part 8 (misteri terungkap)

14 4 0
                                    

Kini, rumah agam yang besar itu dipenuhi oleh wartawan, polis, inspektor dan yg lain2.

Lukisan sebesar 6 kaki itu di buka, dinding diroboh dan bau yang buruk keluar menyelimuti satu rumah itu. Kelihatan tengkorak seorang gadis yg benar2 telah buruk di sertakan baju berwarna putih yang masih dipakai di tubuhnya.

Wartawan2 tidak habis2 mempersoalkan pertanyaan kpada mereka tentang apa yg terjadi di rumah agam itu. Namun, mereka hnya menolak untuk di soal.

Tengkorak gadis itu di bwa untuk di semandikan dan di kuburkan semula di tanah perkuburan st. John.
Selesai disembahyangkan, tengkorak itu pun dikubur.

"Syukurlah, kerja kta dah selesai" kata jin

"Yaa, akhirnya semua dah terungkap" kta jimin

Setelah selesai acara pengebumian, mereka pun pulang ke rumah.

Ketika ingin menaiki kereta, suga terdengar seseorang memanggilnya dari belakang.
Gadis itu berdiri sambil tersenyum kepdanya. Mungkin itu sebagai tanda ucapan terima kasih.

Suga membalas senyumanya, dan gadis itupun ghaib serta merta.

-

"Aku just tak tahu, kenapa shin tak pernah cerita ngan kita eh?" hoseok bertanya kehairanan.

"Aku harap, rohnya damai di sana" kta nmjon.

"Smoga, dosa2nya diampunkan oleh tuhan" kata jimin

"Amen" kata mereka serentak.

Haunted MansionWhere stories live. Discover now