Chat VI

11 3 0
                                    

" I miss him. "

Jungkook memeluk ku lebih erat. Dia mengusap dibelakang ku.

" Aku tahu. " katanya. Banyak-banyak lelaki yang aku kenal, dia jela paham perasaan aku.

Aku mengelap air mata dan hingus ku pada baju dia. TIDAK sengaja.

Dia beri muka redho dia. Aku memang selalu buat macam tu pada dia. Dan dia jenis tak kesah tapi kekadang kena juga maki dengan dia huhu.

Yela dia kan best friend aku. Hm best friend.

--

" Y/n. "

Aku yang tengah sibuk mengemas bilik terhenti kerja. Aku pandang jungkook.

" Jom keluar. Aku belanja kau ais krim. " katanya lalu tersenyum lebar pada aku. Dah kenapa tetiba nak belanja pula. Kata gaji tak dpt lagi eee tipu je biskut hangus ni.

" Okay. Bagi aku masa bersiap. " aku melangkah ke almari. Tiba-tiba tangan aku ditarik dan dibawa keluar dari bilik. " Tak yah nak fashion sangat. Ni pun okay. " aku pandang dia dengan sedikit geram tetapi bahagia. " cute. " tambahnya lagi. Aku tertunduk malu mendengarnya.

♣♣

Kami berdua berjalan-jalan di taman perumahan aku. Mata aku sudah tertumpu pada buayan fav aku. Masih kukuh. Aku berlari untuk mendapatkan buayan itu tetapi dicop oleh budak kecil yang berumur 10 tahun. Budak itu senyum comel pada aku. Hilang terus rasa nak marah bila tengok budak ni. Nak je aku cubit pipi gebunya.

Jungkook menarik aku ke bangku. Kita orang berborak-borak pasal jadual yang akan datang.

" Tak lama lagi birthday V oppa ..  "

Jungkook angguk. Dia pandang aku dengan muka biasa. Tiada reaksi.

" So, kau nak buat apa? " aku pula pandang wajah Jungkook. Aku termenung seketika.










Aku dah buat keputusan.... Aku..

Tbc

S econd • L ove 🌹Where stories live. Discover now