Impian

17 0 0
                                    

Hari minggu sudah pun tiba hari yng aq tunggu untuk jumpa Nia. Selesai aq solat aq subuh aq terus bersiap untuk gi jog. Aq pakai kasut jog aq berwarna hitam maklum lh kasut fav untuk keluar kn. Selesai je aq bersiap n habis buat regangan aq terus keluar dari rumah aq untuk mulakan jog. Pak cik aq macm biasalh tegur aq...die tanya tempt aq jog kt mane n aq jawb lh mcm biasa sebb hari nie penting sikit so kalau boleh habis awal lagi bagus jawb aq. Aq pun mulakn jog aq. Saat aq tengh jogging aq berhenti sekejap sebb ade orng panggil aq dari belakang...aq pandang lh ke belakang tapi yng peliknye x de sape kt belakang aq. Aq dh mule pikir bukn2 aq jaln perlahan2 n terdengr lagi,aq nk pandang ke belakang lagi tapi aq takut sebb time tu bru kul 6.54 pgi dh lh berkabus pulk time tu seram giler dh lh kawasan banyak pokok tau...mane mau x pikir bukn2...tapi aq tetap beranikn diri aq untuk pandang ke belakng n time aq tengh pandang kebelakang secara perlahan je...aq dikejutkn oleh seorng budk laki. Nama die Nio. Die nie dh lh hensem,popular kt sekolah die,berasal dari keluarga orng kaya n die salah seorng kawan baik aq sebenrnya ade banyak lagi tapi part best pasal die nie..die seorng yng suke support orng. Sambung balik citer time jogging...aq disergah oleh Nio n aq pun terkejut. Perasaan aq time tu kalau boleh nk je sepk die sebb x habis2 je nk kenakn orng...dh lh buat orng lepstu gelkkn orng lk tu...xde rasa salah pun kt aq tapi nasib baik lh die kawan baik aq so aq belasah die kt tempt tu gk hahaha padan muka biar die rasa dengn ape yng die buat kt aq. Ape2 pun aq terus berjogging bersama Nio...die juga seorng atlet kt sekolah die so selalunye yng temn aq jog Nio je lh. Kitorng teruskn jogging sampai lh kt tempt rehat kitorng...kt situ ade pondok n pintu gerbang masuk rasanye lh. Kitorng rehat sebentr kt situ n tetiba je Nio pecahkn suasana kesunyian. Die tanya yng aq nie biler lh nk ade girlfriend....asyik2 single je. Aq ape lagi jawblh yng aq nie mane ade orng mint...lagipun x mati lh single buat masa sekarang...aq tergelk sebb teringt something lawak (advice orng single nie). Die tanya lagi pasal aq ngn budk junior aq....aq jawb lh die reject aq....tetiba Nio tergelk sebb die pikir aq tengh buat lawk sekali die pandang muke aq n die ckp srslh. Aq pun jawb ye srs. Nio tetiba je diam n kitorng pun beredar dari tempt tu. Dlm perjalanan kitorng balik x de satu patah perkataan pun terkeluar dari mulut kitorng. Mybe Nio rasa bersalah kot...sebb tanya soalan tu. Bagi aq...aq okey je sebb kite x boleh paksa seseorng tu untuk suke kite kalau dipaksa buat sesuatu perkara yng kite x suke mesti x nk kn so aq redha lh kalau die x suke aq. Lagipun aq dh expect dh mane ade orng suke aq...yng suke aq pun itupun aq takut nk bals perasaan dorng sebb takut menyakiti hati dorng sebb aq dh banyk kali rasa disakitkn tapi itulh yng buat aq matang n teruskn bangun walaupun dh tersungkur banyak kali pun.

Kul 12 tgh hari
Aq bersiap untuk pergi ke rumah Airi untuk ambil Nia n bawk die keluar maklumlh tanggungjawb perlu dipikul dengn sebaik mungkin. Sampai je aq kt rumh Airi...aq pandang dari luar pagar rumh n ternmpk Nia tengh tolong Airi menyiram pokok bunga. Aq yng baru nk gerk ke arah dorng tetiba je Nia berlari ke arah aq n aq mule lh dukung Nia untuk dibawa masuk ke rumah. Pada saat itu Airi dh hilang dari pandangan aq maybe die malu kot maklumlh orng asing dtng umh orng kn mesti die segan. Aq bawk lh Nia ke dalm rumh n aq ternmpk ade pak cik ngn mak cik kt dlm rumh tu tengh mengemas rumh. Aq bagilh salam sebelum masuk ke rumh n dorng jemput aq masuk. Dengn kaki kanan aq melangkah masuk ke dalm rumah n aq sedar betapa besarnye rumh keluarga dorng. Aq terpikir kalau buat keje membersih nie amik masa berapa lama ye mesti sampai satu hari nie. Mak cik menyuruh Nia untuk mandi n bersiap. So aq turunkn lh Nia n menyuruh Nia ape yng disuruh oleh mak cik. Tetiba je dtng seorng wanita tua...aq pnggil die opah sebb die memng dh mcm opah dh tapi kalau bab masakan die memng cenggini lh. Sedap sangt!!! Opah menyuruh aq untuk menjamu selera dahulu semasa tengh tunggu Nia bersiap. Aq mule lh makn ape yng dihidangkn oleh opah iaitu nasi lemak sambal udang n sotong. Memng sedp lh. Habis je aq makn aq pergi ke ruang tamu untuk tunggu Nia n ape yng aq nmpk ialah Airi turun bersama ngn Nia n kedua-duanye comel sangt. Aq tergamam sebentr ape yng aq nampk time tu sama ade mimpi or bukn. Aq cubit pipi aq n terasa sakit n sedr ini bukn mimpi kata aq. Airi pandang kerek aq sebb die tau aq tengh pandang die. Pakaian yng dipakai oleh Airi iaitu baju shirt lengn panjang berwarna biru pekat n bertudung shawl berkaca mata bulat. Aq terpegun sebb die memng nmpk comel sangt tapi hati aq still x leh nk ade perasaan cinta kt sesiapa buat masa tu. So aq tebalkn muke aq n tanya Airi nk ke mane. Sebelum Airi sempt menjawb Nia jawbkn yng die nk Airi ikut gi keluar bersama kitorng. Aq dh mula malu sebb x pernh aq bawk pompuan keluar. Time aq duk pikir pasal malu je aq ditegur oleh Airi. Die kata kalau die x leh ikut x pe...die okey je. Tapi tiba2 je aq jawb kt die ape salhnye ikut lagipun ini kn permintaan Nia. Dlm otak aq maybe ini lh peluang aq untuk mengenali Airi yng sebenr sebb selama nie aq nmpk die x banyk ckp ngn sesiapa pun melainkn ngn Nia je baru die banyak ckp. Time kitorng keluar dari rumh Airi..aq dipanggil oleh pak cik untuk menjaga permata(anak n cucu)die....aq dengn penuh confident menjawb semuanye okey.

Saat sampainye destinasi, tangn aq dipegang oleh Nia n terus die menarik aq untuk cept masuk ke dlm taman tema. Aq apetah lgi ikutkn jelh budk kecik n Airi pun pandang aq n die tergelk sikit. Aq mula lh malu sebb die gelakkn tapi aq still chill je. Kitorang mulalh masuk n reaksi aq time tu sungguh membuat aq excited sebb terdapt banyak benda yng menakjubkn. Nia pandang aq n die ajak aq untuk pergi masuk ke rumh musim. Aq pandang Airi n die pun teruja jugk nk masuk rumh musim tu gk. Aq apetah lagi beli lh tiket n sewa baju sejuk untuk dipakai. Time aq nk masuk....tangan aq dipegang oleh Nia n baju belakang aq ditarik oleh Airi maybe sebb diorng x pernh pergi tempt macm nie. So aq jaln lh perlahan-lahan bagi dorng selesa. Leps je kitorng masuk kitorng ternmpk ade ramai orng kt dlm tu tapi tumpuan utama kitorng adelh orng salji,gelongsor ais,ais berbentuk kapal n banyak lagi. Aq apetah lagi bagi lh Airi n Nia pergi main permainan kt situ. Aq pulk duduk kt blok ais sebb time tu aq x de mood sangt maklum lh tengok sekeliling semua berpasangan je. Aq duk pikir yng aq nie memng x de peluang nk bercinta ke ape. Time aq tengh pikir masalah tu je..aq tersedar yng ade bola salji sedng menuju ke muka aq..aq ingt aq nk elak tapi x sempat tetp kena gk muka. Aq pndang lah sape yng baling bola salji tu n rupanye Nia. Aq ape lagi balas balik kt Airi n Airi pun baling balik kt aq. Mulalh kitorng bertiga bermain dengn seronok sampai x sedar yng kitorng dh terlalu sejuk. Keluar je kitorng dari tempt tu tetiba perut aq berasa lapar so aq suruh Airi stay ngn Nia duduk kt bangku dulu sebb aq nk belikn makanan. Habis je aq beli makanan aq pergi balik kt tempt bangku tu n ternampk ade 3 budk laki tengh ganggu Airi n tiba2 je aq rasa marah time tu aq x tau nape aq rasa marah. Time aq tengh hampir kt Airi...aq ternmpk salh seorng budk laki angkat tangn dorng n nk lempang Airi. So dlm sekelip mata je aq terus tahan tangn budk laki tu. Budk laki yng lain terkejut sebb aq tahan tangan kawan dorng. Aq lepaskn tangn kawn dorng n aq bagi amaran kt dorng suruh dorng pergi dari tempt ini. Dorng x nk dengr n terus je serang aq...aq ape lagi elaklh semua serangan dorng n tunggu peluang untuk balas balik. Saat aq nk balas balik tetiba je Nia ngn Airi pegang lengan baju aq sebb dorng takut. Aq mulalh teringat yng Nia ngn Airi ade ngn aq. So aq dukung Nia ngn tarik Airi n lari tinggalkn tempt tu n kitorng terus je balik ke rumh. Sampai ke rumh aq pandang Airi n aq mintk maaf ape yng terjadi. Airi diam tapi aq tau die still takut dengn ape yng terjadi mane mau nye x takut dh lh kena kacau tetiba je n tengok seseorng marah sangt adelh sungguh seram. Lagipun baru kali pertama aq betul2 marah sangt n x tau sebb ape aq marah. Tapi bile tengok Nia ngn Airi aq rasa marah cume membawa masalah je so aq terus senyum. Aq terus borak ngn Airi kt pondok rumh Airi n time tu Nia tengh tido so kitorng leh lh bork ngn aman. Time tengh bork dengn happy nye tetiba ayah Airi dtng membawa album gambr so kitorng peliklh nape album gambr. Kitorng buka n tengok album gambr tu dengn teliti n kitorng terberhenti pada satu gambr iaitu gambr budk laki ngn budk pompuan tengh bermain kt kawasan padang yng berangin. Ayah Airi kata budk laki tu adelh aq n budk pompuan tu adelh Airi n kitorng terus terkejut sebb still x percaya dengn ape yng ayah Airi kata tapi bukti ade pada gambr so ia adelh benar tapi ape2 pun nape aq x ingt??? Atau ade lagi rahsia yng dirahsiakn oleh keluarga aq ngn keluarga Airi...aq rasa confuses....ape2 pun yng penting bagi aq ialah bersama ngn Airi n Nia. So mlm tu aq tido kt rumh Airi n keesokannye aq balik ke rumh dengn penuh persoalan yng ade kt dlm minda aq tapi aq pikir hal tu pada hari lain sekarang aq dh jumpa sebb aq nk bersama ngn dorng aq nk bagi Airi ngn Nia pengalaman gembira yng dorng x pernh rasa.itulh target aq.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 30, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

KesayangankuWhere stories live. Discover now