxᴏ ᴅᴏs ᴄᴀʀᴠᴀʟʜᴏs, ǫᴜᴇ ғɪʟᴛʀᴀᴠᴀᴍ ᴏs ʀᴀɪᴏs ᴅᴇ sᴏʟ ǫᴜᴇ ᴄʜᴇɢᴀᴠᴀᴍ ᴏs sᴇᴜs ᴄᴀᴄʜᴇᴀᴅᴏs ᴄᴀʙᴇʟᴏs. ᴄᴏᴍ ᴏ sᴇᴜ ᴊᴇᴀɴs ᴇ sᴜᴀ ᴄᴀᴍɪsᴀ, sᴛᴇғᴀɴ sᴀʟᴠᴀᴛᴏʀᴏ ᴘᴀʀᴇᴄɪᴀ ᴇxᴀᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴄᴏᴍᴏ ᴜᴍ ᴇsᴛᴜᴅᴀɴᴛᴇ ɴᴏʀᴍᴀʟ ᴅᴏ ᴇɴsɪɴᴏ ᴍᴇᴅɪᴏ. ᴇʟᴇ ɴᴀᴏ ᴇʀᴀ.
ɴᴀs ᴘʀᴏғᴜɴᴅᴇᴢᴀs ᴅᴀs ᴀʀᴠᴏʀᴇs, ᴏɴᴅᴇ ɴɪɴɢᴜᴇᴍ ᴘᴏᴅᴇʀɪᴀ ᴠᴇ-ʟᴏ, ᴇʟᴇ ᴀʟɪᴍᴇɴᴛᴀᴠᴀ-sᴇ. ᴀɢᴏʀᴀ. ᴇʟᴇ ᴘᴀssᴏᴜ ᴀ ʟɪɴɢᴜᴀ ᴘᴇʟᴏs ʟᴀʙɪᴏs, ʟᴀᴍʙᴇɴᴅᴏ-ᴏs, ᴘᴀʀᴀ ᴄᴇʀᴛɪғɪᴄᴀssᴇ ǫᴜᴇ ɴᴀᴏ ᴇsᴛᴀᴠᴀᴍ sᴜᴊᴏs. ᴇʟᴇ ɴᴀᴏ ǫᴜᴇʀɪᴀ ᴄᴏʀʀᴇʀ ʀɪsᴄᴏ. ᴍᴀɴᴛᴇʀ ᴇssᴀ ᴍᴀsᴄᴀʀᴀ ᴇʀᴀ ʙᴀsᴛᴀɴᴛᴇ ᴅɪғɪᴄɪʟ ᴘᴀʀᴀ ᴛɪʀᴀ-ʟᴀ ᴄᴏᴍᴏ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ғᴀᴢᴇɴᴅᴏ.
ᴘᴏʀ ᴀʟɢᴜɴs ᴍᴏᴍᴇɴᴛᴏs ᴇʟᴇ ᴘᴇʀɢᴜɴᴛᴏᴜ-sᴇ, ᴅᴇ ɴᴏᴠᴏ sᴇ ɴᴀᴏ ᴅᴇᴠɪᴀ ᴊᴏɢᴀʀ ᴛᴜᴅᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴏ ᴀʟᴛᴏ. ᴛᴀʟᴠᴇᴢ ᴇʟᴇ ᴅᴇᴠᴇssᴇ ᴠᴏʟᴛᴀʀ ᴘᴀʀᴀ ᴀ ɪᴛᴀʟɪᴀ, ᴠᴏʟᴛᴀʀ ᴘᴀʀᴀ ᴏ sᴇᴜ ᴇsᴄᴏɴᴅᴇʀɪᴊᴏ. ᴏ ǫᴜᴇ ᴏ ғᴀᴢɪᴀ ᴘᴇɴsᴀʀ ǫᴜᴇ ᴘᴏᴅᴇʀɪᴀ ᴠᴏʟᴛᴀʀ ᴀᴏ ᴍᴜɴᴅᴏ ᴅᴇ ʟᴜᴢ?
ᴍᴀs ᴇʟᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴄᴀɴsᴀᴅᴏ ᴅᴇ ᴠɪᴠᴇʀ ɴᴀs sᴏᴍʙʀᴀs. ᴇʟᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴄᴀɴsᴀᴅᴏ ᴅᴀ ᴇsᴄᴜʀɪᴅᴀᴏ ᴇ ᴅᴇ ᴛᴏᴅᴀs ᴀs ᴄᴏɪsᴀs ǫᴜᴇ ᴠɪᴠɪᴀᴍ ʟᴀ. ᴍᴀs ᴏ ᴘɪᴏʀ ᴅᴇ ᴛᴜᴅᴏ ᴇʀᴀ ǫᴜᴇ ᴇʟᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴄᴀɴsᴀᴅᴏ ᴅᴇ ғɪᴄᴀʀ sᴏᴢɪɴʜᴏ. ᴇʟᴇ ɴᴀᴏ ᴛɪɴʜᴀ ᴄᴇʀᴛᴇᴢᴀ ᴘᴏʀǫᴜᴇ ᴇsᴄᴏʟʜᴇʀᴀ ғᴇʟʟ‘s ᴄʜᴜʀᴄʜ, ᴠɪʀɢɪɴɪᴀ. ᴇʟᴀ ᴇʀᴀ ᴜᴍᴀ ᴄɪᴅᴀᴅᴇ ɴᴏᴠᴀ, ᴘᴀʀᴀ ᴏs sᴇᴜs ᴘᴀᴅʀᴏᴇs; ᴀs ᴄᴀsᴀs ᴀɴᴛɪɢᴀs ᴛɪɴʜᴀᴍ sɪᴅᴏ ᴄᴏɴsᴛʀᴜɪᴅᴀs ɴᴏ ᴄᴇɴᴛʀᴏ ʜᴀ ᴀʟɢᴜɴs ᴀɴᴏs. ᴍᴀs ᴀs ᴍᴇᴍᴏʀɪᴀs ᴇ ᴏs ғᴀɴᴛᴀsᴍᴀs ᴅᴀ ɢᴜᴇʀʀᴀ ᴄɪᴠɪʟ ᴀɪɴᴅᴀ ᴠɪᴠɪᴀᴍ ʟᴀ, ᴛᴀᴏ ʀᴇᴀɪs ǫᴜᴀɴᴛᴏ ᴏs sᴜᴘᴇʀᴍᴇʀᴄᴀᴅᴏs ᴇ ᴏs ғᴀsᴛғᴏᴏᴅs.
sᴛᴇғᴀɴ ᴛɪɴʜᴀ ᴘʀᴏғᴜɴᴅᴏ ʀᴇsᴘᴇɪᴛᴏ ᴘᴇʟᴏ ᴘᴀssᴀᴅᴏ. ᴇʟᴇ ᴘᴇɴsᴏᴜ ɴᴀ ᴘᴏssɪʙɪʟɪᴅᴀᴅᴇ ᴅᴇ ɢᴏsᴛᴀʀ ᴅᴀs ᴘᴇssᴏᴀs ᴅᴇ ғᴇʟʟ‘s ᴄʜᴜʀᴄʜ. ᴇ ᴛᴀʟᴠᴇᴢ – ᴀᴘᴇɴᴀs ᴛᴀʟᴠᴇᴢ- ᴇʟᴇ ᴘᴏᴅᴇʀɪᴀ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀʀ ᴜᴍ ʟᴜɢᴀʀ ᴇɴᴛʀᴇ ᴇʟᴇs. ᴇʟᴇ ɴᴜɴᴄᴀ sᴇʀɪᴀ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴀᴄᴇɪᴛᴏ, ʟᴏɢɪᴄᴏ. ᴜᴍ ᴘᴇǫᴜᴇɴᴏ sᴏʀʀɪsᴏ ғᴏʀᴍᴏᴜ-sᴇ ᴇᴍ sᴇᴜs ʟᴀʙɪᴏs ᴄᴏᴍ ᴀ ɪᴅᴇɪᴀ. ᴇʟᴇ sᴀʙɪᴀ ǫᴜᴇ ᴇsᴘᴇʀᴀɴᴄᴀʀ ᴇʀᴀ ᴏ ᴍᴇʟʜᴏʀ ᴘᴀʀᴀ ɪssᴏ. ɴᴀᴏ ʜᴀᴠᴇʀɪᴀ ᴜᴍ ʟᴜɢᴀʀ ᴏɴᴅᴇ ᴇʟᴇ ᴘᴏᴅᴇʀɪᴀ ᴘᴇʀᴛᴇɴᴄᴇʀ ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ, ᴏɴᴅᴇ ᴇʟᴇ ᴘᴏᴅᴇʀɪᴀ sᴇʀ ᴠᴇʀᴅᴀᴅᴇɪʀᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴇʟᴇ ᴍᴇsᴍᴏ.
ᴀ ᴍᴇɴᴏs ǫᴜᴇ ᴇʟᴇ ᴇsᴄᴏʟʜᴇssᴇ ᴘᴇʀᴛᴇɴᴄᴇʀ ᴀs sᴏᴍʙʀᴀs... ᴇʟᴇ ᴅᴇɪxᴏᴜ ᴇssᴇs ᴘᴇɴsᴀᴍᴇɴᴛᴏs ᴅᴇ ʟᴀᴅᴏ. ᴇʟᴇ ᴅᴇɪxᴏᴜ ᴀs sᴏᴍʙʀᴀs ᴘᴀʀᴀ ᴛʀᴀs. ᴇʟᴇ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴅᴇɪxᴀɴᴅᴏ ᴇssᴇs ʙᴏʀʀᴏᴇs ᴅᴇ ᴍᴜɪᴛᴏs ᴀɴᴏs ᴘᴀʀᴀ ᴛʀᴀs ᴇ ᴄᴏᴍᴇᴄᴀɴᴅᴏ ᴅᴇ ɴᴏᴠᴏ, ʜᴏᴊᴇ.
sᴛᴇғᴀɴ ᴅᴇᴜ-sᴇ ᴄᴏɴᴛᴀ ǫᴜᴇ ᴇʟᴇ ᴀɪɴᴅᴀ sᴇɢᴜʀᴀᴠᴀ ᴏ ᴄᴏᴇʟʜᴏ. ɢᴇɴᴛɪʟᴍᴇɴᴛᴇ, ᴇʟᴇ ᴏ ᴄᴏʟᴏᴄᴏᴜ ᴇᴍ ᴄɪᴍᴀ ᴅᴇ ᴜᴍᴀ ᴄᴀᴍᴀ ᴅᴇ ғᴏʟʜᴀs.
ᴍᴜɪᴛᴏ ʟᴏɴɢᴇ, ᴛᴀᴏ ᴘᴀʀᴀ ᴏs ᴏᴜᴠɪᴅᴏs ʜᴜᴍᴀɴᴏs ᴇsᴄᴜᴛᴀʀᴇᴍ, ᴇʟᴇ ʀᴇᴄᴏɴʜᴇᴄᴇᴜ ᴏs ʀᴜɪᴅᴏs ᴅᴇ ᴜᴍᴀ ʀᴀᴘᴏsᴀ. ᴄʜᴇɢᴀɴᴅᴏ, ᴏ ɪʀᴍᴀᴏ ᴄᴀᴄᴀᴅᴏʀ, ᴇʟᴇ ᴘᴇɴsᴏᴜ ᴛʀɪsᴛᴇᴍᴇɴᴛᴇ. sᴇᴜ ᴄᴀғᴇ ᴅᴀ ᴍᴀɴʜᴀ ᴇsᴛᴀ ᴇsᴘᴇʀᴀɴᴅᴏ.
ᴇʟᴇ ᴄᴏʟᴏᴄᴏᴜ sᴜᴀ ᴊᴀǫᴜᴇᴛᴀ ɴᴏs ᴏᴍʙʀᴏs. ɴᴏᴛᴏᴜ ᴀ ɢʀᴀʟʜᴀ ǫᴜᴇ ᴏ ᴛɪɴʜᴀ ᴘᴇʀᴛᴜʀʙᴀᴅᴏ ᴍᴀɪs ᴄᴇᴅᴏ, ᴇʟᴀ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ɴᴏ ᴄᴀʀᴠᴀʟʜᴏ ᴇ ᴘᴀʀᴇᴄɪᴀ ᴇsᴛᴀ ᴇɴᴄᴀʀᴀɴᴅᴏ-ᴏ. ᴛɪɴʜᴀ ᴀʟɢᴏ ᴇʀʀᴀᴅᴏ ᴀʟɪ. ᴇʟᴇ ᴄᴏᴍᴇᴄᴏᴜ ᴀ ᴇɴᴠɪᴀʀ ᴘᴇɴsᴀᴍᴇɴᴛᴏs ɪɴǫᴜɪsɪᴛᴏʀɪᴏs ɴᴀ ᴅɪʀᴇᴄᴀᴏ ᴅᴀ ᴀᴠᴇ, ᴘᴀʀᴀ ᴇxᴀᴍɪɴᴀ-ʟᴀ, ᴍᴀs ғʀᴇᴏᴜ-sᴇ. ʟᴇᴍʙʀᴀɴᴅᴏ-sᴇ ᴅᴇ sᴜᴀ ᴘʀᴏᴍᴇssᴀ, ᴇʟᴇ ᴘᴇɴsᴏᴜ. ᴠᴏᴄᴇ ɴᴀᴏ ᴘᴏᴅᴇ ᴜsᴀʀ sᴇᴜs ᴘᴏᴅᴇʀᴇs ᴀ ᴍᴇɴᴏs ǫᴜᴇ sᴇᴊᴀ ᴀʙsᴏʟᴜᴛᴀᴍᴇɴᴛᴇ ɴᴇᴄᴇssᴀʀɪᴏ. ᴇ ᴀ ɴᴀᴏ sᴇʀ ǫᴜᴇ ɴᴀᴏ ʜᴏᴜᴠᴇssᴇ ᴏᴜᴛʀᴀ sᴀɪᴅᴀ.
ᴀɴᴅᴀɴᴅᴏ ǫᴜᴀsᴇ sɪʟᴇɴᴄɪᴏsᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴇɴᴛʀᴇ ᴀs ғᴏʟʜᴀs ᴍᴏʀᴛᴀs ᴇ ᴏs ɢᴀʟʜᴏs sᴇᴄᴏs, ᴇʟᴇ ғᴇᴢ sᴇᴜ ᴄᴀᴍɪɴʜᴏ ᴀᴏ ʀᴇᴅᴏʀ ᴅᴀs ᴀʀᴠᴏʀᴇs. sᴇᴜ ᴄᴀʀʀᴏ ᴇsᴛᴀᴠᴀ ᴇsᴛᴀᴄɪᴏɴᴀᴅᴏ ʟᴀ. ᴇʟᴇ ᴏʟʜᴏᴜ ᴘᴀʀᴀ ᴛʀᴀs, ᴜᴍᴀ, ᴠᴇs, ᴇ ᴠɪᴜ ǫᴜᴇ ɢʀᴀʟʜᴀ ᴛɪɴʜᴀ ɪᴅᴏ ᴇ ᴏs ʀᴀᴍᴏs ᴄᴀɪʀᴀᴍ sᴏʙʀᴇ ᴏ ᴄᴏᴇʟʜᴏ. ᴛɪɴʜᴀ ᴀʟɢᴏ sɪɴɪsᴛʀᴏ ɴᴏ ᴍᴏᴅᴏ ᴄᴏᴍᴏ ᴇʟᴇ ᴀʙʀɪᴀ ᴀs ᴀsᴀs. ᴀʟɢᴏ sɪɴɪsᴛʀᴏ ᴇ ᴛʀɪᴜɴғᴀɴᴛᴇ. ᴀ ɢᴀʀɢᴀɴᴛᴀ ᴅᴇ sᴛᴇғᴀɴ ᴀᴘᴇʀᴛᴏᴜ-sᴇ ᴇ ᴇʟᴇ ǫᴜᴀsᴇ ᴠᴏʟᴛᴏᴜ ᴘᴀʀᴀ ᴘᴇʀsᴇɢᴜɪ ᴀ ᴀᴠᴇ.
sᴇ ᴇʟᴇ ᴇɴᴄᴏɴᴛʀᴀssᴇ ᴏ ᴘᴀssᴀʀᴏ ᴅᴇ ɴᴏᴠᴏ, ᴇʟᴇ ᴏʟʜᴀʀɪᴀ ᴅᴇɴᴛʀᴏ ᴅᴀ ᴍᴇɴᴛᴇ ᴅᴇʟᴇ, ᴇʟᴇ ᴅᴇᴄɪᴅɪᴜ. ᴍᴀs ᴀɢᴏʀᴀ, sᴇᴜs ᴏʟʜᴏs ᴘᴀssᴀʀᴀᴍ ʀᴀᴘɪᴅᴀᴍᴇɴᴛᴇ ᴘᴇʟᴀs ᴀʀᴠᴏʀᴇs, sᴜᴀ ᴍᴀɴᴅɪʙᴜʟᴀ ᴛʀɪɴᴄᴏᴜ-sᴇ. ᴇʟᴇ ɴᴀᴏ ǫᴜᴇʀɪᴀ ᴄʜᴇɢᴀʀ ᴛᴀʀᴅᴇ ɴᴀ ᴇsᴄᴏʟᴀ ʀᴏʙᴇʀᴛ ᴇ. ʟᴇᴇ.
VOCÊ ESTÁ LENDO
ᴛʜᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ ᴅɪᴀʀɪᴇs
Vampirosᴜᴍ ᴛʀɪᴀɴɢᴜʟᴏ ᴀᴍᴏʀᴏsᴏ ᴅᴇ ʜᴏʀʀᴏʀ ɪɴsᴏɴᴅᴀᴠᴇʟ... sᴛᴇғᴀɴ ᴀᴛᴏʀᴍᴇɴᴛᴀᴅᴏ ᴀᴘᴏs ᴘᴇʀᴅᴇʀ ᴇʟᴇɴᴀ, ᴇʟᴇ ᴇsᴛᴀ ᴅᴇᴛᴇʀᴍɪɴᴀᴅᴏ ᴀ ᴛᴇʀᴍɪɴᴀʀ ᴀ ᴅɪsᴘᴜᴛᴀ ᴄᴏᴍ sᴇᴜ ɪʀᴍᴀᴏ, ᴅᴀᴍᴏɴ - ᴄᴜsᴛᴇ ᴏ ǫᴜᴇ ᴄᴜsᴛᴀʀ. ᴅᴀᴍᴏɴ ᴢᴏᴍʙᴀɴᴅᴏ ᴅᴇ sᴛᴇғᴀɴ ᴇ ᴇʟᴇɴᴀ, ᴇʟᴇ ʀɪ ɴᴀ ᴄᴀʀᴀ ᴅᴏ ᴘᴇʀɪɢᴏ. ᴇʟᴇɴᴀ sᴇʟᴠᴀɢᴇᴍ ᴄᴏᴍ sᴇ...