I förra kapitlet:
-"Tjena babe"
______________________________________-"Vaa?"säger jag och sväljer
-"Tjejen blir lite nervös"skrattar han
-"Alina tror du inte timmen har börjat nu?"
-"Ursäktar du mej,Jag måste nog gå"skrattar jag fram
Varför är du så pinsam Aliss...När vi senare går in på lektionen är det fullt överallt bara två platser lediga. Den ena är bredvid en kille med bruna ögon och brunt hår och den andra bredvid en annan tjej. Jag siktar in mej på stolen bredvid tjejen men Alina hinner före. *Jaha,jag får väll sitta bredvid killen då* Allas blickar är på mej och jag var ganska populär i min andra skola men jag gillar ändå inte alla blickar som dom ger mig.
-"Sluta kolla ni har väll bättre för er?!"
Allas blickar for ner i bänken förutom Alina och en tjej med väldigt bitchig blick. Jag går till platsen som som är ledig och killen som sitter där stirrar på mig med en äcklig blick.
-" Jag heter Jesper"säger han och sträcker fram sin hand som jag lämnar och stirra på och sedan kollar jag upp på hanns ansikte med en blick som 'är du seriös' och sedan ignorerar jag honom hela timmen
När vi fick gå ut på rast står Leo utanför och ger en nick åt Jesper. Leo börjar gå mot utgången och Jesper sluter upp sig på hans högra sida och dom andra i gänget börjar också följa efter dom. Vad var det där om? Nåja jag får väll se u framtiden...
Efter lunchen kommer bitchen från min klass fram till mej.
-"Du rör inte min pojkvän en gång till förstått!"säger hon och puttar in mej i väggen
-"Va jag har då inte fö fan rört din pojkvän!"
-"Joo,jag såg nog hur du titta efter Leo och han e min!"
Hon släpper mej men slår sen till mej rakt över kinden så jag gnyr
-" Förresten jag heter Ida om du ville veta"
-"Nej men det ville jag inte så HEJDÅ" bokstaverar jag sakta åt henneNär skolan är slut och jag inte sett en skymnt av Leo eller någon ur hans gäng börjar jag bli orolig. Inte för att jag har känslor för Leo eller nått sånt...Men det är bara en känsla som drar mig till honom.
När jag väl är hemma så tar jag och kopplar min hund Bruno och går ut i skogen. För vi bor i ett litet hus i utkanten av Stockholm och på baksidan av huset är det en stor skog. Så jag går där på en stig som antagligen har kommit av några rådjur eller nått djur. Inte vet jag. När jag gått en bit och upptäckt att jag gått vilse hör jag nått som prasslar. Det är säkert nån liten hare eller nått intalar jag mej själv. Men när även Bruno börjar morra och rycka i kopplet blir jag rädd. Jag kollar snabbt dit Bruno står och morrar. Och ser där en stor svart varg. Jag börjar backa sakta bakåt och hoppas att den inte hör mitt hjärta som bultar snabbt. Bruno sliter sig med ett ryck och springer iväg men stannar sedan och börjar skälla. Vargen eller ja den ser inte riktigt normal ut för den är typ 2m hög och 3 m lång men. Den kollar på mig med sin intensiv intelligent blick som inte en vanlig varg skulle kunna ha. Jag drunknar i dom där otroligt vackra ögonen även fast det är ett djur. Förtrollningen bryts av att den travar bort iväg från mej.
Väl hemma igen så har jag funderat väldigt mycket på vargen. Den var ovanlig,helt svart faktiskt och med blå ögon. Jag måste googla. Faan inga resultat hmm...varulvar...färger...
Jag tappar telefonen i golvet. Och ja som ni kanske har listat ut så var det en varulv. Men den var ovanlig men det stod inte något om nån varulv med blåa ögon.
På kvällen när jag går och stänger fönstret ser jag en gestalt i skogsbrynet men när jag kollar igen är den borta...
*riiing,riiing,riiing*
Ja då var det skola igen då. Jag börjar med att gå till min Wic och väljer ett par högmidjade jeans och en svart hoodie. Sen börjar jag sminka mig. Eller ja mascara och ögonbrynen är de ända jag behöver fiksa. Jag är ändå snygg så jag tycker inte jag behöver så mycket smink.
-I skolan-
Jag möter upp Alina vid skolans ingång men jag undviker att berätta om den svarta vargen igår
-"Heej Aliss"
-"Heej"svarar jag med samma tonfall
-"Vad gjorde du igår då?"Jag berättar kort vad jag gjorde igår men undviker att berätta om Törne och jaa jag döpte den men de var ju för att jag inte orkade tänka den svarta vargen hela tiden så det fick bli Törne,blir ju lite pinsamt om den har ett namn men...
Jespers perspektiv
-" Du Primus har du sett den nya tjejen? Du vet hon jag satt bredvid igår på matten."
-"Jaa?"säger Primus
-"Hon e skit snygg,men det är synd att hon e ju Leos"säger jag
-"Jaa,men se upp så du inte rör henne för då vet du vad som händer
-"Jo jag vet,jag ska försöka vill ju inte bli flockl..."börjar jag men tystnar när jag ser Leo kommaLeos perspektiv
-"Jo jag vet,jag ska försöka vill ju inte bli flockl..."hör jag Jesper säga med en ledsam ton men tystnar när han ser mej
-"Vad pratar ni om"säger jag med ett befallande tonfall och skarp blick
-"In...get"stammar Primus fram och slokar ned blicken.Jag kollar på Jesper med en utmanande blick men han undviker att se på mig.
-" Du s..."Jag tystnar när jag hör ett rop
Hjälp! Aliss är skadad...skynda... Med snabba steg skyndar jag mej mot 2:ornas korridor men blir stoppad av någon.
-"Heej babe"och det kommer från inget mindre än Ida. Jag suckar och blänger sen på henne.
-" Jag är inte din babe"
-" Vad glad jag blir för då måste jag vara din"säger hon och ler ett flörtigt leénde mot mej.
-" Och jo en sak till du borde inte gå till..."
Jag knuffar undan henne och fortsätter min march mot 2:ornas korridor. Och anar redan vem som står bakom detta. Få inget ha hänt henne... Jag tvärstannar när jag ser...______________________________________
1070ord
Detta var då 3:dje kapitlet. Hoppas ni gillar kapitlet♡
//Isabella
ESTÁS LEYENDO
A Badboy Whit a Seacret
Novela JuvenilHELA BOKEN ÄR HEMSK DÅ JAG SKREV DEN NÄR JAG VAR MINDRE SÅ LÄS PÅ EGEN RISK!!! Har redigerat första och andra kapitlen men dom är typ helt onödiga att läsa så hoppa över dem. Aliss blir tvungen att flytta p.g.a sin moster till Skåne(KATASTROF!!!) V...