Chat VII

3 3 0
                                    

Aku dah buat keputusan.... Aku...

" Aku nak sambut birthday dia. Hanya kami berdua♥. " kata ku perlahan. Tapi aku rasa Jungkook tetap mendengarnya. " Macam mana? Kau tak dpt bersemuka lagi kan dengan dia minggu ni? " soal Jungkook.

Betul juga.

Aduh satu masalah muncul.

STRESSSSSS NYAAAAA AKUUUUUUU

" EO! "

" Uh? " aku pandang jungkook pelik. Dah kenapa dia ni?

Jungkook bangun dari bangku. Dia berlari dan sempat dia menoleh ke arah ku. Dia memang sengaja nak tinggalkan aku ke?

" MIAN! AKU ADA HAL. NANTI AKU CHAT KAU! BYE! LEKLOK BALIK! NANTI SAMPAI RUMAH CALL AKU! " Jeritnya. Nasib suara merdu. Tak sia-sia aku rakam.

--

Malam itu,

Aku tergelak sorang-sorang di ruangtamu. Aku tengah melayan weekly idol dengan group yg ada 12 lelaki. Ah nama group tu Wanna zero.

Tiba-tiba, phone aku berdering. Aku capai phone sepantas kilat. Mata aku terlekat di skrin phone. Nak terkejut ke nak pengsan or.... nak jerit ?



Tertera nama

' My Bae, my love, my sexy, my faV ♥'

Di skrin phone aku.

Ya. Itulah dia. KIM TAE HYUNG.

Saat ini lah kau baru muncul. Kenapa? Tae? Kenapa?

♣♣

( Hye sweetie.)

A-Aku.

- Hye. -

Apa yang berlaku sebenarnya?

Hah! Jungkook! Mungkin aku patut menelefon nya?

Waiting for You anpanman~


Oh gosh.

( Y/n♥, are u free tomorrow?)

Euu??????????

Aku campak phone ke tepi.

Wait, asal aku rasa macam tak tenang? Haish. Y/N! INGAT DIA TU NAMJACHINGU KAU! PATUTNYA KAU HAPPY BILA DIA DAH MUNCUL!

Aku cuba menenangkan hati. Aku capai semula phone. Aku mula taip. Tetapi aku diganggu oleh satu panggilan.

Ya. Siapa lagi kalau bukan si biskut hangus.

Dengan keluhan berat, aku mengangkat panggilan itu.

" Y/N. Aku nak bagitahu
something ni. "


" Apa? "

" Aku nampak V di bilik dia.
Nak aku bagi phone ni
dekat dia? "

Aku terdiam. Halamak. Apa aku nak buat ni?

" Hey Y/n, dengar tak? "

" Eo, aku dengar. Tapi
Jungkook, aku- "

Aku terdengar suara Taehyung. Dengan cepat aku menamatkan panggilannya. Kali ini aku campak phone ke dinding. Rasanya berkecai tak?

Arhrgshxhxk aku tak tahu nak fikir apa.. Tiba-tiba je aku rasa serabut gila. Huh.. Baik aku rehat kan diri.

Dengan lemah nya aku berjalan ke bilik ku. Terasa berat menimpa di kepala. Sempat aku kembali ke ruangtamu untuk mengambil phone aku semula.

Pelik. Skrin phone masih berkilau dan tiada kesan calar. Aku rasa phone ni memang hebat. Sebelum ni tak pernah ada phone yang boleh survive dari situasi itu. Okay lah itu sahaja.

--

Pagi, m0rNinG SuNsHiNe!

Aku capai phone ditepi katil. Aku buka kekunci phone. Terkejut aku bila tengok ada 50 missed called, 10 missed callvideo and 101 unread messaged. Include sekali message dari maxis.

baru aku paham. Rupanya phone aku ni rosak dalaman. Bukan luaran. Hm. Nampaknya kena beli baru.

Aku bangkit dari katil terus ke bilik mandi. Aku menyiapkan diri. Sediakan makan sarapan dan segala kerja rumah yg aku selalu buat setiap hari hujung minggu.

Ding dong 🔈

Eo siapa pula tu?

" Y/n! Buka pintu! "

Tbc

S econd • L ove 🌹Where stories live. Discover now