Luahan Hati

50 3 16
                                    

Pada waktu pagi persekolahan...mcm hari2 biasa..tapi bagi aq hari tu seram sikit sebb hari tu hari amik report card...hari yng aq mals nk dengr bebelan cikgu tapi ape leh wat cikgu kesayangan mintk jadi photographer lagi sebb nk buat dokumentasi....so terpaksalh aq dtng walaupun senanya hati nie berat nk dtng so ape2 pun terpaksalh hadap jelh. Selepas perhimpuan dan bacaan yasin habis..aq terus gi kels aq sebb nk letk beg n kemas kels sebb cikgu kelas or aka ibu kegemaran aq mintk tolong kemas kels...tapi nasib baik time tu ade kawn aq...aq ape lagi...aq arahlh dorng untuk buat keje aq iaitu kemas kels n aq x buat ape2 pun. *Hahaha jangn ikut perangai ini tau*. Ape2 pun time dorng kemas kels tu aq dh lari dh senanya...sebbnya aq nk amik kamera n bosan sebb x buat ape2...so aq gi lh amik kamera kt dalm bilik HQ aq*wow* dekt situ selalu aq buat ngn kawn aq...kitorng lepk je kt situ...tapi tu kadang2 jelh..selalunya kitorng wat keje. Tapi itu kiter ketepikan dulu ye. Kiter sambung balik dengn citer tadi....setelah aq amik kamera..aq mulelh merayau ke dewan n ke kels untuk ambil gmbr....saat aq jaln2 ke kelas orng...aq ternmpk seorng wanita yng cntik yng paling aq sayang...iaitu mak aq hehehehe. Time tu aq senanya dh risau sangt sebb aq pikir mak aq nie mesti nk amik report card aq nie so aq bagitaulh kt mak aq untuk gi kels adik aq dulu...lagipun kalau mak aq amik aq punya dulu pun...aq buknnya ade kt kels. Time aq tengh jaln2 nk amik gmbr kelas ke kelas time tu aq terserempak ngn junior aq tapi kali nie budk lain lk....junior yng aq terserempak nie kawn baik junior yng aq minat tu cume die nie lebih comel lh maybe sebb die rendah kot tapi bagi aq budk junior yng ciwek tu tetp aq minat. Aq yng kt situ terus tegur junior aq yng kecik tu...seingat aq nama budk tu aq panggil nis je. Pada mulanya die x perasan yng aq panggil die...so aq dtng lh kt die...ingtkn nk tegur die dengn cara elok2..sekali die terkejut terlompat sekali...aq yng kt situ terus gelk kaw2 sebb x dpt tahan lawk die. Aq yng dekt situ terus kena marah dengn junior nis aq tu sebb aq gelkkn die. Bende yng aq nk tanya kt die time tu terus hilang dri ingatan aq sebb banyak sangt gelk. Terus lari junior nis aq sebb malu...tapi time die dh lari tu baru aq ingt yng aq nie x jumpa mak aq lagi...time tu aq terus gi kels adik aq n nasib baik lh aq jumpa mak aq..rupanya mak aq tengh bork ngn guru kels adik aq...so aq terpaksalh tunggulh sampai selesai cikgu n mak aq bork. Setelh habis je bork mk aq ngn cikgu...aq terus bawk mak aq gi ke kelas aq. Time dlm kels aq tu ade cikgu lain atau aq panggil mak tiri...die punye citer rancak tul biler bercakp ngn mak aq...cikgu kelas aq pun x delh rancak sangt cume ape yng die ckp time tu senanya die nk bagi nasihat kt aq so aq amik lh yng baik and tinggalkn yng buruk..bak kata pepatah "ambil yng jernih dan biarkn yng keruh". Habis je turn aq kena bebel ngn cikgu n mak aq..aq gi lh kels sebelah aq sebb nk usya budk junior ciwek aq tu...cume time tu aq cover lh nk amik gmbr dlm kels die so aq pretend lh jadi photographer...tapi perkara sebaliknya terjadi aq x nmpk pun die..time tu aq rasa pelik dlm hati aq maybe ape yng aq rasa tu adelh kekecewaan kot....tapi tulh maybe die dh balik kn so aq teruskn je lh jadi photographer. Time aq dh nk keluar dri kels die boleh lk aq terserempak ngn die cume time tu aq x perasan sangt sebb aq rasa gmbr yng aq amik time hari tu aq rasa dh cukup so aq fokus lh kt kamera tu je tapi nasib baik lh time tu kawn aq pnggil n time tu gk aq terpandang die....terus jantung aq berdegup kencang sangt.....cume ape yng aq rasa time tu aq x leh nk luahkan sebb ia complicated...ia macm ade renjatan kt dlm diri aq n x leh nk keluarkan suara tapi ape2 pun aq kena bercakp ngn die gk kalau x...aq akn menyesal. So time aq nk ckp ngn die tetiba je ade kawn die panggil die..so terleps peluang aq time tu. Dlm keadaan aq yng kecewa tu, aq terus je pergi ke kels aq balik. Saat aq dlm kels tu tibe2 je bapak kawn aq sampai n mulelh citer pasal ape2 tentang anak die cmne kt umh...tapi part yng paling lawk bagi aq time tu biler bapak die ckp kt cikgu yng anak die kalau balas mesej mak ayah lambt tapi kalau makwe laju je. Time aq dengr tu,aq gelk perlahan2 ngn kawn aq yng lain sebbnye kawn aq kena sindiran daripada ayah die sendiri. Memng lawk kaw2 kalau sape je dengr tu.

Habis je selesai bagi kad laporan kawn aq tu....terus je die keluar sebb bosan duduk dlm kels so terpaksalh aq ikut die sekali. Time aq berjaln ngn kawan aq tu...terserempak lagi ngn junior aq yng ciwek tu...n time tu gk aq tekad nk bercakp ngn die cume x tau ape yng nk dicakapkn. Kawn aq yng kt sebelh tu dh mule syak something pasal aq nie, dlm keadaan aq yng termenung tu.. kawn aq terus je tolak aq gi jumpa junior aq tu. Time tu aq x perasan sebb time tu aq x pikir ape2, sedar2 je aq dh kt depn junior aq tu n mulelh time tu hati aq berdegup laju lagi...tapi ape2 pun kena cover diri tu gk x leh nk nmpkkn diri tu cemas or malu. Aq pandang kawn aq balik n die terus gelkkn aq....aq yng kt situ terpksalh tahan malu tu, junior aq yng ade kt situ pun pelik gk nape kawn aq gelkkn aq...aq kt situ terus senyap je sebb malu nk jawb. Habis je aq kena sakat ngn kawn aq tu...kawn aq ajak lepk dlm kels junior aq tu....time tu gk aq dh resah tapi ape2 pun aq tengh bosan so aq duduklh dlm kels junior aq....n time aq duduk tu junior aq yng ciwek tu terus je mintk fon aq so terpaksalh bagi kalau x bagi nnti die buat muke lk...so terpaksa lh bgi je kt die. Leps je aq bgi fon aq kt junior aq tu...tibe2 je die terperanjat pasal cht aq ngn kawn baik die tengh bincang pasal die. Junior aq yng ciwek tu terus je dtng kt aq n tanya pasal hal tu...aq dlm keadaan cemas tu aq terus je nk amik fon aq daripada junior aq tu tapi die tetp x nk bagi..so dlm keadaan x tau nk wat ape2 aq terus je lari dri kels die n pergi nyorok kt tempt wuduk. Kawn aq n junior aq tu dh mule cuak sebb aq tibe2 je lari n hilang...dorng cari aq merata tempt n tetp x leh nk jumpa aq gk...time aq tengh nyorok tu tibe2 je aq terasa dahaga lk so aq keluar dari tempt nyorok aq n terus gi kantin sebb nk beli air. Habis je beli air aq x ingt ape2 yng aq buat so aq terus gi kelas junior aq balik n still kawn aq n junior aq tu x jumpa aq lagi so aq tunggulh dorng kt kels smpailh dorng jumpa aq. Setelah aq dijumpai tetiba je junior aq tu panggil aq n marah kt aq sebb nape hilangkn diri macm tu...aq dlm keadaan terkedu tu...aq terus dtng kt die n bisik kt die yng aq nie dh jatuh cinta n orngnye adelh die. Die terkedu sebentr n aq kt situ dh mule malu sebb aq x sangkakan yng aq akn luahkan perasaan aq kt die tapi tulh time die nk ckp something kt aq,aq terus je beredar dri die n x pandang pun die sebb aq rasa menyesal bgitau perasaan aq kt die.

Leps je habis solat jumaat...aq x tau nk buat ape sebbnya rahsia aq dh pecah cume tulh aq rasa pelik dlm diri aq nie nape aq rasa nyesal??? Banyak persoalan muncul dlm kepala otk aq pasal benda tu je...padahal ia x berape penting pun sebb ade banyak aq nk kena capai dlm hidup aq so aq terus je study n x pikir ape2 pun pasal die tapi tulh ia cume kata2 je yng aq mampu sebut....tapi sebaliknye dlm hati aq,yng aq x leh lupekn die walaupun sekuat mane pun aq struggle untuk lupekn die sebb bagi aq die dh amik sesuatu bernilai daripada aq iaitu hati aq....n x de sape2 pun boleh ganti tempt die walaupun aq ngn die terpaksa berpisah mcm mane sekali pun mybe inilh yng dikatakn bile kiter cinta seseorng susah untuk jauh dari die,nie apetah lagi kalau dh sayang lagi susah untuk lupekn n lepaskn die so nk x nk biarlh aq simpan perasaan aq nie hanya untuk die sorng je. Maybe berharap agar satu hari nnti aq dpt bersama ngn die.

Adekh aq patut biarkn perasaan cinta aq hilang or aq patut berusaha untuk dpt kn cinta die???

KesayangankuWhere stories live. Discover now